علی صارمی و علی‌اکبر سیادت اعدام شدند

علی صارمی و علی اکبر سیادت دو زندانی سیاسی و امنیتی بامداد امروز در زندان اوین اعدام شدند.   به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران، بامداد امروز، علي صارمي که به دلیل عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به محاربه متهم شده بود وعلی اکبر سیادت به اتهام "جاسوسی برای دولت اسرائیل" در زندان اوین اعدام شدند.

 


علی صارمی در دي ماه سال 1361 دستگير و به اتهام "ارتباط و فعاليت به نفع منافقين"، بر اساس حكم صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامي مركز، به سه سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شد.


پس از آن در مرداد ماه 1368 به اتهام "هواداري و ارتباط با تشكيلات منافقين" دستگير و به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده كه پس از اعتراض در دادگاه عالي قم، مجازات وي به ده سال حبس کاهش یافت.


وی سپس در سال 84 به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس محکوم شد این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تقلیل یافت.

 

علی صارمی سر انجام در شهریور 86 به دلیل شرکت در مراسم یاد بود جانباختگان 67 در خاوران و انجام سخنرانی در آن مراسم، دستگیر و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.

 

این در حالی است که جعفری دولت آبادی داستان عمومی و انقلاب تهران پس از اعتراضات به نتیجه انتخابات وی را از بازداشت شدگان پس از انتخابات معرفی کرد.

 

هم چنین علی اکبر سیادت، زندانی امنیتی که چندی پیش دادستان تهران بدون اعلام هویت وی صدور حکم اعدامش را در رسانه ها اعلام کرد نیز در مهر ماه 87 بازداشت و پس از چندی به اتهام جاسوسی برای دولت اسرائیل به اعدام محکوم می شود.

 

در پی اجرای حکم اعدام علی صارمی خانواده وی و چند تن از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین، بازداشت شدند.

 

به گزارش هرانا،  ماموران امنیتی دقایقی قبل چند تن از اعضای خانواده ی علی صارمی و برخی دیگر از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین را بازداشت کردند.

 

پويا صارمي و مهین صارمی، از اعضای خانواده صارمی در بین دستگیر شدگان بوده اند و هم چنین یکی از بستگان آقای صارمی از دستگیری دختر و داماد آقای صارمی خبر داده است.

 

هادي منصوری، محبوبه منصوری و اكرم سنجری که از اعضای خانواده ی سایر زندانیان سیاسی محبوس می باشند و پس از شنیدن خبر اجرای حکم علی صارمی به تجمع در مقابل زندان اوین پرداخته بودند نیز بازداشت شدند.
 

گفتنی است هم‌بندان این زندانیان سیاسی، با انتشار پیامی درگذشت این زندانیان را تسلیت گفته و اعدام‌های عقیدتی را محکوم کردند.

0 comments:

ارسال یک نظر