پدر حامد روحی نژاد: اگر این عدالت است، پس بی عدالتی کجاست؟

جرس: حامد روحی نژاد دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه شهید بهشتی که به 10 سال حبس در تبعید محکوم شده است از بیماری ام اس رنج می برد و وضعیت وی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و فشارهای روحی رو به وخامت گذاشته است. این زندانی سیاسی که در انفرادی نگهداری می شود، هم اکنون ممنوع الملاقات است و حق تماس تلفنی را با خانواده خود ندارد.  
 
خانواده روحی نژاد بارها به مسئولین مختلف دستگاه قضایی نامه نگاری کرده و وضعیت اسفبار زندانی خود را به مسئولین از جمله دادستانی تهران و قاضی پرونده اطلاع داده اند اما تا کنون موافقتی در خصوص مرخصی استعلاجی برای این زندانی صورت نگرفته است.

گفتنی است، حامد روحی نژاد به صورت محسوسی در حال فلج شدن است و تا کنون 50% بینایی و شنوایی خود را از دست داده و می بایست تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد.

به همین مناسبت جرس با پدر حامد روحی نژاد در خصوص وضعیت جسمانی فرزندشان به گفتگو پرداخته که در پی می آید:

آقای روحی نژاد لطفا در خصوص آخرین وضعیت فرزندتان بگویید؟

حدود سه هفته پیش توانستیم با خواهش و تمنا یک ملاقاتی با ایشان داشته باشیم. وضعیت روحی و جسمی بسیار نامناسب و بدی داشت. بیماری ام اس باعث شده که به لحاظ معده و کبد مشکل پیدا کند و حتی برای دفع ادرار مشکل دارد. وضعیت بینایی خوبی ندارد. در این ملاقات هم گفت که گوشهایش سنگین شده و به لحاظ شنوایی هم دارد مشکل پیدا می کند و حافظه اش هم خوب کار نمی کند. حتی آمپول هایی که ما می بردیم تا برای بیماری ام اس بزند می گفت دیگر اینها را نیاورید چون من را به انفرادی و بازداشتگاه برده اند و وقتی اینها را می زنم هیچ اثری ندارد و فشار روحی و استرس باعث بدتر شدن وضعیتم می شود. ما هم گفتیم حالا اینها را مصرف کن تا خدا یاری کند و این مشکلات برطرف شود. اما متاسفانه الان از وضعیتش بی خبر هستیم و ممنوع الملاقات است و حتی حق تلفن زدن را هم ندارد. پیش هر مسئولی که می رویم جواب قانع کننده ای ندارند و فقط می گویند دستور قضایی است و ما نیابت داریم و باید اجرا کنیم.

علت قطع تلفن و ملاقات را توضیح نمی دهند؟

هیچ کس جوابی نمی دهد. من به دادستان زنجان مراجعه کردم جوابی نداد و بعد پیش رئیس کل رفتم باز هم جواب قانع کننده ای نداد و گفت باید به تهران مراجعه کنید. تهران به دادگستری مراجعه کردیم گفتند ما اطلاعی نداریم باید به دفتر آقای جعفری دولت آبادی مراجعه کنید و ایشان هم تا حالا ما را نپذیرفته و جوابی نداده است. به دیوان هم که مراجعه کردیم گفتند به خود فرزندتان بگویید عریضه بنویسد. آخه کسی که از ملاقات ممنوع است چگونه خودش بنویسد که جواب می دهند ما نمی دانیم و بدون اینکه به حرف ما گوش کنند فقط تکرار می کنند ما نمی دانیم. متاسفانه هیچ کس پاسخگوی ما نیست به نظر من اینها نیت کرده اند فرزند مرا یا بکشند یا فلج تحویل ما بدهند.

وضعیت رسیدگی پزشکی در زندان چگونه است؟

ما مدارک بیماری ام اس فرزندم را بردیم وتنها کاری که اینها کردند این بود که  ایشان را به بیمارستان ولی عصر زنجان بردند و دکتر ایشان را معاینه کرد و آمپول سالکسی را برای او تجویز کردند تا حالا هم که این آمپول ها را زده هیچ اثری نداشته چون ایشان در انفرادی و انزوا تحت فشار روحی است اثر نمی کند بیماری ام اس طوری است که هر چقدر استرس و فشار زیاد باشد مشکلات جسمی زیادی پیدا خواهد کرد. همه مسئولین از این خبر دارند و دارند خصمانه این کار را می کنند.

وضعیت حقوقی فرزندتان چگونه است؟

فرزندم الان در زندان زنجان در حال گذراندن محکومیت ده ساله است که البته خودشان می گویند اردوگاه، الان هم در انفرادی است ملاقات هم نمی دهند و می گویند ما خودمان با شما تماس می گیریم حالا چه زمانی خبر بدهند یک ماه دیگر، دو ماه، شش ماه ، ده ماه دیگر نمی دانیم.

با توجه به اینکه ایشان در حال گذراندن محکومیت خود هستند ملاقات و تلفن حق قانونی زندانی محسوب می شود شما در این خصوص پیگیری کرده اید؟

هر جا برای پیگیری می رویم می گویند ما نیابت داریم و باید اجرا کنیم بعد که ما می گویم این حکم را نشان دهید می گویند بروید بعد ما به شما خبر می دهیم.

هر صحبتی که با مسئولین دارید بفرماید، اینجا تریبونی است برای اینکه شاید آنها صدای شما را بشنوند.

من بارها گفته ام رهبر انقلاب به ما یاد داد که اسلام دین رافت و گذشت است اما این کجای رافت است که این بلاها را بسر ما می آورید. آقای احمدی نژاد رئیس جمهور، شمایی که می گویید عدالت، عدالت، عدالت. آیا این عدالت است که بچه مریضی را که می دانید چه مشکلاتی دارد به انفرادی ببرید و ممنوع الملاقات کنید، این اگر عدالت است پس بی عدالتی کجاست؟ رئیس قوه قضاییه به ما خانواده های زندانیان بگویید که اگر این عدالت است پس بی عدالتی کجاست؟ فرزند من با این همه مشکلات جسمی که دارد در انفرادی است و با این فشارها شاید تلف شود بگویید عدالت واقعی کجاست؟ این عدالت نیست و شما عدالت را در مورد ما اجرا نکردید و نمی کنید و نخواهید کرد. ای مسئولین اطلاعاتی که الان صدای مرا می شنوید شما را به فاطمه زهرا قسم می دهم بگذارید رئیس جمهور و رهبر صدای مرا بشنوند شاید در رحمتی به سوی ما بازشود.

شما فکر می کنید رهبر و آقای احمدی نژاد از وضعیت زندانها با خبر نیستند؟

نمی دانم اگر خبر ندارند که مسئولین اطلاعاتی که الان صدای مرا می شنوید بگذارید آنها خبردار شوند، اگر هم که خبردار هستند که خودشان می دانند و خدای خودشان. فقط خواهش می کنم به وضعیت نامناسب فرزند من رسیدگی کنید پسرم مریض است و دارد می میرد.

من دوبار سکته ناقص کرده ام و دیسک کمر دارم مادر حامد هم دیسک کمر و ناراحتی قلبی دارد و خواهر و برادر حامد هم به خاطر وضعیت حامد دچار بیماری عصبی شده اند یعنی کل خانواده پنج نفره از بین رفته ایم. این مسیر تهران و زنجان را با این مشکلات جسمانی طی می کنم اما پیش هر مسئولی که می روم هیچ پاسخی نمی دهند. شما که می گویید خواهان عدالت هستید عدالت را اجرا کنید و مرگ تدریجی را از فرزند ما بگیرید.

کلام آخر من این است رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و تمام مسئولینی که صدای من را می شنوند ما هر دری را می زنیم جوابی به ما نمی دهند و عمدا می خواهند فرزند مرا بکشند. به خدا قسم که نیت کرده اند که فرزند مرا یا بکشند یا فلج کنند. شما را به آیه های قران قسم می دهم که اگر دین دارید و مسلمانید  فرزند مرا زجر کشنکنید و به وضعیت او رسیدگی کنید.

با تشکر از زمانی که در اختیار جرس قرار دادید.

0 comments:

ارسال یک نظر