رامین: سفر “امام خامنه‌ای به عنوان نایب امام زمان” به شهر قم، سفری تاریخی و بسیار مهم است

در آستانه سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم و در ادامه تمجید های خارج از عُرف و شرعِ برخی حامیان وی، این بار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهار عقیده کرد "سفر امام خامنه‌ای به عنوان نایب امام زمان به شهر قم، سفری تاریخی و بسیار مهم است كه پیش‌رو داریم و توقعات بسیاری در میان مسلمانان جهان به خصوص شیعیان برانگیخته است."

به گزارش ایلنا، محمدعلی رامین روز سه‌شنبه (20 مهر) در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به این‌كه "همه‌ امورامنیتی جشنواره مطبوعات مراعات شده است"، مدعی شد "امسال برای حضور رسانه ها، هیچ محدودیتی برای كسی یا رسانه‌ای قائل نشده‌ایم الا رسانه‌های سلطه‌طلب و دروغ‌گو، كه افكار عمومی جهان را مسموم می‌كنند."

تاسیس دبیرخانه دائمی ارزیابی عملكرد رسانه‌ها
وی همچنین از تاسیس دبیرخانه دایمی ارزیابی عملكرد رسانه‌ها خبر داد و افزود: سایتی راه‌اندازی می‌شود تا عملكرد رسانه‌ها را در بوته نقد قرار دهد. نظارت مردمی بر رسانه‌ها نیز از طریق پیامك، ساماندهی می‌شود. همچنین در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات، مسئولین بخش‌های مختلف در غرفه دولت حضور می‌یابند و به گفت‌وگو با اهل رسانه می‌پردازند.

رامین در بخشی از این نشست گفت: در نمایشگاه مطبوعات امسال یك مجموعه ویژگی‌ها وجود دارد كه آن را با نمایشگاه‌های گذشته متفاوت می كند. قطعا امسال پربارترین و پرشورترین نمایشگاه مطبوعات در تاریخ انقلاب خواهد بود.

غرفه‌ای برای دولت
وی از برپایی غرفه‌ای برای دولت خبر داد و گفت "در نمایشگاه امسال غرفه‌ای ویژه برای دولت داریم كه مسئولان در آن به گفت‌وگو با اهالی رسانه خواهند پرداخت. "

چیدمان غرفه‌ها؛ ممکن است ناعادلانه باشد
وی درمورد چیدمان غرفه‌ها توضیح داد: شرایط خاصی برای چیدمان و اولویت بندی نداریم. در دادن غرفه به ترتیب اولویت و بخش بعدهای خاصی نداریم الا اینكه به رسانه‌های جهان اسلام، علمی، دانشجویی یك اولویت خاصی داریم...ممكن است عدالت در عمل بسیار سخت شود ما حتی گاهی اوقات تصمیم به قرعه‌كشی برای جانمایی شدیم ولی به هر حال هركسی كه احساس كند جای مناسبی ندارد می‌تواند فعالیت‌هایش را بیشتر نماید تا جای بدش نمایان نشود.

افتتاحیه و اختتامیه مراسم
رامین درمورد افتتاحیه و اختتامیه مراسم گفت: اختتامیه مانند سال‌های پیش است ولی دوست داریم افتتاحیه را در خود نمایشگاه برگزار كنیم و در آن از شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و رسانه‌ای چه در ابعاد ملی و چه در ابعاد بین‌المللی دعوت نمائیم.

وی درمورد اینكه قرار است امسال به خبرنگاران و رسانه‌ها گواهینامه اعطا شود، توضیح داد: همه ساله گواهی رسید آثار به خبرنگاران و رسانه‌نگاران اعطا می‌شد ولی امسال به كسانی كه آثارشان در جشنواره مطبوعات داوری می‌شوند، گواهینامه می‌دهیم. ما می‌خواهیم رسانه‌نگاران خود را شناسایی كنیم و آنها را ارزیابی نمائیم. وقتی دوستان رسانه‌ای خود را با بهترین آثار خود به ما بشناسانند خیلی بهتر است تا اینكه خود ما انتخاب آثار آنها را برعهده بگیریم. تسهیلات بعدی نیز كه به خبرنگاران داده می‌شود بر مبنای همین شناسایی آنها می‌باشد.

اخباری مبنی بر استعفای رامین؛ چرا روی من حساس هستند
وی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر استعفای او از پست خود؛ افزود: من حالاحالاها در خدمت شما هستم. آنقدر به من گیر ندهید كه كجا می‌روی؟ نمی‌دانم چگونه است در این كشور نزدیك به 120 معاون وزیر وجود دارد ولی همگان روی من حساس هستند.

انتخاب نماینده مدیرمسئولان در هیات نظارت مطبوعات
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درمورد انتخاب نماینده مدیرمسئولان در هیات نظارت مطبوعات گفت: 16 نفر ثبت‌نام كرده‌اند. درمورد انتخاب و تائید نماینده مدیرمسئولان یكسری مقدمات و كارهایی لازم است ازجمله اعلام وصول اسامی و استعلام در مراجع ذی‌صلاح و سپس هماهنگی برای نمایندگان سه قوه، بعداز تمام این كارها كاندیداهای موردنظر از دیدگاه سه قوه ارزیابی می‌شوند و سپس یكی انتخاب می‌شود.

امنیت نمایشگاه حفظ است
وی درمورد امنیت نمایشگاه توضیح داد: ما در یك نظامی قرار داریم كه هر بخش آن مسئولیت خاص دارد وظیفه ما برگزاری نمایشگاه است و وظیفه مراقبت وامنیت نمایشگاه برعهده ارگان‌های دیگر است ولی همه امورامنیتی مراعات شده است و مسئولان برگزاری مصلا بیشترین دغدغه را برای برگزاری این جشنواره دارند.

اولویت اول ما جهان اسلام است!
رامین گفت: اولویت اول ما جهان اسلام است و بیشترین همت خود را برای حضور رسانه‌های كشورهای جهان اسلام گمارده‌ایم. یكی از وظایفی كه در قانون اساسی برای حكومت اسلامی تعیین شده، تلاش برای ایجاد حكومت امت واحده اسلامی است. هر مسئولی موظف است برای همكاری‌های رو به گسترش به این جریان كمك كند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از حضور مهمانان و نمایندگانی از هر پنج قاره در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات خبر داد و گفت: امسال بیشترین مهمان را از سراسر جهان داریم، هیچ محدودیتی برای كسی یا رسانه‌ای قائل نشده‌ایم الا رسانه‌های سلطه‌طلب و دروغ‌گو كه افكار عمومی جهان را مسموم می‌كنند.

سفر امام خامنه‌ای به عنوان نایب امام زمان به شهر قم، سفری تاریخی و بسیار مهم است
محمدعلی رامین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دو سفر آقای خامنه ای و احمدی نژاد به قم گفت: "سفر امام خامنه‌ای به عنوان نایب امام زمان به شهر قم، سفری تاریخی و بسیار مهم است كه پیش‌رو داریم و توقعات بسیاری در میان مسلمانان جهان به خصوص شیعیان برانگیخته است."
وی به طرح برخی سئوال‌ها كه در زمان سفر خامنه ای به قم پیش خواهد آمد، پرداخت و گفت: "سئوال این است كه در روزگار كنونی اسلام را باید به چه زبان و بیانی به جهان ارائه داد تا مورد پذیرش جامعه بشری در گستره جهانی شود؟ طرح اسلام برای اداره جهان تا ظهور آقا امام زمان از منظر علمای اسلام و تشیع چیست؟ ..."

گفتنی است طی چند روز گذشته، چند تن از روحانیون حامی حکومت در قم، ضمن انتشار ویژه نامه ای در مورد سفر آقای خامنه ای به قم، دست به ستایش های خارج از عرف و شرع شده بودند.

وی از رسانه‌ها خواست كه توجه بیشتری به سفر پیش‌روی رئیس‌ دولت به لبنان داشته باشند كه این سفر در رسانه‌های خارجی و بین‌المللی بازتاب زیادی داشته است ولی در داخل آن چنان كه باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

هفدهمین نمایشگاه مطبوعات از سوم تا دهم آبان و از ساعت نه صبح تا هشت شب در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه سال گذشته و در جریان حوادث بعد از انتخابات، بدون حضور رسانه های اصلاح طلب و تحت تدابیر شدید پلیسی -امنیتی برگزار گردید.

در جریان بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه مطبوعات سال گذشته، نیروهای لباس شخصی در یک حرکت هماهنگ، به تشنج و ضرب و شتم وی و همراهانش پرداختند و همچنین بازدید سیدعلیرضا بهشتی، مشاور ارشد میرحسین موسوی را نیز، با آشوب و اخلال مواجه ساختند.

0 comments:

ارسال یک نظر