نقدی: وظیفه بسیج در فضای مجازی “حضور فعال و تهاجمی”است

فرمانده بسیج با ادعای اینكه وظیفه بسیج در فضای مجازی "حضور فعال و تهاجمی" بوده و بهترین دفاع، حمله است، خاطرنشان کرد "زمانی كه حمله می‌كنید از حمله دشمن در امان هستید." وی همچنین هشدار داد رایانه‌ای كه در آن اطلاعات بسیج می باشد، نباید به اینترنت وصل شود ."

سردار نقدی همچنین یكی از برنامه‌های بسیج را "ایجاد شبكه اطلاع‌رسانی ملی" ذکر کرد و گفت: چنین شبكه‌ای در سال ۷۰ در تهران راه اندازی شد، اما شبكه‌های جاسوسی كه داخل دستگاه های ما هستند، آن را نابود كردند و امروز اثری از آن نیست.

به گزارش فارس، سردار محمد رضا نقدی در اولین دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت‌آموزی فضای مجازی اظهار داشت: ما باید وارد همان فضاهایی كه از آن دشمن به ما تهاجم می‌كند بشویم و همانطور كه آنها مشغول نشر گمراهی و ضلالت هستند ما هم هدایت را منتشر كنیم.

نقدی همچنین مدعی شد "میدانی كه امروز دشمن برای بازی خود انتخاب كرده كه همان فضای فناوری اطلاعات برای تبادل فكر، نظر و تبلیغ است، میدانی است كه پیروزی در آن برای ما آسان است و بازنده نهایی در این میدان دشمن است؛ چراكه باز كردن فضا برای تبادل اطلاعات بی نهایت برای همه جامعه بشری فرصت ارائه فكر ناب منطبق بر فطرت را به ما می‌دهد."

نقدی در ادامه اظهار داشت: باید تلاش كنیم امروز در فضایی كه فضای تبادل اطلاعات بین جوامع است این فضا را در دست بگیریم و لازمه این امر داشتن تخصص كافی است و حداقل به اندازه دشمن باید در این فضا تخصص داشت و باید خلاقیت هایی را داشت تا بر طرف مقابل چیره شد.

رئیس سازمان بسیج افزود: دشمنان در حال گسترش سخت افزاری هستند كه باید بگوئیم آنها در حال نوكری ما هستند تا پیام مبتنی بر فطرت ما بر آن سوار شود و به گوش دنیا برسد؛ لذا شما می‌بینید در مقابل 3 هزار شبكه ماهواره‌ای كه در حال فعالیت هستند وقتی یك شبكه المنار در اروپا ایجاد می‌شود آنها تحمل آن را ندارند در حالی كه هزاران شبكه در حال فعالیت برای رژیم صهیونیستی است اما آنها تحمل یك شبكه از مقاومت حماس را ندارند و آن را قطع می كنند.

نقدی با اشاره به افرادی كه شعار می‌دهند دانستن حق همه است، گفت: شما یقین داشته باشید به محض اینكه در فضای آنها حضور فعال داشته باشید تحمل این فعالیت را ندارند؛ چراكه پیام شما از سوی بشریت سریع دریافت می شود ولی هرچه آنها تلاش می كنند پیامشان به گوش كسی نمی رسد و به همین دلیل از رویكرد اطلاع رسانی به رویكرد تخریب روی می‌آورند.

وی افزود: اینكه آنها مسائل جنسی و فساد را در رسانه‌هایشان با تیراژ بالایی تبلیغ می كنند نشان از كم آوردن در پیام است؛ لذا چون حرفی برای گفتن ندارند به تخریب شخصیت طرف مقابل روی می آورند و ما امروز نباید احساس كمبود كنیم و از آمار سایت‌های آنها نباید بترسیم و باید خود را مهیا كنیم و امكانات وسیع انسانی كه در اختیار ما است را به كار بگیریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاكید بر اینكه باید یك شبكه اطلاع رسانی ملی داشته باشیم، گفت: چرا باید فردی كه می خواهد در طرح و یا برنامه‌ای با درج اطلاعات فردی خود ثبت‌نام كند این اطلاعات اول باید به آمریكا برود بعد مورد استفاده خودمان قرار بگیرد؛ لذا ما نیازمند یك شبكه اطلاع رسانی ملی بودیم و امروز هم هستیم و امروز در مورد آن كوتاهی می‌شود.

نقدی در ادامه افزود: كشورهایی كه تهدیدی از طرف آمریكا احساس نمی كنند و تفكرات غربی را دنبال می كنند شبكه اطلاع رسانی ملی دارند آن وقت ما كه در تعارض جدی با آمریكا هستیم چرا نباید چنین شبكه‌ای را داشته باشیم و دلیل آن این است كه برخی كوتاهی كردند.

رئیس بسیج با اشاره به یكی از برنامه های بسیج در فضای اطلاع رسانی تصریح كرد: یكی از برنامه‌های ما ایجاد چنین شبكه اطلاع رسانی ملی است و به زودی چنین شبكه‌ای شكل خواهد گرفت، اما تصور نكنید كه ما می‌خواهیم مروج اینترنت باشیم.

نقدی در ادامه خاطرنشان كرد: چنین شبكه‌ای در گذشته درست شد و حتی هسته‌های اولیه آن نیز شكل گرفت و تعدادی از مشتركین را پیدا كرد و سال 1370 در تهران راه اندازی شد، اما شبكه‌های جاسوسی كه داخل دستگاه های ما هستند آن را نابود كردند و امروز اثری از آن نیست.

وی با اشاره به وجود یك شبكه خلاق مردمی در كشور گفت: ما امروز می‌خواهیم در آنجایی كه دشمن حضور دارد غلبه پیدا كنیم و افرادی كه مشترك هستند پیام های قوی تر را از ما دریافت كنند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینكه باید چهار حركت را برای فعالیت در فضای مجازی در نظر بگیریم اظهار داشت: رصد پیام، تجزیه و تحلیل پیام، تولید پیام، توزیع پیام چهار كار مهم در فضای مجازی است.

نقدی با اشاره به رعایت مسائل حفاظتی عرصه اطلاع رسانی گفت: اطلاعات باید در فضای مجازی حضور داشته باشد تا هم دشمن را پیدا كند و هم به دشمن حمله‌های فنی كند."

رئیس سازمان بسیج در ادامه گفت: وظیفه ما در فضای مجازی حضور فعال و تهاجمی است و بهترین دفاع حمله است و زمانی كه حمله می‌كنید از حمله دشمن در امان هستید.

نقدی در پایان با اشاره به جنگ نرم و فضای مجازی در این جنگ تصریح كرد: جنگ نرم مترادف فضای مجازی نیست و این فضا یكی از عرصه‌های جنگ نرم است و جنگ نرم به معنای یارگیری است و فكر و ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دادن و آنها را وارد صف خود آوردن مهم است.

گفتنی است طی سالهای اخیر، گروههای مختلف هکر و حمله کنندگان اینترنتی عامل حکومت ایران، شبکه های اجتماعی، سایت ها، وبلاگها و سرورهای بسیاری را مورد حملات و هک قرار داده و گروههای بسیاری در این زمینه بازداشت و محکوم شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر