ریاست اوپک پس از ٣۶ سال به ایران واگذار شد

با تصمیم ١٢ عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت، ریاست دوره ای کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در سال ٢۰١١ میلادی - پس از ٣۶ سال - به ایران واگذار خواهد شد.

همزمان وزیران کشورهای صادرکننده نفت عضو اوپک، در نشست امروز خود در وین تصمیم گرفتند میزان تولید نفت اوپک را بدون تغییر حفظ کنند.

به گزارش مهر، در نشست یکصد و پنجاه و هفتمین اجلاس وزارتی کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، وزیر نفت ایران - با موافقت اعضای آن سازمان - به عنوان رئیس دوره ای انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، با تاکید بر اینکه در نشست مذکور مقرر شد ریاست اوپک از آغاز تا پایان سال آینده میلادی به وزیر نفت ایران واگذار شود، تصریح کرد: هم اکنون مسائل مالی، اداری، برپایی و گزارش‌های کمیته وزارتی نظارت بر بازار، گزارش‌های کمیسیون اقتصادی اوپک در این نشست در حال بررسی است.

یکصد و پنجاه و هفتمین نشست اوپک از صبح روز پنج شنبه ٢٢ مهر (١۴ اکتبر) با حضور ١٢ کشور عضو اوپک (الجزایر، آنگولا، اكوادور، ایران، عراق، كویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا)، در وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرده است.

در حال حاضر ریاست اوپك بر عهده اكوادور قرار دارد و دلیل انتخاب ریاست دوره ای، "عدم توافق اعضا برای تعیین یك رئیس دائم برای ریاست بر آن نهاد" می باشد.

0 comments:

ارسال یک نظر