رییس قوه قضائیه: طرح اسلام ايراني مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود

جرس: رئيس قوه قضاييه در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي، از  طرح پاره‌اي اظهارنظرها در خصوص اسلام ايراني و مکتب ايراني انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، صادق لاریجانی  طرح چنين سخناني در محافل مختلف را کاملاً انحرافي و ناسازگار با اعتقادات عميق اسلامي دانست و اظهار کرد:" طرح چنين مسئله‌اي در واقع مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود."

لاريجاني خواستار دقت‌نظر در طرح سخنان مربوط به عقايد اسلامي از سوي همه صاحب‌نظران و مسئولان شد و افزود:" اسلام ايراني تعبير نادرستي است که مخالف با تعبيرصريح قرآن و آيات و روايات و اعتقادات اسلامي است چرا که اسلام ديني جهاني است که اختصاص به زمان و مکان خاصي ندارد. اسلام، ايراني و غيرايراني ندارد."

وی با اشارا به آیاتی از  قرآن کريم گفت:" اسلام واقعيتي متعالي است که متعلق به کشوري خاص نيست و لذا توصيف اسلام به ايراني خطاي فاحش و مغالطه‌آميزي است. در پاره‌اي روايات آمده است که حقيقت اسلام، «ما جاء به النبي» است. واضح است که آنچه پيامبر آورده است، ايراني و غير ايراني ندارد. توحيد و نبوت و معاد و ولايت و امثال آن حقايق متعاليه‌اي هستند که ربطي به قومي خاص ندارند. طرح چنين مغالطه‌هايي آثار نامناسبي در بعد داخلي و خارجي خواهد داشت. نبايد با چنين سخناني بهانه به دست کساني داد که ايرانيان را مقابل اسلام معرفي مي‌کردند."

رئيس قوه قضاييه با بیان این که  اگر منظور از اسلام ايراني، فهم اصيل ايرانيان در تبعيت از ولايت اهل بيت (عليه‌السلام) و انتظار ظهور است چرا از عبارت اسلام اهل بيت استفاده نمي‌کنيم. وی افزود: " واقعا چرا از عبارت اسلام اهل بيت استفاده نمي‌کنيم تا اذهان متدينان و مخلصان ولايت را مشوش و نگران نکنيم."

وی همچنین با پربرکت خواندن سفر رهبری به قم  ابراز اميدواري کرد با تبيين سخنان رهبری به ويژه در خصوص جايگاه و جهات علمي حوزه‌هاي علميه و لزوم پاسخگويي به نيازهاي جهان اسلام و خصوصاً شبهات مطرح شده، شاهد حرکتي نو و علمي در سطح حوزه علميه قم و ساير حوزه‌هاي علميه باشيم.

0 comments:

ارسال یک نظر