بازداشت نعیم آقایی، فعال دانشجویی دانشگاه تهران پس از احضار به دادسرای نظامی

دبیر انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران، روز سه شنبه ۲۰ مهرماه ۸۹، پس از احضار به دادسرای نظامی جهت "ادای توضیحاتی پیرامون پرونده کوی دانشگاه" بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

بنا به گزارش دانشجو نیوز، نعیم آقایی روز دوشنبه و سه شنبه، بطور پی در پی برای این توضیحاتی پیرامون پرونده کوی دانشگاه به سازمان قضایی نیروهای مسلح احضار شده بود؛ که روز سه شنبه پس از مراجعه به سازمان قضایی نیروهای مسلح در همانجا بازداشت و روانه بازداشتگاه می شود.

این درحالیست که با گذشت دو هفته از محاکمۀ گروهی از "عاملان" حمله به کوی دانشگاه تهران در خرداد ۸۸، و عدم جای معرفی نام و جزئیات عوامل آن حملات و خشونت ها، این بار یکی از دانشجویان  مورد حمله واقع  احضار و بازداشت می شود.

گفتنی است نعیم آقایی از اعضای دفتر تحکیم وحدت و دبیر انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران می باشد.

قابل ذکر است احمدی نژاد در مهرماه سال جاری برخلاف رویه های روسای جمهوری اسلامی ایران که در آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، در دانشگاه تهران حضور یافته و سخنرانی می کردند به دلیل مخالفتهای شدید دانشجویان با وی و احتمال برخورد شدید دانشجویان با وی، تاکنون از حضور در دانشگاه تهران امتناع کرده است.

دانشجو نیوز همچنین خاطرنشان کرد "برخی از دوستان نعیم آقایی، بازداشت دبیر انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران را در همین راستا ارزیابی کرده اند."

هنوز از محل بازداشت، اتهام، وضعیت جسمی و همچنین سرنوشت این فعال دانشجویی خبری در دست نیست.

طی روزهای اخیر، امیرحسین فتوحی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و عضو دفتر تحکیم وحدت  و همچنین مسئول ستاد "شهروند آزاد" (حامیان مهدی کروبی) در استان هرمزگان نیز، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

دو هفته گذشته نیز، حبیب فرحزادی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه تهران، در حالیکه برای ثبت نام مجدد به دانشگاه مراجعه کرده بود، در مقابل درب دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شد.

0 comments:

ارسال یک نظر