دانشجویان ممتاز دانشگاه علم و صنعت پشت درهای بستۀ گزینش

با گذشت چند روز پس از محکومیت دو تن از فعالان دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به ۴ ترم محرومیت از تحصیل، منابع خبری جرس گزارش دادند که گزینش دانشگاه علم و صنعت در سال جاری روند جدیدی را برای جذب دانشجویان ممتاز اتخاذ کرده است، که در این راستا تعداد زیادی از دانشجویان ممتاز آموزشی دانشگاه که شرایط پذیرش مستقیم کارشناسی ارشد را دارا بودند از این امتیاز محروم شدند.

پذیرش مستقیم کارشناسی ارشد با شرط معدل شامل حال ممتازین معدلی هر ورودی دانشگاه می شود و این دانشجویان می توانند بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. طبق اطلاعات رسیده به گروه خبری دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت، این گزینش سلیقه ای به صورتی بوده که بیشتر دانشجویان نزدیک به بسیج دانشجویی وارد مقطع کارشناسی ارشد شده اند.

به گزارش منابع خبری جرس، تأیید صلاحیت دانشجویان توسط خود دانشگاه و با دخالت نهادهای امنیتی علی الخصوص حراست دانشگاه در ابعاد وسیع انجام شده است. برخی از دانشجویان به بهانه هایی مانند شرکت در تجمعات دانشجویی، شرکت در اردوی مختلط و به استناد عکسی در فیس بوک از ادامۀ تحصیل محروم شدند.

بسیاری از دانشجویانی که گرفتار این انقلاب فرهنگی شده اند، به علت شرایط خوب تحصیلی و آگاهی از اینکه به مقطع کارشناسی ارشد راه خواهند یافت در کنکور شرکت نکردند و اکنون با ناباوری پشت درهای بستۀ گزینش سلیقه ای دانشگاه مانده اند.

طی سالهای اخیر و بویژه امسال و سال گذشته، تعداد زیادی از دانشجویان راهیافته به تحصیلات تکمیلی، مشمول گزینش، حذف و محرومیت از تحصیل شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر