تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت شورایعالی ایرانیان خارج از کشور

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این هفته تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از وضعیت شورایعالی ایرانیان خارج از کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش فارس، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هفته جاری پس از مرور اخبار داخلی، تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از وضعیت شورایعالی ایرانیان خارج از کشور را بررسی خواهند کرد.

همچنین ادامه بررسی تقاضای جمعی از وکلای ملت برای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت امور خارجه در خصوص پیگیری دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.

پیش از این عضو فراکسیون اقلیت مجلس اعلام کرده بود که مجلس نسبت به فعالیت‌های شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور حساس می‌شود و از آن گزارش خواهد خواست.

علی اکبر اولیا همچنین گفته بود: باید شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور، کنترل شود تا جلوی انحراف از اهداف ملی گرفته شود. فعالیت‌های شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور، بسیار پرحجم و کمی غیر عادی است که با فعالیت‌های داخل کشور در تعادل قرار ندارد.

 ریاست "شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور" بر عهده احمدی‌نژاد است و اسفنديار رحيم مشائي جانشین وی در شورا و محمد شریف ملک زاده نیز دبیرکل امور ایرانیان خارج از کشور هستند. همایش "ایرانیان خارج از کشور" که حواشی بسیار و بحث‌های متعددی پیرامون برگزاری آن وجود داشت، از سوی این همین نهاد برپا شده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر