وضعیت وخیم امیر حسین کاظمی و مسعود باستانی در زندان

امیر حسین کاظمی از اعضای نهضت آزادی ایران و مسعود باستانی روزنامه نگار زندانی در وضعیت وخیم جسمانی در زندان به سر می برند.

به گزارش میزان خبر، همسر عضو شاخه جوانان نهضت آزادی ایران در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران از بی توجهی های مسئولان زندان به وضع همسرش گلایه کرده است.

سحر نصیری در نامه خود به جعفری دلت آبادی نوشته است: "همسرم امیرحسین کاظمی مدت 15 روز است که دندان درد شدید دارد به طویکه تب و لرز مهمان هر شبش است و به گفته متخصصان اوین باید برای عمل جراحی به بیرون از زندان منتقل شود شود ولی مسئولان زندان تنها می گویند که نمی توانیم تو را به بیرون زندان اعزام کنیم و تنها روز و شب به وی قرص مسکن ژلوفن می دهند."

امیر حسین کاظمی از اسفند سال گذشته بند 209 زندان اوین به سر می برد و اخیرا حکم سه سال زندان تعزیری برای وی پس از یک دادگاه ده دقیقه ای به ریاست قاضی مقیسه صادر شده است.

نصیری همچنین در نامه خود از عدم انتقال همسرش به بند عمومی علی رغم ابلاغ حکم خبر داده است و با اشاره به وضعیت امنیتی این بند گفته است: "همسرم در بند 209 اوین نه قلم و کاغذ دارد که بنویسد حالم خیلی بد است و نه قلم و کاغذ در اختیار دارد که درخواست ملاقات حضوری با شما را کند تنها چاره اش تماس های کوتاه هفتگی و ملاقاتهای یک هفته در میان است که بخواهد من برایش کاری کنم و تنها چاره من هم نامه هایی است که هر روزه برای شما می نویسم و پاسخ هایی است که دریافت نمی کنم."

او همچنین گفته است مسئولان زندان اوین علی رغم دستور دادستانی برای ملاقات با همسرش به بهانه ی شرایط جدید بند 209 از انجام دستور سرباز زده اند.

همسر این زندانی سیاسی نوشتن نامه ی سرگشاده به دادستان تهران تنها چاره ی خود برای تظلم خواهی نسبت به وضع همسرش توصیف کرده است.

امیر حسین کاظمی عضو شاخه جوانان نهضت آزادی و مدیر وبلاگ "با مردم" است.

همچنین خبر می رسد مسعود باستانی در وضعیت وخیم جسمی به سر می برد.

منابع نزدیک به خانواده مسعود باستانی به خبرنگار «میزان خبر» گفتند: «ناراحتی دندان و فک مسعود باستانی به وضعیت بحرانی رسیده است و او به علت درد زیاد قادر با باز کردن دهانش نیست و چند شب اخیر هم از درد زیاد نخوابیده است.»

تشدید اتهامات عضو شورای مرکزی نهضت آزادی

عضو شورای مرکزی نهضت آزادی با اتهام های جدیدی روبرو شد.

به گزارش "میزان خبر" مهندس سید امیر خرم، روز 23 تیر به دادسرای شعبه چهار دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین احضار و اتهام جدیدی مبنی بر حضور در تجمعات غیرقانونی، در کنار اتهامات پیشین به وی ابلاغ شد.

گفتنی است این فعال سیاسی در سال گذشته و در پی حوادث پس از روز عاشورا، بازداشت و به مدت پنجاه روز در زندان انفرادی به سر برد.

همچنین خرم از آذر ماه سال گذشته تا کنون ممنوع‌الخروج است.

وضعیت نامطلوب سلامتی هاشم خواستار در زندان: گفتند تا متنبه نشود آزادش نمی کنیم

همسرهاشم خواستارمعلم زندانی که دردادگاه تجدیدنظر حکم دوساله دریافت کرده بود گفت که همسرش با وضعیت جسمانی نامناسبی مواجه وبینایی اش به دلیل آسیب دیدگی شبکیه چشم راست تا حد زیادی کاهش یافته است. او گفت مسوولان به وی گفته اند دلیل آزاد نکردن همسرش این است که هنوز "متنبه" نشده است.

صدیقه مالکی فر، همسر آقای خواستار، در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران به کمپین گفت: همسرم در شرایط بد جسمی به سر می برد، بیماری قلبی و فشار خون، موجب آسیب دیدگی شبکیه ی چشم راست وی شده و بینایی اش تا حد زیادی کاهش یافته است. او دچار مشکل گوارشی شده و به شدت از بیماری آرتروز رنج می برد.

هاشم خواستار، مهندس کشاورزی، معلم بازنشسته و رئیس کانون صنفی معلمان مشهد که در هنرستان کشاورزی تدریس می کرد، در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ دستگیر و بعد از یک ماه و نیم با وثیقه‏ ۳۵ میلیون تومانی آزاد شد. وی در تاریخ ۲۵ شهریور ۸۸ در پارک ملی مشهد، در حال پیاده روی دستگیر و به زندان وکیل آباد مشهد، منتقل و در دادگاه بدوی به شش سال حبس، محکوم شد . حکم او در دادگاه تجدید نظر به دوسال زندان تعزیری کاهش یافت.

خانم مالکی در ادامه افزود : پیش از انتخابات، ستاد اقای موسوی از افرادی که در زمینه ی دفاع از حقوق معلمان، تلاش کرده بودند تقدیر کرد. بعد از انتخابات همه ی افرادی که از آن ها تجلیل شده بود، دستگیر شدند و شوهر من هم یکی از آن افراد بود. در آخرین نشستی که همسرم در کانون صنفی در رشت داشت، اعلام کرد؛ جلسه ی بعدی در مشهد برگزارخواهد شد. سه روز پیش از برگزاری جلسه، ایشان احضار شدند و اخطار داده شد که جلسه برگزار نشود، ولی آقای خواستار گفتند: «جلسه را در خانه ام برگزار خواهم کرد و امنیتش را هم تضمین می کنم. " برادران اطلاعات از حضور معلم ها ممانعت کردند و جلسه برگزار نشد.

او درخصوص موضوع کسر یک هشتم حقوق آقای خواستار گفت: هیئت رسیدگی به تخلفات اداری به بازنشستگی همسرم رای داده بود، ولی زمان تجدید نظر به دلیل این که همسرم سی سال سابقه کار داشت، گفتند که فقط یک هشتم حقوق شان کسر شود.

صدیقه مالکی همچنین گفت که به او گفته شده که به دلیل متنبه نشدن همسرش او را آزاد نمی کنند: از رئیس حوزه ی نظارت در زندان سوال کردم: چرا به همسرم مرخصی نمی دهید چرا آزادش نمی کنید؟گفتند:ایشان متنبه نشدند. سوال کردم از چه چیزی متنبه نشده اند داخل زندان که نمی توانند فعالیتی داشته باشند؟ گفتند: خودشان می دانند تا متنبه نشوند، نه مرخصی می دهیم، نه آزادش می کنیم.

وی ادامه داد: حتی آذر ماه سال گذشته که درخواست مرخصی کرده بود، منزل مان دعای کمیل بود. دوستان و همکاران شان هم در خانه جمع بودند. وقتی همسرم تلفن زد ما تلفن را روی آیفن گذاشتیم، چند وقت بعد که در مورد آزادیش با آقای دادستان صحبت کردم، گفتند: شما خیال می کنید ما شما را تعقیب نمی کنیم؟ شوهر شما از زندان با دوستانش صحبت کرده، گفتم اگر شما از این ناراحت هستید که ایشان با دوستانش خوش حال و سر زنده صحبت کرده است، یک مرد که نمی تواند گریه کند و از زندان شکایت کند. گفتند: از زندان این طور با دیگران صحبت می کند وای به حال این که آزاد بشود. ولی امیدوارم برادران اطلاعاتی این مطلب را متوجه باشند که دوست گفت: گفتم و دشمن گفت: خواهم گفت. کسانی که اعتراض می کنند، مملکتشان را دوست دارند و به اصلاح رژیم اعتقاد دارند، شوهر من تنها برای حفظ منزلت اجتماعی معلم ها تلاش می کرد.

یک شهروند بهایی به چهار سال حبس محکوم شد

پیمان کشفی نجف آبادی شهروند بهایی ساکن تهران که با احضار وزارت اطلاعات به معاونت امنیت بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش هرانا، پیمان کشفی شهروند بهایی که با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شده بود در 25 خرداد ماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست محمد مقیسه به اتهام عضویت در جمعیت غیرقانونی با استناد به ماده 499 قانون مجازات اسلامی محاکمه شد.

هفته گذشته قاضی محمد مقیسه در انشائ و ابلاغ رای صادره با تغییر عنوان اتهامی مطروحه در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی از ماده 499 به 498 که مجازات سنگین تری را برای متهم پیش بینی کرده است نامبرده را به 4 سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گفته یک منبع آگاه دادنامه صادره برای پیمان کشفی رونویسی دقیق از نظر کارشناس وزارت اطلاعات انجام گرفته که در آن وی به صفت مذهب بهایی عنصری در جهت اهداف رژیم صهیونیستی شناخته شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر