اخبار زندانیان سبز: تایید 6 سال حبس تعزیری کیوان صمیمی در دادگاه تجدیدنظر

شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران راي خود درباره کيوان صميمي بهبهاني را اعلام کرد.
 
به گزارش ادوار نیوز، شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامي تهران پيش‌تر صمیمی را به استناد مواد 500 و 610 قانون مجازات اسلامي مجموعا به 6 سال حبس و به استناد ماده 19 قانون ياد شده به محروميت مادام العمر از فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي محکوم کرده بود.

شعبه 54 دادگاه تجديدنظر ضمن تاييد مدت حبس محکوم، محروميت وي از فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را به 15 سال کاهش داد.

کیوان صمیمی، از فعالان ملی مذهبی، مدیر مسئول نشریه توقیف شده "نامه" و عضو کمیته پی‌گیری بازداشت های خودسرانه بوده است.

آخرین خبرها از وضعیت پرونده ی علی ملیحی

وکیل علی ملیحی جزئیات پرونده موکل خود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمد علی دادخواه، از برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات علی ملیحی در هفته گذشته خبر داد و گفت:‌ در این جلسه، بعد از تفهیم اتهاماتی چون شرکت در تجمع غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام به علی ملیحی، بنده و موکلم به دفاع پرداختیم و در انتهای جلسه نیز رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب با اخذ آخرین دفاع، ختم رسیدگی را اعلام کرد.

وکیل ملیحی تاکید کرد: نباید فراموش کرد موکلم خبرنگار بوده و باید به وظایف خود عمل می‌کرده است.

دادخواه خاطرنشان کرد: به موکلم گفته‌اند که چرا در اداور تحکیم وحدت حضور داشته‌ای؟ این در حالی‌ است که این دادگاه صلاحیت ذاتی برای رسیدگی به این امر را ندارد و طبق اصل 168 قانون اساسی محاکمات جرائم سیاسی و مطبوعاتی باید با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات و به صورت علنی برگزار شود.

وکیل علی ملیحی در خصوص تبدیل قرار بازداشت موقت موکل خود نیز گفت: ‌بارها تقاضای تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار سبک‌تر را به مقامات قضایی و رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب ارائه کرده‌ایم، اما تاکنون این امر مورد موافقت مقامات قضایی قرار نگرفته است.

محکومیت قطعی آرمان رضاخانی به 36 ماه حبس

آرمان رضا خانی، دانشجوی رشته کامپیوتر، بر اساس رای دادگاه تجديدنظر به 36 حبس محکوم شد.

به گزارش هرانا، این نخبه 19 ساله پیش تر بر اساس راي شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، در اردیبهشت سال جاری، راي توهين به رهبري دو سال، توهين به نظام یک سال و توهين به رئيس جمهور 100 هزار تومان به 36 ماه حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود.

رضاخانی در اواخر آذر ماه سال 88 در حالی که برای مصاحبه پیرامون موفقیت‌های علمی کسبی به یکی از روزنامه‌های کثیر انتشار دعوت شده بود بازداشت شد.

وی در 40 روز نخست بازداشت در بازداشتگاه های سپاه از جمله کاخ جوانان و 2- الف، تحت شرایط سخت بازجویی و فشار شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی شد و با وعده ی آزادی، راهی زندان اوین شد.

آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی‌تی، برگزیده دوم جشنواره خوارزمی، نخبه ریاضیات ممتاز کشوری در المپیاد ریاضی، مکتشف قانونی در ریاضی به نام قانون مربعات و مثلثات "رضا خانی" و مخترع جوان در زمینه هایی چون سازه های معماری و کمک آموزشی پیکتال است.

آرمان به زبان های انگلیسی و ایتالیایی تسلط دارد و با زبان‌های روسی و اکراینی آشنا ست و در مسابقات مختلفی چون سازه‌های ماکارونی حضور موفقی داشته است. از دیگر موفقیت های رضاخانی حل یکی از مسائل اوپن ریاضیات است که مورد تایید اساتید دانشگاه های مطرح کشور قرار گرفته است. وی هم چنین فعالیت های دیگری در زمینه برنامه‌نویسی و آی تی و ریاضیات نیز دارد.

محمد رضا رضاخانی پدر آرمان مترجم کتاب معروف "امپریالیسم ژاپن" است که در سال 71 با شلیک گلوله‌ جلال الدین پارسی، کاندیدای دوره نخست ریاست جمهوری و از حامیان سرسخت جمهوری اسلامی، به قتل رسیده است.

گفتنی است مادر آرمان رضا خانی که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بود پس از انتقال وی به بند 350 موفق به دریافت اجازه ملاقات حضوری از دادستان تهران شده بود، در تاریخ هفتم تیرماه و پس از ملاقات با فرزندش به دلیل نامعلومی بازداشت شد.

ابوالفضل عابدینی ممنوع الملاقات شد
 
صبح روز سه شنبه، پانزدهم تیرماه، ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و از مسئولان سابق مجموعه فعالان حقوق بشر درایران، از دیدار با خانواده خود منع شد.

به گزارش هرانا، مادر ابوالفضل عابدینی نصر امروز صبح برای دیدن فرزند در بندش به زندان کارون اهواز مراجعه کرد اما به وی گفته شد به دستور رئیس زندان پسرش تا اطلاع ثانوی ممنوع الملاقات است.

عابدینی در حال سپری کردن دوران محکومیت 11 ساله خود در بند 6 زندان کارون اهواز است و از زمان انتقال به این زندان تاکنون هیچ گونه ملاقات حضوری با خانواده ی خود نداشته و تنها از طریق کابین می‌توانست با مادر و برادران خود دیداری کوتاه داشته باشد.

این فعال حقوق بشر پیش از این چندین بار در خصوص هم بند شدن با زندانیان خطرناک و در معرض خطر قرار داشتن جانش هشدار داده بود.

شایان ذکر است که خانواده ابوالفضل عابدینی در شهرستان رامهرمز، در یکصد کیلومتری اهواز، ساکن هستند و برای ملاقات چند دقیقه‌ای با وی مجبور هستند در گرمای بالای 50 درجه استان خوزستان این مسافت را طی کنند.

ساسان آقایی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اتهام ساسان آقایی "فعالیت تبلیغی علیه نظام" عنوان شده و با توجه به این اتهام، قاضی اشد مجازات را برای این روزنامه‌نگار در نظر گرفته است.

این حکم که به امضای مقیسه، ریاست این شعبه رسیده غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی است.

آقایی در اول آذرما سال گذشته بازداشت و مدت 40 روز را در سلول انفرادی بند 209 گذراند. وی 40 روز دیگر را نیز در سلول‌های چند نفره و سربسته این بند پشت سر گذاشت و پس از انتقال به بند 350 و تحمل نزدیک به 130 روز زندان، با قید وثیقه در فروردین ماه آزاد شد.

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار 28 ساله، سابقه‌ فعالیت در روزنامه‌های فرهیختگان، اعتماد ملی، اعتماد، توسعه و مردم‌سالاری را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین از وبلاگ‌نویسان پرسابقه به شمار می‌رود که از هفت سال پیش تاکنون به طور مداوم در وبلاگ خود با عنوان "تریبون آزاد" به وبلاگ‌نویسی پرداخته است.

جلسه رسیدگی به اتهامات محمد غزنویان برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات محمد غزنویان، روزنامه نگار و از فعالان حقوق زنان و کودکان روز یکشنبه سیزدهم تیرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین برگزار شد.

به گزارش هرانا، اتهامات محمد غزنویان در این دادگاه "ازتباط با یکی از گروه های معاند نظام" و "تبلیغ علیه نظام" عنوان شده است.

در این جلسه وکیل آقای غزنویان، خانم مهناز پراکند نیز به دفاع از موکل خود در برابر اتهامات مطرح شده، پرداخت.

وی 19 بهمن ماه سال گذشته در پارک ملت قزوین بازداشت و روانه زندان شده و به قید وثیقه 20 میلیون تومانی آزاد شده بود اما در حالی که روز دوشنبه 16 فروردین ماه به همراه وکیل خود، خانم پراکند، برای پیگیری وضعیت پرونده مراجعه کرده بودند؛ با افزایش قرار وثیقه مواجه شد و به دلیل عدم توانایی در تامین آن مجددا روانه زندان چوبین‌در قزوین شد. وی در تاریخ 25 فروردین ماه، با تودیع وثیقه 100 میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.

خانم پراکند دلیل تشدید وثیقه را طرح اتهامات جدید آقای غزنویان عنوان کرده بود.

محمد غزنویان دانش آموخته علوم سیاسی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس است که تاکنون مقالات بسیاری از وی در حوزه فرهنگ و اجتماع در رسانه های مختلف به چاپ رسیده و در حال حاضر مدیر و مدرس یک مدرسه در محله هادی آباد قزوین است که به کشف و پرورش استعدادهای کودکان کار و خیابان می‌پردازد.

 نامه همسر محمد اولیایی‌فر به مناسبت روز تولدش
 
 شهره طاقتی همسر محمد اولیایی فرد، وکیل پایه یک دادگستری که به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است در سالروز تولد همسر دربندش دلنوشته ای را برای وی نگاشته است.

به گزارش هرانا، وی در این نامه ضمن تبریک تولد محمد اولیایی‌فرد و ستودن استقامت او، آرزوی "تمام شدن هر چه زودتر این لحظه‌ها" را دارد.

0 comments:

ارسال یک نظر