شکوری راد بی گناه است، سریعا آزادش کنید

نامه همسر شکوری راد به رئیس دادگستری
جرس: همسر شکوری راد در نامه ای به رئیس کل دادگستری تهران با کذب خواندن ادعاهای دادستان نوشته است: به هر حال با توجه به اينکه اکنون بيش ازدو هفته است که اينجانب ،فرزندان و ديگر اعضاي خانواده هيچ اطلاعي از وضعيت ايشان نداريم خواهشمند است دستور فرمائيد هرچه سريعتر ترتيبات آزادي ايشان فراهم شود و يا براي رعايت حداقل حقوق انساني و شهروندي اين استاد برجسته دانشگاه تماس تلفني منظم ايشان و ملاقات حضوري برقرار شود تا خانواده در جريان سلامتي ايشان قرار گيرند.

متن کامل این نامه که در نوروز منتشر شد به شرح زیر است: 

بسمه تعالي

جناب آقاي آوايي

رئيس كل دادگستري استان تهران

با سلام،

همانگونه كه مستحضريد همسر اينجانب دكتر علي شكوري راد در تاريخ 18 آذر ماه براي بار دوم ، در حين خدمت به بيماران در بيمارستان‌، دستگير و به سلول انفرادي در زندان اوين منتقل شده است . اكنون پس از گذشت دو هفته از وضعيت جسمي و روحي ايشان بي خبريم و مقامات زندان حاضر به ارائه پاسخي به پرسش هاي ما در مورد وضعيت ايشان نيستند .

جنابعالي بايد توجه داشته باشيد که ايشان در خانواده اي متدين تربيت يافته و انساني متقي ،خدوم ،مخلص ،شريف ودلسوز براي اسلام ومسلمين است . او مي توانست با بي تفاوتي وپشت پا زدن به تعهدهاي ديني و انقلابي به عنوان يك پزشك متخصص ،در بهترين شرايط رفاهي زندگي كند و كوچكترين اذيت وآزاري هم نبيند،اما با تمسك به سيره اولياي دين و التزام به مشي آن بزرگواران از آغاز انقلاب تا كنون در عرصه هاي مختلف جنگ ،علم، سياست ،تعهد و تخصص در پي آن بوده است كه به وظايف اسلامي خود عمل كند .سوابق ايشان از فعاليت در جمع دانشجويان پيرو خط امام، جهاددانشگاهي، هيأت‌هاي پزشكي دفاع مقدس، هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، نمايندگي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و عضو هيأت رئيسه و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور، ايشان را به عنوان يكي از چهره‌هاي موجه و مورد اعتماد اقشار و طبقات مختلف جامعه به ويژه جامعه پزشكي كشور بدل كرده است .همچنين فعاليت در مسجد محل علي رغم مشغله فراوان،التزام به دائم الوضو بودن ، حساسيت نسبت به انجام مستحبات وامتناع از انجام مكروهات، انجام وظايف به نحو احسن و ايفاي مسووليت با دلسوزي و بدون هيچ گونه چشم داشت مادي در هر عرصه اي كه در آن بوده از ايشان شخصيتي روحاني واحترام برانگيز نزد اينجانب و همه خانواده و بستگان، آشنايان وحتي كساني كه با او اندك آشنايي دارند ساخته است.

اتهامي كه در اطلاعيه دادستاني تهران به ايشان نسبت داده شده است " نشر اكاذيب و طراحي مطالب خلاف واقع عليه جمهوري اسلامي" مي باشد. آيا چنين شخصيتي با اينهمه تلاش و فعاليت جهت حفظ نظام مي تواند مطالب خلاف عليه جمهوري اسلامي طراحي كند ؟! و يا سخنان كذب عليه نظام منتشر نمايد؟

اين اتهام بنا به نظر همه كساني كه ايشان را مي شناسند كذب محض بوده و دروغ فاحش است.همچنين با توجه به اينکه ايشان در بيمارستان در حين خدمت به بيماران در ساعات کار اداري و بدون هيچگونه اطلاع قبلي دستگير شده است ،آنچه که در اطلاعيه دادستاني مبني بر احضار ،تعقيب و انجام تحقيقات در مورد ايشان قبل از دستگيري آمده است صحت ندارد.

جناب دادستان محترم حتي اگر اين اتهامات دروغين بر فرض محال صحت هم داشته باشد بنا بر نظر همه حقوقدانان و کارشناسان آشنا به حقوق شهروندي جزاي آن دستگيري نا به هنگام در محيط مقدس و علمي يک بيمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکي تهران در ميان بهت و حيرت همکاران پزشک ،پرستاران ،کارکنان ،بيماران،مراجعين و حتي نيروهاي حفاظت بيمارستان غير قانوني بوده است .علاوه بر اين پزشک محترم را با دو ماشين پژو همانند خدايي نکرده متهمي فراري به زندان منتقل کرده‌اند .در صورتيکه ايشان حتي در بازداشت قبلي به دليل ندادن هيچگونه تعهد به بازپرس حاضر شد چند روز بيشترهم در زندان بماند. بنابراين هيچگونه قصد تاخير و يا گريز از زندان نداشته است .

به هر حال با توجه به اينکه اکنون بيش ازدو هفته است که اينجانب ،فرزندان و ديگر اعضاي خانواده هيچ اطلاعي از وضعيت ايشان نداريم خواهشمند است دستور فرمائيد هرچه سريعتر ترتيبات آزادي ايشان فراهم شود و يا براي رعايت حداقل حقوق انساني و شهروندي اين استاد برجسته دانشگاه تماس تلفني منظم ايشان و ملاقات حضوري برقرار شود تا خانواده در جريان سلامتي ايشان قرار گيرند.

با تشکر

صديقه خدمت

4/10/1389

0 comments:

ارسال یک نظر