کامران دانشجو: بورسیه دانشجویان مرتبط با فتنه سبز سریعاً قطع می‌شود

خبرگزاری فارس از قول وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد وعده داد که بورسیه "دانشجویان مرتبط با فتنه سبز" سریعاً قطع می‌شود.

به گزارش این خبرگزاری، کامران دانشجو درباره آنچه "تمهیدات این وزارتخانه در قبال دانشجویان بورسیه‌ای که با استفاده از پول بیت‌المال بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند" خواند، گفت: در آموزش عالی کشور با کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به هر یک از ۴ کاندیدا مطرح رای داده و یا در ستاد آنها فعالیت کرده است، با توجه به اینکه آن ۴ نفر را نظام در معرض رای مردم گذاشته ، هیچ مشکلی نداریم و این حق افراد است که در هر ستادی فعالیت کرده و به هر کسی رای بدهند.

وی ادامه داد:‌ نه تنها ما با این افراد هیچ مشکلی نداریم بلکه قدردانی هم می‌کنیم که در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کردند، اما بحث اصلی اینجاست که بعد از ۹ دی و نماز جمعه خرداد حضرت آقا که امت و ملت اتمام حجت کردند از این تاریخ به بعد دیگر بحث، بحث رأی نبوده و کسانی که از عوامل فتنه سبز باشند را معاند نظام می‌شناسیم. نه تکلیف دانشگاه‌ها و بلکه تکلیف نظام با معاندین نظام کاملا مشخص است.

دانشجو با بیان اینکه نه ما می‌توانیم و نه ملت به ما اجازه می‌دهند که از بیت‌المال به معاندین نظام اختصاص دهیم، گفت: هرکجا مصداقی وجود داشته باشد و مراجع ذی‌صلاح و نه سلیقه به ما معرفی کنند که جزء فتنه و از عوامل فتنه است و ما اطلاع پیدا کنیم حتما اگر بورسی داده شده باشد، بلافاصله قطع می‌کنیم. اما از طرف دیگر شرایط دانشگاه‌ها را طوری فراهم می‌کنیم که هر کسی با هر تفکری که دارد بتواند در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل بدهد.

هفته پیش یک رسانه مدعی اصولگرایی به دروغ نوشت که بورسیه تحصیلی ابوالفضل فاتح قطع شده است. اما به سرعت مشخص شد که این خبر حاوی چند دروغ به هم پیوسته است. شرح کامل ماجرا:

واکنش ابوالفضل فاتح به رسانه وابسته به صداوسیما: اینقدر سخاوت در دروغ و تهمت؟!

دروغ پردازی رسانه ی وابسته به صداوسیما علیه ابوالفضل فاتح، با واکنش وی مواجه شد و فاتح با اذعان به قحطسالی صداقت و وجدان، از این حد از سخاوت در دروغ و تهمت انتقاد کرد و از رسانه های جریان حاکم خواست جانب بیداری و انصاف را نگه دارند و فرصت تنگ خود را به خودخواهی و بازی ارباب دروغ نسپارند. وی تصریح کرده است: اگر می گذاشتند و رسانه رسانه می ماند، این همه فساد و تباهی و اختلاس نجومی و نیرنگ دامن کشور و انقلاب عزیزمان را نمی گرفت.

به گزارش خبرنگار کلمه، تلاش جدید رسانه های مدعی اصولگرایی برای خبرسازی علیه منتقدان وضع موجود، باز هم کار دست انها داد و به رسوایی بیش از پیش آنها انجامید. این خبرها که ابوالفضل فاتح، از مشاوران و همراهان انتخاباتی میرحسین موسوی را هدف گرفته بود و منشأ همه آنها باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به سازمان صدا و سیما بود، به فاصله یک روز تکذیب و رسوا شد.

باشگاه خبرنگاران یک بار ادعا کرده بود که بورسیه تحصیلی آقای فاتح قطع شده، و بار دیگر خبر قبلی خود را تغییر داده و مدعی شده بود که جهاد دانشگاهی قرار است این بورسیه را قطع کند؛ اما فاتح امروز اعلام کرد که بورسیه ی وی از چند ماه بعد از انتخابات قطع شده و همچنین خبرهای منتشر شده مشخص کرد که وی در حال حاضر اساسا دانشجو نیست و تحصیل خود را به پایان رسانده است!

بدین ترتیب مشخص شد که خبر باشگاه خبرنگاران، در وهله ی اول هیچ بویی از حقیقت نداشته است و جهاد دانشگاهی از چند ماه بعد از انتخابات ۸۸ تا زمان فارغ التحصیلی فاتح، احتمالا به علت فعالیت های انتخاباتی او، هیچ کمکی برای تحصیل وی پرداخت نکرده که حالا باشگاه خبرنگاران صداوسیما بخواهد از "مراحل عملیاتی شدن لغو قریب‌الوقوع بورسیه تحصیلی فاتح" سخن بگوید.

ابوالفضل فاتح، در رشته ی پزشکی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و از نیمه ی سال ۱۳۸۴ با بورسیه ی جهاد دانشگاهی به دانشگاه آکسفورد انگلیس رفته است. بورسیه ی تحصیلی او چند ماه پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری ۸۸ قطع شده و او چند ماه قبل تحصیلش را به پایان رسانده است.

فاتح، موسس و اولین مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به عنوان یکی از زیر مجموعه های سازمان جهاد دانشگاهی بوده است. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ نیز مسئولیت کمیته رسانه و تبلیغات ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را برعهده داشته است.

او در واکنش به دروغ پردازی رسانه ی وابسته به صداوسیما، در یادداشت کوتاهی نوشته است: سخاوت در دروغ و تهمت به سامعه ی جامعه آسیب می زند. گرچه گویا قحط سالی صداقت و وجدان است اما خوب است رسانه ها جانب بیداری و انصاف نگه دارند و فرصت تنگ خود را به خودخواهی و بازی ارباب دروغ نسپارند. اگر می گذاشتند و رسانه رسانه می ماند، این همه فساد و تباهی و اختلاس نجومی و نیرنگ دامن کشور و انقلاب عزیزمان را نمی گرفت، چنین مردمان شریفمان آزرده نمی شدند و چنین بیگانه در ما طمع نمی کرد.

فاتح افزوده است: اگر همه ی سرمایه های کشور با هم به کار بسته می شد، باز در این وانفسا و رقابت جهانی فرصتی برای درنگ نبود؛ چه رسد به قیمه قیمه کردن ها که کوچک و بزرگ و غریبه و آشنا نمی شناسد و نتیجه حصر گذشته ی افتخارمان و آینده ی امیدمان است.

وی در ادامه نوشته است: حقیر که هیچ و پوچم. سالهاست سیلی مدعیان بی معرفت را بر رخسار بزرگان انقلاب دیده ایم. نه می توانیم و نه حق داریم که به امام و انقلابمان پشت کنیم. با اتکال به خدا امیدوار به اصلاح می مانیم و ایمان داریم که مصادره ی هیج انقلابی برای همیشه مقدور نیست.

0 comments:

ارسال یک نظر