برگزاری مراسم تشییع عموی میرحسین موسوی در محاصره نیروهای امنیتی/ تکمیلی

مراسم تشییع میرعباس موسوی، عموی نخست وزیر دفاع مقدس، در جو شدید امنیتی و در حلقه نیروهای انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کلمه از میدان محمدیه، پس اعلام مراسم تشییع پیکر عموی میر حسین موسوی از خیابان مولوی تهران، از صبح امروز، صدها دستگاه ماشین پلیس مملو از کماندو و ماموران انتظامی به همراه ده ها دستگاه کماندوی موتور سوار میدان محمدیه تهران را به تسخیر خود درآوردند.

شاهدان عینی گزارش داده اند  که یگان های موتوری ضد شورش در ضلع شمالی میدان محمدیه حضور بسیار پر رنگی داشتند همچنین ۶ عدد ماشین ون نیروی انتظامی که در انها نیروهای لباس شخصی ها مستقر شده بودند در ضلع جنوبی میدان حاضر بودند.

این در حالی است که تعداد چشمگیری از مامورین لباس شخصی هم در پیاده رو ها در حال حرکت بودند و مردم را تحت نظر داشتند.

تشییع کنندگان و عابران از حضور سنگین نیروهای پلیس متعجب بودند.

خبر نگار کلمه که در ایستگاه متروی میدان محمدیه حضور داشت با تنی چند از شهروندان تهرانی گفتگو کرد.
مردم می گفتند: اگر حکومت مدعی است که دیگری جریانی تحت عنوان "فتنه" وجود ندارد و سران جنبش سبز در اسارت خانگی هستند این همه حضور سنگین پلیس ناشی از چه وحشتی می باشد؟

یکی از خبرنگاران کلمه گزارش داد که مراسم تشییع قبل از ساعت ۱۰ صبح، از منزل ایشان واقع در کوچه کیهانی، پلاک ۱۹، آغاز شد و پس از طی مسیری کوتاه از داخل بازارچه، و با رسیدن به خیابان مولوی، روبروی بانک کارگشایی، به اتمام رسید و متوفی همانجا داخل آمبولانس که در کنار اتوبوس ها و سر بازارچه قرار داشت، گذاشته شد.

تشییع کنندگان پس از ان برای مراسم خاکسپاری، رهسپار بهشت زهراء، قطعه ۹ شدند.

محدودیت برای برگزاری نماز میت

خبرهای رسیده به کلمه حاکی است که نماز میت در بهشت زهرای تهران برگزار نشد و نیروهای امنیتی تاکید کرده بودند که این مراسم باید در منزل متوفی برگزار شود.

در همین حال یکی از شاهدان عینی گفته است در طول مراسم تشییع یکی از نیروهای امنیتی وارد جمعیت شد و قصد برهم زدن مراسم را داشت که تعداد دیگری از ماموران وی را بازداشت کردند!

خبرهای رسیده حاکی است که شرکت کنندگان در مراسم تشییع، فرصت هر گونه سواستفاده را از نیروهای امنیتی سلب کرده و بی توجه به حضور پرشمار نیروی پلیس و ماموران امنیتی و لباس شخصی، این مراسم را به جای آوردند.

مراسم تشییع پدر میرحسین موسوی نیز اوایل سال جاری در جو شدید امنیتی برگزار شد و در این مراسم نیروهای امنیتی با مردم بدرفتاری کرده و تعدادی را مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را بازداشت کردند.

برگزاری مراسم ختم

مراسم ختم میرعباس موسوی، عموی میرحسین موسوی، سه شنبه همزمان با شهادت امام رضا(ع) در مسجد بینایی، در خیابان مولوی برگزار خواهد شد.

این مراسم از ساعت ۳ بعداز ظهر تا ۴٫۳۰ خواهد بود.

این خبر تکمیل می شود.


0 comments:

ارسال یک نظر