انتقاد امام جمعه اهل تسنن سیستان و بلوچستان از سریال مختارنامه

جرس: بعد از انتقادات گسترده برخی اهل تسنن و وهابیون به پخش سریال «مختارنامه» در سایتها و شبکههای ماهوارهای، تارنمای سنی آنلاین، سایت رسمی مسجد مکی، طی مطلبی از این سریال انتقاد کرد و نوشت که این سریال با توهین به «عبدالله بن زبیر»، به نمادهای اهل سنت توهین کرده است.

خبرآنلاین در این زمینه نوشته است "در همین راستا چندی پیش امام جمعه اهل تسنن سیستان و بلوچستان در جلسه ای که با حضور علما و سران طوائف اهل سنت برگزار گردیده طی اظهاراتی فتوای حرمت دیدن سریال مختارنامه را اعلام نمود."

همچنین آمده است "مولوی عبدالحمید می گوید: دیدن تلویزیون در ساعت پخش این سریال برای زنان مطلقاً حرام بوده، اما مردان می توانند در همین ساعت از دیگر برنامه های صدا و سیما استفاده کنند."

به گزارش زاهدان پرس، مولوی عبدالحمید گفته است "مهمتر از آن اینکه اخیرا مقام رهبری طی صدور فتوایی، توهین به نمادها و مقدسات اهل سنت را حرام اعلام نموده و ممنوع قرار دادند. حال، وقتی که این فتوا از سوی سازمانی مانند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، که مستقیما رییس آن از سوی مقام رهبری انتخاب می شود، نادیده گرفته شود، دیگر چگونه می توان انتظار اجرای این فتوا را از سوی دیگر نهادها، سازمانها و شخصیتهای حقیقی و حقوقی داشت؟!"

چندی پیش سنی آنلاین در یادداشتی به انتقاد گسترده از این سریال پرداخت و خواستار جلوگیری از ادامه پخش این مجموعه از صدا و سیما شد.

بر اساس این گزارش، مولوی عبدالحمید اخیرا در مورد مسائلی چون حرمت واریز کمک به صندوق های کمیته امداد نیز فتوا صادر کرده بود.

گفتنی است طی سالهای اخیر، علاوه بر حرکاتی در جهت اختلاف افکنی بین فِرَقِ اسلامی، فشار زیادی بر فعالان اهل تسنن و رهبران اهل سنتِ ایران از طرف حکومت وارد شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر