بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت به مناسبت اولین سالگرد شهادت کیانوش آسا

دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت ایران، به مناسبت اولین سالگرد شهادت کیانوش آسا، دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی آن دانشگاه که در جریان اعتراضات مسالمت آمیز ۲۵ خرداد ۸۸ به شهادت رسید، بیانیه ای صادر کردند.

 


صادر کنندگان بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطرۀ کیانوش آسا و دیگر جانباختگان حوادث بعد از انتخابات و همچنین یادآوری حوادث سال گذشته، خاطرنشان کرده اند:"سالروز انتخابات ۲۲خرداد نزدیك می‌شود؛ سالگرد عروج كیانوش‌ها، روزهایی كه یادآور خاطراتی است شیرین و تلخ. سالی پر حادثه با ۲۲، ۲۵ و ۳۰ خرداد، روز قدس، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر، عاشورا و ... را پشت سر گذاشتیم. اکنون سال ۸۹، سال صبر و استقامت برای رسیدن به خواسته‌ها و مطالبات است."


دانشجویان ســـبز دانشگاه علم و صنعت همچنین یادآور شدند "تا چه زمانی باید در مطالبات تاریخی ملت ما، این شعار و این خواسته از حلقوم ملت، گوشهای ناشنوا را به شنیدن وا دارد؛ در انقلاب مشروطه، در جنبش ضد استبدادی عهد رضاخانی، در خیزشهای سیاسی سال ۳۲ و ۴۲، در جریان ملی شدن صنعت نفت، در روند انقلاب اسلامی، در خرداد ۷۶ و خرداد ۸۸ و تا امروز و در تداوم همه روزهای مبارزه با استبداد، همچنان «آزادی» درخواست می شود."


این بیانیه اخراج اخیر چند تن از دانشجویان آن دانشگاه را نیز مورد انتقاد قرار داده و در ادامه خاطرنشان می سازد: "علم و صنعت هم این روزها با تمام وجود و در کنار باقی ملت، درد را حس می‌كند: اخراج چهار تن از یاران دبستانی (پویا شریفی، حمیدرضا صحرایی، علی اسدالهی و سجاد درویش)، بازداشت و زندانی كردن فعالین، احضار و تهدید دانشجویان و اخیرا فشار به اساتید دگراندیش. از یک طرف صحبت از کرسی‌های آزاداندیشی میشود و از طرف دیگر شاهد عکس جریان آزاداندیشی در دانشگاه‌ها هستیم. حمله اوباش به دانشجویان در علم و صنعت در ۸ دی ماه، کدام نشان از آزاداندیشی دارد؟ گفته‌ها با آنچه عمل می‌شود همخوانی ندارد و برنامه‌ی حذف و کنار گذاشتن اساتید دگراندیش از سوی حاکمیت با دقت پی‌گیری می‌شود. انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها تعطیل میشوند، دانشجویان دگراندیش اخراج و تسویه میشوند و هرگونه اظهار نظر خلاف میل حاکمیت، شدیدترین برخوردها را در پی دارد."


دانشجویان در پایان آورده اند "ما نه تنها در شهادت مظلومانه كیانوش آسا، كه در سوگ تمام خون‌های ریخته شده عزاداریم. ما اعدام‌های دسته جمعی و عدم شفافیت روند دادرسی و محاکمات را محکوم می‌کنیم و ریختن خون بی‌گناهان به منظور تسویه حساب‌های سیاسی را تاسف‌بار می‌دانیم. چگونه شد که قوه قضاییه از عاملان جنایت‌های کوی دانشگاه، کهریزک، سی خرداد و روز عاشورا و ... گذشت؟؟ این چه مصلحتی بود که پرونده‌های فساد گسترده و رانت‌خواری در سپاه و دولت به راحتی باز نشده، بسته شدند؟! وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان، به سمت طرفداری از صاحبان قدرت و مکنت بلغزد، مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت.

در این ما دانشجویان سبز دانشگاه علم وصنعت، یک بار دیگر در روز ۱۱ خرداد به یاد كیانوش آسا لباس سیاه به تن می كنیم و راس ساعت ۱۲ در برابر دانشكده مهندسی شیمی گرد هم می‌آییم و با حرکت به سمت پارک شهید آسا، زندگی کیانوش‌ها را فریاد می‌زنیم. شعار مرگ نخواهیم داد و حضور سبز خود را به رخ آن‌ها خواهیم كشید كه خون كیانوش‌ها را خرج دوام خود كردند. این بار نیز مانند دفعات قبل، سبز بودنمان را فریاد می‌زنیم و با حذف حركات احساسی و شعارهای خشن، یاد می‌گیریم که گلوله را با گل پاسخ دهیم.


ما می‌دانیم تا روزی که زورمندان کم خرد، که دارای غرور و توهم هستند و قدرت خود را در محرومیت و تحقیر انسان میدانند و از سیاست، جز سرکوب، دخالت، تحمیل، تحقیر و تطمیع چیزی نمیدانند، باید جشن پیروزی کلمه بر شمشیر را به تأخیر انداخت؛ اما حرکت خرامان و شکوهمند تاریخ بشری به سوی آزادی و آزادگی است.

در ۱۱خرداد گرد هم می‌آییم تا بگوییم از تهدید و سرکوب بیزاریم، به اخراج‌ها معترضیم و هرچه سد پیش رویمان بلندتر شود، استوارتر و سبزتر می‌شویم و با فزونی سختی‌ها، تنها پیروزی را نزدیک‌تر می‌بینیم؛ که این سنت تاریخ است.

با خانواده داغدار آسا تجدید پیمان می‌كنیم تا هرگز نگذاریم خون كیانوش‌ها پایمال شود و به مانند آن شهید در مسالمت و آرامش، حقوق پایمال شده خود را طلب می‌كنیم. بی‌شك این روز فرصتی دوباره برای اثبات اتحاد و ایستادگی دانشجویان و اساتید دانشگاه علم و صنعت خواهد بود."


منبع: جنبش راه سبز (جرس)


لینک: http://www.rahesabz.net/story/16058/#When:11:32:05Z


0 comments:

ارسال یک نظر