سردار افشار: بیش از ۵ هزار مدرسه تحت پوشش طرح اعزام مبلغین دینی قرار می گیرند

فرمانده اسبق بسیج و معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور، فرهنگ را "مهمترین مؤلفه قدرت" عنوان کرد و گفت: ترس دشمنان از قدرت فرهنگ انقلاب است و نگرانند که با سرایت این قدرت به سایر کشور‌های دنیا منافع نامشروعشان در خطر افتد.


معاون فرهنگی وزیر کشور همچنین از تداوم اعزام مبلغین دینی به مدارس کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مدرسه زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این تعداد به بیش از ۵ هزار مدرسه افزایش یابد.


به گزارش مهر، علیرضا افشار شامگاه پنج‌شنبه در مرحله پنجم اولین دوره فرهنگی آموزشی ائمه جماعات مساجد سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی‌ قم برگزار شد در سخنانی با بیان این که فرهنگ عامل قدرت است، خاطر‌نشان کرد: فرهنگ در سایر عوامل قدرت نیز تأثیر‌گذار است.


وی ادامه داد: نقش مؤلفه‌‌ فرهنگ در اقتدار ملی و توسعه همه جانبه یک کشور بسیار موثر و یک موضوع زیر بنایی است و قدرت یک کشور تنها در بعد نظامی و اقتصادی آن خلاصه نمی‌شود، بلکه فرهنگ در بین مؤلفه‌های قدرت دارای اهمیت و تأثیر‌گذاری بیشتر است.


معاون وزیر کشور با اشاره به تدوین برنامه ملی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: این برنامه به تمامی مراکز دینی و فرهنگی به خصوص مساجد مرتبط است.


وی با اشاره به اینکه امروز در کشور ما مزیت قدرت در زمینه فرهنگ نمود بارزی دارد اظهار عقیده کرد: دشمنان از قدرت اقتصادی و علمی ما نمی‌هراسند بلکه از فرهنگ انقلاب می‌ترسند که نکند این فرهنگ به سایر کشور‌های دنیا سرایت کند و منافع نامشروع آنها را در خطر بیندازد.


فرهنگ سالم مقدمه اقتصاد سالم است
معاون وزیر کشور گفت: اقتدار ملی هر کشور به فرهنگ آن کشور وابسته است که این امر مزیتی نسبی در کشور ما به حساب می‌رود.

وی در ادامه سخنان خود، رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را امری ضروری برشمرد و گفت: اسلام نیز بر این موضوع تأکید دارد اما آنچه که مهم است این است که اگر فرهنگ سالمی در اقتصاد وجود نداشته باشد اقتصاد درست نخواهد شد و توسعه مطلوبی نخواهیم داشت.

معاون فرهنگی وزیر کشور ادعا کرد: در دولت نهم مراکز ارزشی، فرهنگی و دینی مورد حمایت دولت قرار گرفت اما این مسئله نظام‌مند دنبال نمی‌شد و بیشتر تمرکز دولت بر روی عقب افتادگی‌های عمرانی کشور معطوف می‌شد.


تمامی معتادان زیر پوشش حمایتی قرار می‌گیرند
وی همچنین به طرح ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اعتیاد به مواد مخدر را یکی از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: امروز مواد مخدر از روش سنتی خود به سمت صنعتی تغییر جهت داده است که اقلام صنعتی مواد مخدر با بیش از ۵۰ اسم و تبلیغ متقاوت در جامعه مشاهده می‌شود.

افشار با بیان اینکه سالانه میلیاردها ریال بودجه برای بستن مرزهای شرقی کشور صرف می‌شود گفت‌: با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامه جامعی برای مقابله با مواد مخدر تهیه شده است که امیدواریم نتیجه آن، تحقق ریشه کنی اعتیاد در جامعه باشد.

وی در خصوص برنامه ترک اعتیاد در کشور گفت: مقرر شده است تا تمامی معتادان زیر پوشش حمایتی قرار گیرند و معتادان برای طی مراحل درمان، خود را به مراکز درمانی مجاز معرفی کنند در غیر این صورت جزو معتادین پر خطر محسوب و در اردوگا‌ه‌های بیرون از شهر و در شرایط سخت نگهداری خواهند شد.


تدارک ٢٧ برنامه ملی در زمینه عفاف و حجاب
معاون فرهنگی وزیر کشور در ادامه به افزایش آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاق در جامعه رو به افزایش است که اگر زوجین دارای فرزند نیز باشند آسیب‌های اجتماعی به مراتب بیشتر خواهد بود.

افشار در ادامه اظهار داشت: ٢٧ برنامه ملی در زمینه عفاف و حجاب تدارک دیده شده است که برخی از آنها آغاز و برخی دیگر نیز در حال نهایی شدن است.


شاخص‌های نشاط در جامعه تقویت شود
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های دولت برای ایجاد نشاط در جامعه اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا شاخص‌های نشاط در جامعه تقویت و فضای رضایت برای مردم فراهم شود.


افشار با بیان اینکه نگاه معاونت اجتماعی وزارت کشور نگاهی جامع به مسایل فرهنگی کشور است افزود: برنامه‌های دولت در عرصه فرهنگی از مهد کودک‌ها تا دانشگاه را دربر می‌گیرد که در تمامی این مراحل که شخصیت انسانها شکل می‌گیرد برنامه‌هایی به فراخور اجرا خواهد شد. افشار درباره برنامه‌های گسترده فرهنگی دولت در دور سوم سفرهای استانی گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی با محوریت حوزه‌های علمیه و مساجد، از ابتدای دولت نهم در دستور کار بوده است و تا کنون نیز ادامه دارد.


حوزه دین تأثیرگذارترین بخش فرهنگی در کشور است
معاون فرهنگی وزیر کشور در خصوص اعزام مبلغین به مدارس کشور گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مدرسه زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این تعداد به بیش از ۵ هزار مدرسه افزایش یابد.


افشار در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل موجود در حوزه رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و افزود: فضای مجازی تحدید آینده و فعلی به حساب و یکی از حساس‌ترین بستر‌های آسیبی برای کشور به شمار می‌روند که در این زمینه تولیدات و محصولاتی با رویکرد دینی و فرهنگی در حال جایگزین است.


وی در ادامه با بیان اینکه حوزه دین تأثیرگذارترین بخش فرهنگی در کشور است اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور وجود دارد که باید در زمینه مباحث فرهنگی و دینی به صورت عمقی در این هیئات کار شود.

وی ادامه داد: وی با بیان اینکه مسجد محوری باید در تحول اجتماعی مد نظر باشد افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی مدیریت داخلی مساجد نمی‌تواند به تنهایی از عهده آن بر آید که باید در این راستا کارها به صورت دسته جمعی و مشاورانی متخصص در این زمینه مساجد را یاری کنند. معاون فرهنگی وزیر کشور همچنین به ایجاد و فعالیت برخی فرقه‌های خرافی و ضاله در جامعه اشاره کرد و گفت: شناسایی و پیشگیری از ایجاد فرق منحرف نیز در برنامه‌ها قرار دارد .

افشار تأکید کرد: دشمن بحث فرقه‌ها، ادیان انحرافی و شیطان پرستی را در کشور تبلیغ می‌کند که باید از این مسائل مراقبت شود و ما برای آنها برنامه داریم که امیدواریم پیشگیری شود.
 

0 comments:

ارسال یک نظر