صدور احکام قضایی برای متهمان درگیری مسجد قبای شیراز

یکی از هواداران آیت الله دستغیب که بر اثر حمله به مسجد قبا زخمی شده است

شهریور ماه گذشته و در جریان درگیری میان هواداران آقای دستغیب و حمله کنندگان به مسجد قبا، دهها نفر دستگیر شدند

به گزارش وبسایت های نزدیک به اصلاح طلبان، احکام قضایی متهمان پرونده حمله به مسجد قبای شیراز صادر شده است و حمله کنندگان به این مسجد در کنار بعضی از اداره کنندگان آن به تحمل زندان، شلاق و تبعید محکوم شده اند.

بنابر این گزارش ها، محمدباقر ولدان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس، با حکم دادگاه ویژه روحانیت به تحمل ۷۴ ضربه شلاق، پنج ماه زندان و سه سال تبعید از استان فارس محکوم شده است.

وبسایت های نزدیک به آیت الله علی محمد دستغیب، مرجع تقلید منتقد حکومت در شیراز، آقای ولدان را رهبر حمله کنندگان به مسجد قبا، یکی از پایگاه های اصلی هواداران آقای دستغیب، معرفی می کنند.

دادگاه ویژه روحانیت همزمان احکام چند نفر از شاگردان آیت الله دستغیب و اداره کنندگان مسجد قبا را نیز صادر کرده و این افراد را که اکثرا روحانی هستند به تحمل مجازات هایی مانند دو سال زندان، چهار سال تبعید و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت های فرهنگی محکوم کرده است.

مسجد قبای شیراز در جریان تحولات سیاسی پس از انتخابات خرداد ۸۸ بارها محل تجمع های اعتراضی هواداران دولت علیه اصلاح طلبان و شاگردان آیت الله دستغیب بوده است که بعضی از آنها به درگیری انجامیده است.

شهریور ماه گذشته و در جریان درگیری میان هواداران آقای دستغیب و حمله کنندگان به مسجد قبا، دهها نفر دستگیر شدند و تصاویر منتشر شده بر روی وبسایت ها و یوتیوب نشان می داد که چندین نفر بر اثر این درگیری ها زخمی شده اند.

'هیچ یک از مراجع وضع موجود را تایید نمی کنند'

آیت الله محمد علی دستغیب شیرازی، روز گذشته (سه شنبه هفتم دی) در دیدار با خانواده مصطفی تاج زاده، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، گفت: "آیا می توان به کسی که می گوید بر طبق قانون اساسی عمل کنید، بگویند که تو و امثال تو سران فتنه هستید؟"

آقای دستغیب همچنین با انتقاد از نحوه رسیدگی به پرونده زندانیان سیاسی وقایع انتخاباتی گفت: "هیج مرجع عادلی را پیدا نمی کنید که بگوید می توان با قهر از مجرم اعتراف گرفت. لذا چه در مجلس خبرگان و چه در جاهای دیگر بارها گفته و می گویم که هیچ یک از مراجع وضع موجود را تایید و امضاء نمی کنند زیرا خلاف قرآن و سنت و قانون اساسی است."

آیت الله دستغیب در ماه های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته چند بار به انتقاد از نحوه برخورد با معترضان انتخاباتی پرداخته بود.

موضع گیری های آقای دستغیب باعث شد که عده ای از نیروهای موسوم به لباس شخصی به مسجد قبا در شیراز که محل سخنرانی و برگزاری اغلب برنامه های اوست حمله کنند و خسارت هایی به آن بزنند.

آقای دستغیب که عضو مجلس خبرگان رهبری است، نسبت به تخلف نهادهای حکومتی از قانون اساسی اعتراض می کند و از عملکرد مجلس خبرگان و اعضای آن ناراضی است.

0 comments:

ارسال یک نظر