برای نرگس محمدی



زهرا ربانی املشی


خواهر بزرگوارم خانم نرگس محمدی

با سلام و آرزوی سلامتی خدمت خواهر بزرگوارم که فکر نمی‌کنم هرگز شما را از نزدیک دیده باشم ولی احساس می‌کنم که به شما بسیار نزدیکم، از آن جهت که من هم همچون شما یک زنم،یک مادرم و یک همسر، از آن جهت که حقوق انسانی هر دو‌مان نادیده گرفته می‌شود (که البته از این نظر زن و مرد نمی‌شناسد) ، از آن جهت که هر دو بی گناهیم ولی محکوم ، از آن جهت که من هم در یک برهه ای از زمان از کار اخراج شدم و...

من بسیار متأسفم، از آن جهت که انقلابمان راهش را عوض کرده است و وا اسفا از آنکه به راهی می‌رود که می‌گویند هرکاری باید کرد تا نظام حفظ شود. و این درست عکس فلسفه حکومتی است که پیامبر و امامان داشتند و می‌فرمودند ، که باید نظامی برپا کنیم که به واسطه آن عدل و داد حاکم شود، تا حق کسی پایمال نشود؛ تا هر کس احساس کند مورد ظلم واقع شده است، بتواند بدون لکنت زبان به حق خود دست یابد، تا خونی به ناحق ریخته نشود و اگر ریخت پایمال نشود و ...

خانم محمدی عزیز شما مگر چه کرده بودی که باید در مقابل کودکان خردسالت دستگیر شوی و بعد با آن وضع اسفباری که در عکسهایت هویداست آزاد گردی.

ومگر در زندان های ما چه بر سر زندانیان می‌آید که به این وضعیت دچار شده‌ای؟ در آنجا بر مردم ما چه می‌گذرد که معمولا افرادی که آزاد می‌شوند باید در بیمارستان بستری شوند؟

به یاد دارم که در اوائل دهه 60 مرحوم پدرم از اینکه انقلاب از راه اصلی خود منحرف شده است غصه می‌خوردند و مرگ خود را از خدا طلب نموده و می‌گفتند"نمی‌خواهم و نمی‌توانم ببینم انقلابی را که عمرمان را برای آن گذاشتیم و رنج این همه مشکلات و زندان و شهید و تبعید و شکنجه را تحمل کردیم، حال اینگونه از مسیر خود منحرف شود. "

خانم محمدی عزیز، شما چه گناهی مرتکب شده بودی؟ آیا واقعاَ در مملکت ما، دفاع از حقوق بشر جرم است؟ اگر فرضاً جرمی هم بوده، مگر نه اینکه طبق قانون نمیتوان متهم را بیشتر از 24 ساعت در بازداشت موقت نگه داشت؟

 در قانون اساسی در اصل 168 میخوانیم رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیئت منصفه در محاکم دادگستری صورت میگیرد.

شما در چه دادگاهی محاکمه شدید؟ وکیل شما که بود؟ هیأت منصفه دادگاه شما چه کسانی بودند؟

امیدوارم مسئولین قضائی و امنیتی از این راه اشتباهی که در پیش گرفته‌اند بازگردند و تا دیر نشده رفتار خود را با مردم اصلاح نمایند و بدانند که ظلم به بندگان خدا جنگ با خداست.

در حديث قدسى آمده است: "من‏أهان لى وليّا فقد بارزنى بالمحاربة" خداوند کریم می‌گوید اگر كسى يكى از دوستان من را اذيت كند علناً با من اعلام جنگ كرده است.

و نیز حضرت علی(ع) به مالک اشتر سفارش می‌فرمایند که: "وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ كَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ" اگر كسى به بندگان خدا ظلم كند، خدا دشمن چنين شخصى است. يعنى خدا در مقابل بندگانش كه مظلوم شده‏اند دشمن ظالمان است.

به امید تحقق وعده الهی و آمدن روزی که نه ظلمی باشد و نه ظالمی. و به امید بهبودی کامل شما.

خواهرت-زهرا ربانی املشی

16/4/1389

0 comments:

ارسال یک نظر