بازداشت سه نفر و ضرب و شتم یک زندانی در مقابل یک آزادی

یک فعال دانشجویی، یک روزنامه نگار و یک فعال ستاد موسوی بازداشت شدند؛ یک معلم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ سلامت دو زندانی در پی اعتصاب غذا در خطر جدی است و یک فعال کارگری را برای انتقام گیری به بخش متادون زندان منتقل کرده اند، در برابر تمام اینها تنها خبر خوبی که به گوش می رسد آزادی یک روزنامه نگار است.

 
بهرام چگینی از فعالان ستاد مهندس موسوی بازداشت شد.

 

به گزارش دانشجونیوز، بهرام چگینی از فعالان ستاد مهندس موسوی در اراک و از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اراک، نزدیک به دو هفته است که در بازداشت مامورین امنیتی به سر می برد.

 بنا بر گزارش‌های ارسالی، مادر نامبرده بیمار است و بازداشت وی در این شرایط عامل فشار بر خانواده وی و وخامت وضعیت مادرش شده است.

 لازم به ذکر است پس از بازداشت آرش صابونچی، این دومین بازداشت طی روزهای اخیر در اراک است.

 بازداشت اکبر آزاد، فعال مدنی آذربایجان

 اکبر آزاد نویسنده آذربایجانی و عضو هیات تحریریه ماهنامه های "وارلیق" و "پارپاق"، چهارم خرداد 89 در منزل شخصی اش در تهران بازداشت شده است.

ماموران امنیتی ظهر روز سه شنبه، با مراجعه به منزل اکبر آزاد در محله کیانشهر تهران این فعال مدنی را بازداشت و اقدام به تفتیش منزل و تهدید خانواده او کردند و کامپیوتر، کتاب ها و سایر وسایل شخصی وی را با خود بردند.

 به گزارش ساوالان سسی، خانواده این نویسنده آذربایجانی در روزهای گذشته جهت اطلاع از علت دستگیری و اتهامات او به دادسرای امنیت تهران مراجعه کرده اند اما مسئولان قضایی با ممانعت از ورود خانواده به دادسرای امنیت از قبول مسئولیت بازداشت او امتناع می کنند.

 اکبر آزاد، از زمان بازداشت تاکنون تماسی با منزل نداشته و این امر موجب نگرانی خانواده از وضعیت سلامتی جسمی وی شده است.

 وی عضو هیات موسس کانون زبان و فرهنگ و از نویسندگان نشریات وارلیق و یارپاق است.

اجرای حکم سه سال حبس قطعی برای یک فعال دانشجویی

جواد علیخانی، دانشجوی سال آخر دامپزشکی و فعال دانشجویی دانشگاه چمران اهواز برای اجرای حکم سه سال حبس قطعی بازداشت و به زندان اهواز منتقل شد.

 به گزارش دانشجونیوز، این فعال دانشجویی  در پاییز سال 86 بازداشت شد و پس از تحمل 11 ماه زندان با قید وثیقه آزاد شد؛ در پاییز سال 87 دادگاه انقلاب وی را به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدید نظر به سه سال حبس قطعی کاهش یافت.

 مسئولان دانشگاه چمران از ابتدای امسال از اخذ واحد این دانشجو ممانعت به عمل آوردند و پس از حوادث 16 آذر دانشگاه چمران وی را به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم  و وی را به دانشگاه ممنوع الورود کردند.

 ضرب و شتم شدید رسول بداغی در زندان رجایی شهر

 رسول بداغی، فعال سیاسی و صنفی و عضو کانون صنفی معلمان که در بند 6 زندان رجایی شهر در بازداشت به سر می برد روز گذشته مورد ضرب و شتم شدید مسئولان زندان قرار گرفت.

 بنا به گزارش رسیده به ادوار نیوز، روز گذشته دو تن از مسئولان زندان رجایی شهر  به نامهای مستعار شیخ و دایی قاسم، رسول بداغی را به محلی از زندان برده، دستهای او را از پشت بسته و پس از بستن وی به میله، اقدام به ضرب و شتم شدید او کردند.

 علت این اقدام مسئولان زندان، اعتراض بداغی به وضعیت نامناسب زندان رجایی شهر و مشکلات ایجاد شده برای وی بوده است.

رفتار مسئولان زندان در ضرب و شتم این معلم زندانی موجب اعتراض دیگر زندان شده و آنها با اعلام اینکه نامبرده زندانی سیاسی است و نباید اینگونه مورد هتک حرمت و آزار قرار گیرد به رفتار مسئولان زندان معترض شدند.

 متاسفانه عوامل این ضرب و شتم در پاسخ به اعتراض زندانیان با هل دادن و فحاشی اقدام به متفرق کردن آنها کرده و اعلام کردند که چون این فرد سیاسی است باید مورد آزار و شکنجه بیشتری قرار گیرد.

 گفتنی است وضعیت نامبرده هم اکنون نامساعد است و اثرات ناشی از شدت ضرب و شتم سلامتی وی را تهدید می کند.
 

مجید توکلی به بند عمومی منتقل شد، کوهیار گودرزی و حسین رونقی در اعتصاب

 مجید توکلی پس از ۶ روز اعتصاب غذای خشک به خواسته خود دست یافت و مجدداً به بند عمومی بازگشت.

 مجید توکلی در تماس با خانواده خود از انتقال دوباره خود به بند عمومی خبر داد. وی که به علت آثار اعتصاب غذا توان تکلم بسیار محدودی دارد در این گفتگوی کوتاه حال عمومی خود را رضایتبخش توصیف کرد.

 به گزارش دانشجونیوز، مجید توکلی که از سوی دادگاه انقلاب به هشت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است، پس از ماه ها انفرادی حدود یک ماه پیش به اندرزگاه ۷ زندان اوین منتقل شد، اما پس از انتشار یادنامه وی برای فرزاد کمانگر و زندانیان اعدام شده در ۱۹ اردیبهشت و همچنین اعتراض شدید وی به تفتیش عقاید نمایندگان دادستان در روز دو خرداد مجدداً به سلول انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شد. مجید توکلی به محض انتقال به انفرادی اعلام اعتصاب خشک کرد تا جایی که روز گذشته وی بر اثر خونریزی معده به بهداری زندان اوین منتقل شد.

 در نهایت با ادامه ایستادگی این دانشجو بر خواسته خود و حمایت های همه جانبه فعالان سیاسی و حقوق بشری داخل و خارج کشور از وی، مسئولان قضایی مجبور به عقب نشینی شدند و مجید توکلی به بند عمومی بازگشت. این در حالی است که در ملاقات وکیل مجید توکلی با دادستان تهران، وی بازگشت وی را به بند عمومی بعید دانسته و علت انتقال وی به انفرادی را نیز فعالیت های فراوان وی در بند عمومی ذکر کرده بود.

این درحالی است که دو دانشجوی دیگر زندانی، حسین رونقی و کوهیار گودرزی کماکان در اعتصاب غذا به سر می برند.

 انتقال منصور اسانلو به بند متادون زندان رجایی شهر کرج

 منصور اسانلو، فعال سرشناس کارگری و رئيس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به بند معتادان به مواد مخدر و بیماران عفونی موسوم به "بند متادون" زندان رجایی شهر کرج، منتقل شد.

 به گزارش هرانا، سید محمد روح الله هاشمی، فرزند مجتبی هاشمی، که به اتهام قتل برادر و همسر برادرش در زندان رجایی شهر محبوس است، به تحریک کرمانی رییس و معاونش فرجی، از مسئولان حفاظت زندان بر علیه منصور اسانلو اعلام شکایت کرده تا اسانلو بر اساس این شکایت به بند متادون (بند 5 عمومی) منتقل شود.

 گفته می شود این شکایت مقابل دوربین از هاشمی گرفته شده است.

 لازم به یادآوری است که آقای اسانلو، از تابستان سال 86 و دو هفته پس از بازگشت از اجلاس لندن تاکنون در زندان به سر می برد.

 کبری زاغه دوست پس از 11 ماه تفهیم اتهام شد

 کبری زاغه دوست، شهروند تهرانی که در مراسم چهلم کشته شدگان وقایع پس از انتخابات در بهشت زهرا، به همراه همسرش، بازداشت شده بود، سرانجام پس از یازده ماه بلاتکلیفی تفهیم اتهام شد.

 به گزارش هرانا، وی که هم اکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد در هفته های گذشته در بازپرسی 3 دادسرای اوین توسط بازپرس محبی به ارتباط با گروه های اپوزیسیون خارج از کشور متهم شده بود، اما نهایتا در هفته جاری و پس از ملاقات با دادستان اتهام وی "تبلیغ علیه نظام" و "اخلال در نظم عمومی" عنوان شد.

 این شهروند تهرانی که از جمله زندانیان گمنام است، تاکنون اجازه ملاقات با وکیل مدافعش را نداشته و ماه ها در سلول انفرادی و در بند امنیتی 209 به سر برده است.

 این در حالی ست که طبق آیین دادرسی هیچ متهمی را نمی توان از حداقل مدت زمان مقرر برای جرم احتمالی اش در بازداشت موقت نگهداری کرد.


سردبیر هم میهن آزاد شد

 مازیار خسروی، سردبیر سایت هم میهن که بر اساس شکایت معاونت حقوقی دانشگاه تهران در رابطه با انتشار گزارشی در مورد حمله خرداد ماه سال گذشته به کوی دانشگاه تهران به نشر اکاذیب متهم شده بود،پس از یک ما بازداشت از زندان آزاد شد.

به گزارش هم‌میهن، مازیار خسروی سردبیر سابق سایت آفتاب و دبیر گروه دیپلماسی روزنامه های مردم سالاری و بهار بود و با بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب همکاری نزدیک داشته است.

 سایت هم میهن از رسانه های اصلاح طلب حامی میرحسین موسوی است.

محکومیت شش تن از دروایش گنابادی به زندان

 شش تن از دروایش سلسله نعمت اللهی گنابادی به اتهام "تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق دفن اموات در محل ممنوعه" به چهار ماه حبس محکوم شدند.

بر اساس دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی شهرستان گناباد ،علی افکار، عباسعلی افکار، معصومه سالاری، رضا شوقی و حسنیه کاظمی از دراویش نعمت اللهی گنابدی ساکن بیدخت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق دفن اموات در مزار سلطانی به تحمل چهار ماه حبس تعلیقی (به مدت سه سال) محکوم شدند.

 به گزارش سایت مجذوبان نور، هم چنین بر اساس این حکم عباسعلی زارع حقیقی متصدی مزار سلطانی به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است. آقای حقیقی در گذشته نیز به همین اتهام از سوی دادگاه گناباد مجموعاً به هفت ماه حبس قطعی محکوم شده است که پرونده وی در دستور کار اجرای احکام دادگستری قرار دارد.

 در اسفند ماه سال ۱۳۸۷ شبکه بهداشت گناباد بر اساس نامه های محرمانه فرمانداری و اداره اطلاعات به بهانه جلوگیری از تردد دراویش در مزار متبرکه سلطانی، دفن اموات در این محل را ممنوع اعلام کرد و از آن زمان تا کنون عده ی زیادی از دراویش پس از دفن اموات در این مکان متبرک به زندان، شلاق و تبعید محکوم شدند.

گفتنی است وکالت دراویش در این پرونده را غلامرضا هرسینی، فرشید یداللهی، امیر اسلامی، داوود منتظری، ابراهیم شنبدی و سید یاسر جلالی برعهده دارند

0 comments:

ارسال یک نظر