تعیین رنگ و مدل خاص روپوش از سوی مدیران مدارس جایگاه قانونی ندارد

جواد مرتضی زاده گفت: برخی از مسئولان انجمن اولیا و مربیان در بعضی مواقع، تولیدی و یا فروشگاه های خاصی را برای تهیه روپوش دانش‌آموزان به خانواده ها معرفی می کنند که خلاف مقررات مدرسه است و مدیران نباید مدل و رنگ روپوش خاصی را به دانش آموزان تحمیل کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می توانند از روپوش سال گذشته خود استفاده کنند تصریح کرد: البته مدیران موظفند به حفظ شئونات اسلامی لباس دانش آموزان توجه داشته باشند.

مسئول ارزشیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پوشش دانش آموران باید مطابق با چارچوب ها و موازین قانونی و شرعی که در آیین نامه مدارس آمده است رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه تعیین رنگ و مدل خاصی از روپوش از سوی مدیران مدارس به هیچ وجه جایگاه قانونی ندارد، گفت: هم چنین مدیران مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی نباید تا پایان مهر ماه شهریه ای بابت ثبت‌نام دانش‌آموزان دریافت کنند.

مرتضی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اولیا دانش‌آموزان هنگام ثبت نام در مدارس باید هزینه کتاب، بیمه حوادث، شناسنامه سلامت و طرح سنجش فرزند خود را پرداخت کنند که فهرست این هزینه ها باید برای آگاهی والدین دانش آموزان در تابلوی اعلانات مدارس نصب شود.

0 comments:

ارسال یک نظر