جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی: ابتدایی‌ترین حقوق انسان‌ها نقض می‌شود

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به رفتار دستگاه قضائی با زندانیان سیاسی را اعلام کردند.
 
به گزارش تحول سبز، در بخشی از این بیانیه آمده است: آنان که خود را فعال مایشاء می دانند و شیوه همه جباران و ستمگران عالم را پی گرفته اند، بدانند که تا کنون نه نان ما را جز خدایمان داده و نه شرف و ایمان ونام مان جز با اراده قاهر او حفظ می شود. شما راه خود روید و ما نیز راه خود می گیریم که خدایمان را برای خود و عزیزانمان کافی می دانیم و تنها به او پناه می بریم و توکل می کنیم.

در این بیانیه آمده است: امروزپس از یک سال و چندماه که از حوادث پس از انتخابات می گذرد، هنوز اندرخم یک کوچه ایم. گویی رنج های خانواده های زندانیان سیاسی پایانی ندارد. گویی ناله های پیران و ضجه های خردسالان و اندوه جوانانمان، اکسیر حیات کسانی است که همسران و عزیزان ما را به بند کشیده اند.

این خانواده ها افزوده اند: گویی پایمال کردن حقوق زندانیان سیاسی و فشار مضاعف و روزافزون بر خانواده های آنان برای دستگاه امنیتی کشور اسلامی مان، فرض و واجب است. چگونه است که در قوه قضائیه ما با وجود قضات مستقل و آزاده و قوانین پیشرفته مبتنی بر تعالیم قرآن، این چنین گستاخانه و بی پروا ابتدائی ترین حقوق انسان ها نقض می شود؟

این بیانیه تصریح کرده است: متأسفانه امروز قضات مستقل و آزاده نادیده گرفته می شوند و قاضی وابسته و گوش به فرمان ترفیع می گیرد! رفتار دستگاه قضائی در حوادث اخیر ثابت کرد که قضات صادرکننده احکام، عدالت را نمی شناسند و انصاف را به دست فراموشی سپرده اند و شیوه ای اتخاذ کرده اند که حاصل آن حکم ها و قرارهای سنگینی است که به وضوح جز با کینه توزی و غرض ورزی سیاسی هیچ مصلحت دیگری در صدور آن نقشی نداشته است.

0 comments:

ارسال یک نظر