اخبار زندانیان سبز : احمدرضا احمدپور با وجود شرایط نامساعد جسمانی برای سومین بار اعتصاب غذا کرد

احمدرضا احمدپور که از شرایط جسمی نامناسبی در زندان برخوردار است، برای بار سوم دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به گزارش های رسیده به جرس از درون زندان، خبرها حاکی از وضعیت بد جسمانی احمد پور، جانباز دوران جنگ است.

وی که چندی پیش با پایان یافتن مرخصی، مجبور به بازگشت به زندان لنگرود قم شد، به علت کمردرد شدید مجبور به استفاده از کمربند طبی است؛ اما در زمان ورود به زندان توسط نگهبانان ورودی زندان به طور ناشایستی مورد تفتیش قرار گرفته و تمامی وسایل شخصی و کمربند طبی را از وی می گیرند و بعد از گذشت چند روز وسایل او را هنوز تحویل ندادند.

احمدپور به این دلایل و به منظور احقاق حقوق خود، به رغم وضعیت بد جسمانی از روز یک شنبه 19 تیرماه برای بار سوم دست به اعتصاب غذا زده است.

طبق اطلاعات بدست آمده وی هم اکنون در بخش حفاظت زندان برای جلوگیری از اعتصاب غذای دیگر زندانیان قرار دارد و هیچ گونه اطلاعی از زمان ورود به بخش حفاظت در دسترس نیست.

احمدپور طبق تجویز پزشک زندان در ماه های گذشته، نیاز به متخصص اورتوپد دارد ولی مامورین زندان برای فشار بیشترمانع از معاینه پزشک متخصص شدند.

لغو قرار وثیقه مهدیه گلرو فعال دانشجویی دربند

قرار وثیقه مهدیه گلرو فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیلی لغو شد.

چندی پیش مسئولان برای مرخصی مهدیه قرار وثیقه ای 500 میلیونی تعیین کرده بودند که از همان ابتدا خانواده وی اعلام کردند توان تامین چنین وثیقه ی هنگفتی را ندارند و از مسولان درخواست کردند که این مقدار را کاهش دهند تا او نیز بتواند از حق مرخصی بهره مند شود.

به گزارش کلمه، مسولان قضایی نه تنها این قرار را که هیچ تناسبی با حکم دو سال و نیم حبس گلرو ندارد، کاهش نداده بلکه قرار وثیقه را از اساس لغو کردند.

خانواده مهدیه می گویند: در تمام این مدت امیدوار بودیم که این میزان وثیقه که برای ما بسیار سنگین است کاهش یابد اما نه تنها مسوولان این میزان را کاهش ندادند بلکه از اساس قرار وثیقه دخترمان را لغو کردند.

مهدیه گلرو از 12 آبان ماه سال گذشته بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که در این مدت او از بیماری معده و روده نیز در رنج بوده است. گلرو در داگاه به تحمل دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

وی هم اکنون به همراه پروین جواد زاده، محبوبه کرمی، عاطفه نبوی، شیوا نظر آهاری، بهاره هدایت، شبنم مددزاده، هنگامه شهیدی و بسیاری دیگر از بازداشت شدگان حوادث اخیر در بند نسوان زندان محبوس است.

در پی عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بند 350؛ شرایط نامساعد جسمی سینا گلچین و وحید اصغری

سلامت جسمانی سینا گلچین و وحید اصغری، دو تن از زندانیان محبوس در بند 350 زندان اوین، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی، در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

به گزارش هرانا، سینا گلچین و وحید اصغری، دو تن از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات که به عفونت شدید گوش مبتلا هستند به دلیل عدم وجود متخصص در بهداری زندان، تاکنون تحت هیچ گونه درمانی قرار نگرفته اند.

سینا گلچین، دانشجوی رشته ی عمران دانشگاه آزاد تهران- مرکز است که 17 دی ماه سال گذشته به اتهام شرکت در راهپیمایی 6 دی ماه (عاشورا) توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد. قاضی صلواتی این دانشجوی 20 ساله که فاقد سابقه بوده را به 8 سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به 4 سال و 6 ماه حبس تقلیل یافت.

وحید اصغری نیز از بازداشت شدگان پس از انتخابات است که مدتی را در سلول های انفرادی بند 240 محبوس بوده و هم اکنون نیز در بند 350 (معروف به بند کارگری) نگهداری می شود.

گفتنی است، محمد صدیق کبودوند رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، روز گذشته پس از بیهوشی کامل به علت بالا رفتن فشار خون، به بهداری منتقل شده بود.

پیش تر وضعیت جسمانی چندین تن از زندانیان محبوس در این بند منجمله مجید توکلی، حامد روحی نژاد، محسن جعفری، پیمان کریمی آزاد و حمزه کرمی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی، در معرض خطر جدی قرار گرفته بود.

تایید شش سال حبس تعزیری سلمان سیما

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر حکم شش سال حبس تعزیری سلمان سیما، عضو سازمان دانش آموختگان ایران را تایید کرد.

به گزارش ادوارنیوز، رضا زارعی وکیل سلمان سیما گفت که درخواست تجدیدنظرخواهی نسبت به رای بدوی صادره از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در خصوص سلمان سیما که منجر به محکومیت وی به ۶ سال حبس تعزیری شده، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی رد شده است.

زارعی افزود: در لایحه تجدیدنظرخواهی خود، به‌طور مبسوط ایرادات شکلی و ماهوی دادنامه شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را مورد اشاره قرار داده بودیم که متاسفانه دادگاه تجدید نظر به این نقایص توجهی نکرده است.

گفتنی است فعالیت های دانشجویی سلمان سیما در دانشگاه آزاد طی سالهای ۸۱ تا ۸۶ اتهامات اصلی وی در این پرونده هستند.

سلمان سیما همچنین پس از انتخابات سال گذشته در دو نوبت مجموعا قریب ۱۳۰ روز را در زندان بوده و پرونده مفتوحی نیز در این ارتباط دارد.

تایید حکم سه سال حبس آرمان رضاخانی

سابقه سیاسی پدر آرمان رضا خانی موجب تائید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر برای این نخبه در بند شده است.

به گزارش هرانا، آرمان رضاخانی نخبه 19 ساله در بند که در اواخر آذر ماه سال 88 در حالی که برای مصاحبه پیرامون موفقیت های علمی کسبی به یکی از روزنامه های کثیر انتشار دعوت شده بود بازداشت شد.

به رغم قول های جعفری دولت آبادی مبنی بر عدم تائید حکم حبس برای این زندانی از سوی شعبه 28 دادگاه تجدید نظر نامبرده به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

دستگاه قضایی در مرحله تجدید نظرخواهی هیچ گونه توجهی به دفاعیه این زندانی نکرده است و هم چنین در کارشکنی آشکار، از دخالت و حضور وکیل در پرونده این زندانی ممانعت به عمل آورده است.

گفتنی است خانواده این زندانی صدور مجدد حکم برای این زندانی را به دلیل سابقه پدر آرمان رضاخانی می دانند و نسبت به حکم صادره برای فرزندشان معترض هستند.

محمد رضا رضاخانی پدر آرمان مترجم کتاب معروف "امپریالیسم ژاپن" است که در سال 71 با شلیک گلوله ای جلال الدین پارسی، کاندیدای دوره نخست ریاست جمهوری و از حامیان سرسخت جمهوری اسلامی، به قتل رسیده است.

بلاتکلیفی ابراهیم رشیدی، روزنامه نگار، پس از یک ماه بازداشت موقت

ابراهیم رشیدی روزنامه نگار، که از 24 خرداد ماه توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل بازداشت شده بود پس از گذشت یک ماه در شرایط بلاتکلیفی در زندان مشگین شهر به سر می برد.

به گزارش ساوالان سسی، این روزنامه نگار آذربایجانی روز پنجشنبه 24 تير ناه طی تماسی تلفنی با خانواده از برگزاری جلسه بازپرسی خود در شعبه دوم دادگاه انقلاب مشگین شهر خبر داده است. به گفته رشیدی وی پس از پنج ساعت بازپرسی توسط قاضی کشاورز دوباره به زندان مشگین شهر بازگردانده شده است.

این وبلاگ نویس، نهم تیرماه و پس از اتمام مرحله تحقیقات، به زندان مشگین شهر منتقل شده است و از حق ملاقات با خانواده و وکیل محروم است. ماموران زندان به خانواده رشیدی گفته اند که وی به مدت دو ماه ممنوع الملاقات است. به گفته ماموران٬ رشیدی تنها در صورت دادن پاسخ دلخواه بازجویان اجازه ملاقات با خانواده را پیدا خواهد کرد.

ابراهیم رشیدی عضو هیات تحریریه ماهنامه "بایرام" و هفته نامه توقیف شده "نوید آذربایجان" و وبلاگ نویس، مدرس زبان ترکی آذربایجانی، عضو مؤسس سازمان غیر دولتی(NGO) "آذرتوپراق"‏،‏ عضو هیأت مؤسس و دبیر کانون فرهنگی"استاد شهریار" دانشگاه اورمیه، مدیر مسؤل نشریه دانشجویی "اولدوز"‏، سردبیر نشریه دانشجویی "بولوت" در دانشگاه اورمیه و شاعر است.

این ژورنالیست و فعال مدنی شناخته شده در سال های اخیر چندین بار دستگیر و به زندان محکوم شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز طی اطلاعیه ای در 23 ژوئن 2010 خبر از بازداشت این روزنامه نگار آذربایجانی داد. هم چنین سازمان عفو بین الملل نیز در سال های گذشته با صدور اطلاعیه هایی بازداشت و فشار بر رشیدی را محکوم کرده بود.

علیرضا حسین زاده و رضا عبدی از زندان تبریز آزاد شدند

علیرضا حسین زاده و رضا عبدی از فعالان مدنی آذربایجانی روز چهار‌شنبه 24 تير ماه پس از تحمل 66 روز بازداشت موقت به قید وثیقه 30 میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شدند.

به گزارش ساوالان سسی، مامورین امنیتی 21 اردیبهشت ماه سال جاری، با مراجعه به مغازه کامپیوتری حسین زاده در منطقه نصف راه تبریز٬ این فعالین را بازداشت و منازل آنها را مورد تفتیش قرار داده بودند.

اتهام این افراد اخلال در نظم عمومی از طریق تشویق تیم فوتبال تراکتورسازی و تبلیغ علیه نظام از طریق تهیه و توزیع سی دی تجزیه طلبانه در مورد دریاچه ارومیه عنوان شده است.

این افراد در مرحله تحقیقات از حق ملاقات با خانواده و وکیل محروم بوده اند و تحت فشار قرار گرفته اند.

0 comments:

ارسال یک نظر