هزینۀ لغو تجمع برای رهبران و مردم قابل توجه خواهد بود

تحلیلی بر تظاهرات ٢۵ بهمن در چهل و پنجمین شماره قلم سبز

چهل و پنجمین شماره از روزنامه اینترنتی «قلم سبز»، شنبه ٢٣ بهمن ماه ٨٩، با عنوان "آغاز نو"، و حول محور تظاهرات مردمی ٢۵ بهمن منتشر شد و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.
 

به گزارش وبگاه قلـــم سبز، در سرمقالۀ شمارۀ چهل و پنجم از این روزنامه، با اشاره به درخواست مجوز مهدی کروبی و میرحسین موسوی برای برگزاری تظاهرات در روز ٢۵ بهمن و پشتیبانی از معترضین منطقه، خاطرنشان شده است: "تقریبا هر اتفاقی رخ دهد، بیست و پنجم بهمن ٨٩ در تقویم جنبش ما روز تعیین کننده ای خواهد شد. از شواهد امر چنین بر می آید که بعد از تجربۀ ٢٢ خرداد امسال، موسوی و کروبی قصد ندارند حتی در صورت عدم صدور مجوز، تجمع میدان آزادی – یا همان راهپیمایی از امام حسین تا آزادی- را لغو کنند.

اگر راهپیمایی به دلیل عدم صدور مجوز لغو شود، بهره سیاسی چندانی نصیب جنبش نخواهد شد؛ سوای اینکه احتمالا از خشونت خیابانی جلوگیری می شود و امکان تبلیغ دربارۀ تزویر حاکمیت راجع به حمایتش از جنبش های خیر فراهم می شود. اما هزینۀ لغو تجمع برای رهبران و مردم قابل توجه خواهد بود، چرا که در چنین صورتی، موسوی و کروبی اعتبار خود را برای اعلام راهپیمایی از دست خواهند داد. و حکومت شاید تصور کند که با شکسته شدن اعتبار رهبرانی که جنبش را تا دیروز به طی طریق مسالمت آمیز می خواندند، در کنار نارضایی فزایندۀ ناشی از سیاست های اخیر حکومت، ابتکار عمل را به دست دیگرانی خواهد داد که شیوه های متمایزی را خواهند آزمود و این حکومت را در حسرت روزهای پیش از آن خواهد گذاشت..."
 

درستون های دیگر قلم سبز امروز، اشاره ای دارد به موج بازداشت سبزها و حصر خانگی کروبی، که با عنوان "هراس خودکامگان از ٢۵ بهمن"، مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.
 

همچنین هشدار موسوی و کروبی در مورد "بازتولید مناسبات شاهنشاهی در جمهوری اسلامی" مورد بازخوانی قرار گرفته است.
 

 در ستون دیگر این شماره، اعلام حمایت زندانیان سیاسی از تظاهرات ٢۵ بهمن ماه نیز انعکاس یافته است.
 

روزنامه قلم سبز، از شانزدهم آذر ماه ۸۹، جهت آگاهی رسانی افزون تر به شهروندان، انتشار خود را آغاز کرده و از شنبه تا چهارشنبۀ هر هفته (به جز روزهای تعطیل) منتشر و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.
 

0 comments:

ارسال یک نظر