اختلال و توقف دادگاه ستوده به دلیل اعتراضات وی

بنا به گزارش منابع حقوق بشری، با اینکه قرار بود دادگاه نسرین ستوده، وکیل مدافع زندانی، دوشنبه شش دی ماه ٨٩، به صورت علنی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شود، اما جلسه دادگاه با توجه به ایراد شکلی نسرین ستوده و وکیلش به نحوه اداره جلسه مختل شد و قاضی پیرعباسی، رئیس دادگاه نسرین ستوده را به ۵ روز حبس تعزیری محکوم کرد.


به گزارش تارنمای «تغییر برای برابری»، به گفته مهناز پراکند، وکیل مدافع ستوده، آوردن دوربین فیلم برداری به جلسه دادگاه بدون اینکه هویت نهاد فیلمبرداری کننده مشخص باشد و همچنین اخراج یکی از وکلای بنام که در جلسه دادگاه حاضر شده بود، موجب اعتراض وی و خانم ستوده شد.


همچنین به گفته همسر نسرین ستوده، اعتراض نسرین باعث گردید که قاضی پیرعباسی، وی را به ۵ روز حبس تعزیری محکوم کند.


وکیل نسرین ستوده، درباره اتهام وارده به موکلش گفت: عنوانی اعلام نکردند ولی تبصره خاصی که به آن اشاره شده عنوان "تظاهر به بی‌حجابی" دارد و ما به دلیل نوع اتهام اعلام شده نظر به عدم صلاحیت دادگاه داشتیم که این موضوع را با ذکر دلایل اعلام کردیم .


طی هفته های اخیر نیز، نسرین ستوده در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی، به اتهامات "اقدام علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر" محاکمه شده بود و دادگاه روز ششم دی ماه، بر اساس اتهام جدید وی یعنی "تظاهر به بی حجابی" تشکیل شده است.


این وکیل مدافع زندانیان سیاسی و فعال حقوق بشری، از ١٣ شهریور ماه امسال در بازداشت به سر می برد و تا کنون چندین بار به اعتصاب غذای خشک دست زده است.
 

0 comments:

ارسال یک نظر