تلاش بی‌نتیجه برای کاهش وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی هنگامه شهیدی

با گذشت بیش از هفت ماه از بازداشت مجدد هنگامه شهیدی، روزنامه نگاری که به شش سال زندان محکوم شده است و با توجه به بیماری وی در زندان، تلاش‌های خانواده وی برای کاهش وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تعیین شده جهت مرخصی، بی نتیجه مانده است.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و به نقل از یکی از نزدیکان هنگامه شهیدی، وضعیت سلامتی این روزنامه‌نگار در زندان نامساعد است و برای پیگیری معالجات پزشکی نیازمند حضور در خارج از زندان است. اگر چه مسوولان دادستانی به خانواده وی گفته‌اند که در حال بررسی تقاضا برای کاهش وثیقه هستند.

هنگامه شهیدی هم اکنون در حالی در زندان به‌سر می‌برد که دو ماه است که نمی‌تواند به صورت تلفنی با منزل خود تماس بگیرد و تنها رابطه‌اش با خارج از زندان ملاقات‌های هفتگی با اعضای خانواده خود است. وضعیت روحی این زندانی سیاسی نیز با توجه به تامین نشدن مبلغ وثیقه و نیز طولانی شدن تصمیم برای کاهش وثیقه چندان مناسب نیست.

یک ماه پیش و در پی درخواست مرخصی استعلاجی برای هنگامه شهیدی، پس از ۶ ماه پی‌گیری‌های خانواده، قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی صادر شده ولی خانواده قادر به تامین این قرار نیستند.

هنگامه شهیدی، روزنامه نگار، وبلاگ‌نویس، مشاور دبیر کل و عضو حزب اعتماد ملی در حوادث پس از انتخابات بازداشت و به شش سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد و بعد از آزادی موقت، مجددا در اسفندماه گذشته بازداشت و در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

0 comments:

ارسال یک نظر