سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: موسوی رفت روی ماشین ایستاد و علیه نظام و ولایت حرف زد

جرس: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: «همین آقای موسوی رفت روی ماشین ایستاد و بلندگو را گرفت و حرف‌هایش را علیه نظام و ولایت زد. حالا شما بگویید آدمی با این خصوصیات و این مسایل دیگر چگونه حرف آقای مهدوی کنی و دیگران را قبول خواهد کرد؟»
 
احمد سالک، سخنگوی 65 ساله و اهل اصفهان جامعه روحانیت مبارز تهران، در گفتگو با خبرآنلاین و در پاسخ به این پرسش که «بعد از انتخابات 88 برخی بحث حکمیت آیت الله مهدوی کنی را مطرح کردند اما از سوی آقایان موسوی و احمدی نژاد استقبال نشد. علت چه بود؟» گفته است: «جریان آقایان موسوی و کروبی به عنوان سران فتنه و ستادهای این اشخاص به گونه‌ای بود که بعضا عناصری که فراری بودند هم آمدند و در ستادهای این اشخاص فعالیت کردند. شما وقتی به ستاد آقای کروبی نگاه می‌کنید اشخاصی مثل آقای عباس عبدی و آقای عبدالکریم سروش که فراری بودند را در آن می بینید. عده‌ای در ستاد آقای موسوی و عده‌ای در ستاد آقای کروبی. هر دوی این آقایان هم در متن خواسته‌های دشمن قرار گرفتند. رییس دفترهای آنها را ببینید و افرادی مثل مهدی هاشمی (پسر آقای هاشمی رفسنجانی) که بعد از انتخابات فرار کردند و رفتند. به تعبیری هم آقای موسوی و هم آقای کروبی در مشت افراد دیگر بودند نه در مشت مردمی که طرفدار ولایت هستند.»
 
وی افزوده است: «بعد از انتخابات خیلی‌ها رفتند و به آقای موسوی و آقای کروبی تذکر دادند اما آن‌ها گوش ندادند. دیگر بالاتر از این که مقام معظم رهبری شخصا روسای تمام ستاد‌ها را دعوت کردند و گفتند که حرفتان را بزنید و آن‌ها حرفشان را هم زدند و بی ادبی‌هایی هم کردند که خبرشان را داریم. باز بالاتر از این مقام معظم رهبری با درخواست آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان که گفتند به آن‌ها اجازه بدهیم که اگر شواهدی دال بر تقلب در استان‌ها دارند بیاورند، موافقت کردند. یعنی از اختیارات رهبری خود استفاده کردند و مهلت قانونی برای اعتراض را طولانی تر کردند اما باز خبری نشد. یا وقتی از ایشان خواستند و دعوت کردند و با ایشان صحبت کردند اما از در که خارج شدند رفتند در راهپیمایی میدان آزادی! همین آقای موسوی رفت روی ماشین ایستاد و بلندگو را گرفت و حرف‌هایش را علیه نظام و ولایت زد. حالا شما بگویید آدمی با این خصوصیات و این مسایل دیگر چگونه حرف آقای مهدوی کنی و دیگران را قبول خواهد کرد؟ علت این موضوع هم به خود این آقایان بر می‌گردد. خیلی تلاش شد اما کسی گوش نداد.»
 
از سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران، سئوال شده که «برخی معتقدند که آقایان موسوی و کروبی به جای حصر خانگی باید محاکمه شوند و اگر جرمشان اثبات شد، حکمشان اجرا شود نه اینکه بدون هیچ حکم قضایی در حصر به سر ببرند.»؛ او نظر داده است: «این یک ضابطه قانونی دارد. اینکه چرا دادگاه آن‌ها تشکیل نمی‌شود باید از قوه قضاییه سوال کرد. اما بازرس می‌تواند بازداشت موقت کند تا اینکه اطلاعاتش تکمیل شود. در این مطلب دو مسئله هست. یکی آنکه اگر کسی بازداشت موقت شد ممکن است مدتی در عالم تنهایی خودش به نتیجه برسد که اشتباه کرده و خودش بیاید بگوید ما اشتباه کردیم و اگر قانونی هم هست بیاید در حق ما اجرا بشود. این خیلی عالی است. یعنی رساندن فرد به اینکه به آغوش مسایل اسلامی و جامعه بازگردد. این مهلت و فرصتی الهی است که به او داده شده است. نکته دوم درباره بازداشت موقت، تکمیل اطلاعات پرونده است. ایشان مدعی است که اتفاقاتی افتاده  باید مدارک آن ارایه بشود و وقتی پرونده آماده شد به دادگاه برود.»
وی در پاسخ به این پرسش که «این درست است که به خاطر مسایل امنیتی دادگاه برگزار نمی‌شود؟» گفته است: «من در این مورد اطلاعی ندارم.»
 
سالک در مورد «علت حضور کمرنگ هاشمی رفسنجانی در جلسات جامعه روحانیت مبارز» می گوید: « اولا دعوتنامه حضور در جلسات برای تمامی اعضا ارسال می‌شود. در ثانی در طول این مدت دوبار جلسات جامعه روحانیت در دفتر ایشان برگزار شده است و ایشان هم نظراتشان را مطرح کردند. البته چندسالی است که دیگر خبری نیست. ممکن است مسایل دیگری هم وجود داشته باشد که ایشان تشریف نمی‌آورند.»
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در مورد «احتمال حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده» اظهار نظر کرده است که «بالاخره در این فتنه یه عده در مقابل ولایت، ارزش‌ها و نظام ایستادند. نمی توانیم سرنوشت نظام را در جعل قانون و قانونگذاری دست آدم‌هایی بدهیم که قلبشان با نبض آمریکا می‌زد. لذا قاطع می ایستیم. اما ممکن است عده‌ای فریب خورده‌اند و توبه کردند و برگشتند. این عده هم دو بخش هستند. تکلیف بخشی از آن‌ها را باید در دادگاه روشن کرد. بالاخره باید کیفر آن کاری را که کرده اند ببینند و بعد بیایند به عرصه. مسئله دوم در این توبه هم این است که مردم باید توبه آنها را بپذیرند. شما در کمیته ایکس بودی و الآن می خواهی به صحنه بیایی. مردم باید این را بپذیرند. به کسی که مشکوک به این مسئله است، نمی‌شود اعتماد کرد.»
او افزوده است: «عده‌ای هم هستند که آدم‌های سالمی هستند منتهی سلیقه آنها و تفکر آنها متفاوت است. کسی مانع آن‌ها نیست. اگر همان‌ها هم با این معیارها منطبق باشند مشکلی درباره حضورشان نیست. افراد هستند که باید خود را با این معیار‌ها تطبیق بدهند. اگر آن‌ها با این معیارها مطابق هستند میدان برای حضورشان باز است. اما اگر مطابق این معیارها نیستند خودشان نباید بیایند.»
 
سالک در مورد پیشنهاد اخیر رهبر جمهوری اسلامی در مورد تغییر نظام ریاستی به پارلمانی نیز گفته است: «مقام معظم رهبری به اقتضای جایگاه ولایت مطلقه فقیه، فوق قانون اساسی هستند و باید سیاست‌های نظام  را تبیین بکنند. تبیین سیاست‌ها به عهده ایشان است اما تدوین سیاست‌ها به عهده کسان دیگر است. یعنی خط کلی را ایشان می‌دهند. مقام معظم رهبری بر اساس آن دموکراسی که آنها می گویند و مردم سالاری دینی که ما می گوییم ، بر اساس این ضوابط یک راهی را باز کردند که درباره آن بحث خواهد شد.»
 
او در مورد «ضرورت» طرح این بحث نیز گفته است: « من نمی دانم منظور شما از این ضرورت چیست. یعنی آقا چه مساله ای را در نظر داشتند که این موضوع را مطرح کردند؟ ما باید بایستیم و منتظر بمانیم تا در بیانات بعدی، ایشان این بحث نظام پارلمانی را چگونه تدوین می کنند. گفتن این مساله کمی زود است. اما ما مشاهده می کنیم که حرکت‌هایی در کشور صورت می‌گیرد که بعضا در مقابل ولایت موضع گیری دارد. باید به راه حل‌های جدید رسید و طرح هایی را مطرح کرد. این به معنای این نیست که اساس کار که تکیه بر مردم و ضوابط قانونی و وظایف رهبری هست دست برداشته شده باشد.»

0 comments:

ارسال یک نظر