همسر غروی: کاش مهندس بازرگان بود و می دید که ما چقدر بی پناه تر شده ایم

وضعیت جسمانی سید علی اصغر غروی، عضو شورای مرکزی و مسئول شاخه اصفهان نهضت آزادی ایران، در حالیکه در اعتصاب غذا و بازداشت به سر می برد، وخیم و نگران کننده گزارش شده است.

این فعال ملی- مذهبی، روز جمعه نهم مهرماه به همراه ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی، هاشم صباغیان، غفار فرزدی و جمعی دیگر از فعالان سیاسی عضو نهضت آزادی ایران، به اتهام اقامه نماز در اصفهان بازداشت شدند.

خانواده دکتر غروی در گفتگو با جرس خاطرنشان کردند "چهارشنبه گذشته بنا بر حکم دادگاه انقلاب دستور آزادی وی صادر شد، ولی در پی مراجعه خانواده به بازداشتگاه، مسئولان پرونده اعلام کردند که پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شده است. با این حال دادستان اطمینان داد که روز شنبه (١۷ مهرماه) غروی آزاد خواهد شد."

این گزارش می افزاید اما صبح شنبه هفدهم مهر ماه، علی رغم وعده آن مقام قضایی، و ساعت ها انتظار خانواده، نه تنها وی آزاد نشد، بلکه اعلام شد که غروی در بازداشت موقت دادگاه ویژه روحانیت به سر می برد.

خانم علیزاده، همسر دکتر غروی، در گفتگو با جرس همچنین خبر داد که شرایط جسمی ایشان نگران کننده می باشد. چرا که در اعتصاب غذا به سر می برد و عارضه دیسک کمر نیز دارد.
وی همچنین از برخورد زننده و توهین آمیز ماموران دادگاه ویژه روحانیت انتقاد کرد و افزود: مهندس بازرگان در اوایل انقلاب گفته بود که هیچ وقت کشور تا به این حد بی پناه نبوده است . امروز من می گویم کاش مهندس بازرگان بود و می دید که ما چقدر بی پناه تر شده ایم.

همسر غروی با اشاره به شش بار بازداشت این فعال ملی- مذهبی در جمهوری اسلامی، تاکید کرد که هیچ زمانی مانند این بار برخوردهای ماموران چنین توهین آمیز نبوده است.

وی به پرونده قبلی غروی در سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: وی از سال ۷۸ پرونده ای در دادگاه ویژه روحانیت داشت. و حتی مدتی هم در بازداشت بودند، رئیس دادگاه آقای رازینی بود. خود من در دادگاه حضور داشتم، در آن زمان قاضی خطاب به مامور پرونده گفت اینکه هیچی ندارد تا بتوان براساسش حبس داد. نهایتا آقای غروی در آن دادگاه تبرئه شدند.

خانم علیزاده ادامه داد: روز چهارشنبه وقتی حکم آزادی تعدادی از دستگیرشدگان نهضت آزادی در اصفهان را صادر کردند ، از سوی دادگاه انقلاب حکم آزادی غروی هم صادر شد. اما بعد از گذشت مهلت قانونی دو روزه که باید آزاد می شد، یکباره دادستانی اعلام کرد که وی در بازداشت موقت دادگاه ویژه روحانیت هستند. این بازداشت غیرقانونی است و من امیدوارم هرچه سریع تر ایشان آزاد شوند.

0 comments:

ارسال یک نظر