برگزاری مراسم زادروز سید علی موسوی، شهید عاشورای ٨٨ در بهشت زهرا

به مناسبت فرا رسیدن زاد روز میلاد شهید علی موسوی، خواهر زادۀ میرحسین موسوی و شهید عاشورای ٨٨، بعد از ظهر روز جمعه هشتم آبان ماه ٨٩، مراسمی توسط بستگان وی با حضور بر مزار آن شهید در قطعه ۹ بهشت زهرا برگزار شد تا یاد و خاطره او را گرامی دارند.

به گزارش جرس، کیکی با نوشته "پدر شهیدم تولدت مبارک"، توسط فرزندان وی بر روی سنگ قبر مزار گل اندود آن شهید قرار داده شده بود و حاضرین با سکوتی حزن آلود، بر آن مزار به سوگ ایستادند.

این گزارش حاکیست فضای سنگین حاکم بر مراسم مانع از آن بود که کسی لب به سخن بگشاید اما پدر شهید با چشمانی اشک بار از او خاطره ای بیان کرد و یادگار او فاطمه، نوشته ای کوتاه را به شرح زیر به پدر هدیه داد:
تولد واقعی پدرم امروز نبود. تولد واقعی او همان ظهر عاشورایی بود که خون گرمش از سینه جاری شد و همان دم که به سوی محبوب شتافت. او تبریک تولدش را از آن یاران مظلوم عاشورا می گیرد نه من و ما.
خوشا به حال او و همه شهیدانی که این گونه تولدشان را جشن گرفتند و خوشا به حال ما که توفیق درک آنان را داشتیم هرچند خیلی کوتاه.

در این مراسم خانواده شهید  کیک تولد او را تقسیم  و خیرات کردند و عطر خوش صلوات روح جان حاضرین را نوازش داد و آرامشی بر دل ها افکند.

گفتنی است که برگزاری جشن میلاد شهیدان در بهشت زهرا و جشن تولد زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین، رسمی است که از آغازین روزهای پس از انتخابات پاس داشته می شود و مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است.

شهید سیدعلی موسوی، خواهر زاده میرحسین موسوی، ظهر روز عاشورا با اصابت گلوله به شهادت رسید و مقامات امنیتی اجازه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری وی را نیز صادر نکردند.

از آن زنده یاد دو فرزند باقی مانده است؛ یک دختر ١٨ ساله و یک پسر ٨ ساله . ابراهیم موسوی برادر او پیش از این در جنگ شهید شده بود و خانواده شهید موسوی معتقدند ترور علی، از قبل و برای فشار آوردن به میرحسین موسوی و خانواده او طراحی شده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر