تهدید رسانه‌های خارجی از سوی وزارت ارشاد: هر روز رصدتان می‌کنیم که اخبار منف...


مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌های خارجی را به برخورد تهدید کرد و هشدار داد که عملکرد آنها هر روز رصد می‌شود تا اخبار منفی از ایران مخابره نکنند.

محمدجواد آقاجری در گفت‌وگو با فارس درباره نحوه تعامل با خبرنگاران خارجی مقیم کشور و نحوه برخورد با نمایندگی‌هایی رسانه‌های خارجی که اقدام به انعکاس اخبار منفی از کشور می‌کنند، اظهار داشت: اخبار و تولیدات نمایندگان رسانه‌ای خارجی که در ایران مستقر هستند، به صورت روزانه رصد و بررسی می‌شود و سازوکار این امر کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌ها، تولیدات و گزارشات این نمایند‌گی‌ها در هر روز بررسی و رصد می‌شوند و دفاتر نمایندگی رسانه‌های خارجی در کشور درخصوص وظایف قانونی خود کاملا توجیه هستند.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همایش‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ایجاد تعامل هر‌چه بیشتر با نمایندگی‌های رسانه‌های خارجی در کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سعی ما تعامل با دفاتر رسانه‌ها و خبرنگاران خارجی مقیم ایران است و در قالب‌های مختلف خواسته‌هایمان را به اطلاع آنها می‌رسانیم و آنها نیز مطالبات و انتظارات خود را به ما منتقل می‌کنند.

آقاجری تصریح کرد: اگر این دفاتر نمایندگی در چارچوب ضوابطی که برای آنها تعیین شده، حرکت نکنند قطعا با آنها براساس قوانین و مقررات برخورد می‌شود کما اینکه در انتخابات شاهد بودیم که بخاطر نوع فعالیت "العربیه" با این شبکه برخورد و نمایندگی العربیه در ایران تعطیل شد.

وی برخورد با فعالیت‌های خارج از چارچوب رسانه‌های خارجی متخلف را منحصر به دفاتر نمایندگی ندانست و متذکر شد: به طور نمونه در مورد بی‌بی‌سی انگلیسی، جان لاین که در ایران مستقر بود به خاطر نوع فعالیت پس از انتخابات اخراج شد، در واقع سازوکار برخورد با خبرنگاران و نمایندگی‌های رسانه‌های مختلف مستقر در کشور کاملا موجود و مشخص است.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در برخورد با رسانه‌های خارجی مقیم کشور که اقدام به انعکاس اخبار ناصحیح و سیاه‌نمایی از اوضاع ایران می‌کنند، مماشاتی در کار است یا خیر اظهار داشت: به هیچ عنوان مماشاتی در این موضوعات در کار نیست؛ دفاتر نمایندگی رسانه‌های خارجی به دلیل اینکه می‌دانند که اشراف کاملی نسبت به فعالیت و اخبار تولیدی آنها داریم، هرگز دوست ندارند که ارتباط آن‌ها با ایران که کانون اخبار مهم جهانی است، قطع و مجبور به ترک ایران شوند.

0 comments:

ارسال یک نظر