عضو فراکسیون خط امام: احمدی‌نژاد نمی‌خواهد هویت احزاب را به رسمیت بشناسد

عضو فراکسیون خط امام مجلس دلیل سخنان اخیر رئیس‌جمهور در مورد احزاب را تمایل وی به توزیع قدرت در میان طیف نزدیک به خود می‌داند.

به گزارش ایلنا، داریوش قنبری، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تنها یک حزب در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این صحبت‌ها سخنان خاصی است که در چارچوب رقابت‌های درون جناحی و درون گروهی توسط احمدی‌نژاد بیان می‌شود و دلیل آن این است که وی نمی‌خواهد سهمی از قدرت به دست آمده را میان هم جناحی‌های خود تقسیم کند.

وی معتقد است: احمدی‌نژاد گرچه با حمایت طیف موسوم به راست به قدرت رسید، اما در عمل نشان داد که اعتماد چندانی به این جناح ندارد و بیشتر به دنبال آن بود تا تعدادی از افراد نزدیک و همکاران سابق خود را در محفلی جمع کنند و قدرت را میان آنها توزیع کنند به همین دلیل هم همواره میان جناح احمدی‌نژاد و آن محفل تازه تشکیل شده برخورد وجود داشته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با یادآوری اینکه از ابتدای کار دولت نهم این رقابت‌ها بروز کرد، افزود: البته چون رئیس‌دولت دهم به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری چشم داشت و به حمایت جناح راست احساس نیاز می‌کرد سعی کرد تا بخشی از قدرت را به آنها دهد، اما در دوره دهم چرخش کاملاً آشکاری در نحوه نگرش وی به جناحش ایجاد شد و پست‌ها را میان هم محفلی‌های خودش تقسیم کرد، به همین دلیل موج گسترده افزایش انتقادات در جناح راست را شاهد هستیم.

قنبری گفت: به دلیل همین مساله احمدی‌نژاد نمی‌خواهد هویت احزاب را به رسمیت بشناسد، چه رسد به اینکه سهمی از قدرت را به آنها بدهد؛ همانگونه که پیش از این وی گفته بود احزاب نباید در قدرت اجرایی دخالت کنند که مشخص است منظور وی اصولگرایان هستند، زیرا اصلاح‌طلبان با توجه به نوع نگرش و جایگاهی که دارند نمی‌توانند دخالتی در قدرت اجرایی داشته باشند

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه نفس صحبت‌های احمدی‌نژاد خلاف قانون اساسی است، تصریح کرد: البته وی اخیرا ادعاهای فراقانونی دیگری را مطرح کرده است از جمله اینکه گفته است برخی قوانین را به دلیل مغایرت با قانون اساسی اجرا نمی‌کند در حالی که این حرکت خودش خلاف قانون است.

قنبری در پاسخ به سوال دیگری در مورد عدم ارسال مصوبات دولت و مجلس، اظهارداشت: نفرستادن مصوبات مجلس برای این است که مبادا این قوه جلوی برخی مصوبات مغایر قوانین دولت را بگیرد که این حرکت فرار کردن از نظارت مجلس است و به تضیف مجلس می‌انجامد، لذا مجلس باید از ابزارهای نظارتی خود در مقابل دولت استفاده کند.

وی در پایان گفت: البته تا حدی ضعف مجلس در جریحه دار‌تر شدن مجلس موثر بوده است، زیرا حداقل کار ممکن که سوال از رئیس‌جمهور است هم انجام نشده است و در نتیجه بی‌توجهی به شان مجلس رخ می‌دهد.

0 comments:

ارسال یک نظر