تجمع شبانگاهی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس و حمله به کنسولگری ایران در لندن



با نزدیک شدن به زمان اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی


 چندین ساعت مانده به اجرای حکمِ اعدامِ حبیب الله لطیفی، دانشجویِ زندانیِ کرد، و همزمان با تجمع شهروندان کرد در مقابل زندان سنندج، جمعی از ایرانیان مقیم فرانسه، شامگاه شنبه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس دست به تحصن زده و شش تن از آنان که در همین رابطه دست به اعتصاب غذا زده بودند، با زنجیر خود را به نرده های سفارت بستند، که بعد از ساعاتی، با مداخله پلیس فرانسه، به زور زنجیرهای آنان گشوده شد.


به گزارش منابع خبری جرس، اسامی متحصنینِ اعتصابی صباح نصری، آرش زمانی، امیر اردلان، علی شاکری،داود آزاد فر و بابک اکبری فراهانی می باشد، که بدلیل اعتراض به اجرایِ حکمِ اعدامِ لطیفی، خود را هم اکنون در سرمای سختِ پاریس، به نرده های مقابل نمایندگیِ جمهوری اسلامی بسته بودند.


همزمان در لندن نیز، گروهی از معترضین به اجرایِ حکمِ اعدامِ دانشجویِ زندانیِ کُرد، با حمله ای شبانگاهی به کنسولگری جمهوری اسلامی در مرکز لندن، شیشه های آن محل را خُرد کرده و رنگ به درب و دیوار آن پاشیدند. 

 


 (گفتنی است تصاویر حملاتِ لندن، در صفحات فیس بوکی کنشگران و فعالان درج شده است.)

 

اخباری نیز از تجمعات مختلف و مشابه در کانادا و سوئد رسیده است، که هنوز مورد تایید واقع نشده است.


همزمان صدها تن از مردم کردستان در مقابل زندان سنندج، خواهان توقفِ اجرای حکمِ اعدامِ دانشجویِ زندانی، حبیب الله لطیفی شده اند.


این دانشجوی رشتۀ مهندسی صنایع دانشگاه ایلام، قرار است ساعاتی دیگر در زندان سنندج اعدام شود و سازمان های جهانی و کنشگران حقوق بشری، خواستار توقف اجرایِ این حکم شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر