ذوالنور: در دوران فتنه، بسیاری از بزرگان و خواص به دره سقوط کردند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار عقیده کرد "در دوران فتنه بعضی از خواص و بزرگان كه تجربه‌ طولانی، سوابق درخشان، علم و درایت و دسترسی به منابع اطلاعات داشتند به دره سقوط كردند."

 
به گزارش ایرنا، مجتبی ذوالنور در سخنرانی‌ پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سفر رهبری به قم افزود: موضوع بصیرت یكی از محوری‌ترین سخنان رهبری در بیش از یك سال گذشته است كه در تجمع‌های مختلف در سفر قم نیز بر آن تاكید مجدد كرده است.


ذوالنور با اشاره به اینكه "بصیرت متناسب با هر عرصه‌ای متفاوت است"، افزود: بصیرت در دوران دفاع مقدس نوعی بود و امروز در دوران جنگ نرم و تهدیدات آشكار دشمن به شكل دیگری لازم است.


وی با اطلاق "فتنه" به اعتراضات مردمی بعد از انتخابات، مدعی شد "در دوران فتنه بعضی از خواص و بزرگان كه تجربه‌ طولانی، سوابق درخشان، علم و درایت و دسترسی به منابع اطلاعات داشتند به دره سقوط كردند اما در همان زمان، روستایی‌ای را مشاهده می‌كنیم كه هدف‌گیری و جهت‌گیری او دقیقا متناسب با آرمان‌های امام و مسیری است كه ولی امر مسلمین تعیین می‌فرمایند. "


ذوالنور با بیان اینكه بصیرت حتی به معنای داشتن چشم و بصرهم نیست و متناسب با هر عرصه‌ای متفاوت است، خاطرنشان كرد: تشخیص جبهه دشمن در دوران دفاع مقدس كه استكبار جهانی در مقابل امام و مردم صف كشید كار راحتی بود اگر چه در آن زمان نیز عده‌ای بصیرت لازم را نداشتند.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار عقیده کرد "در زمان فتنه، از چپ‌های تند و ملایم كمونیستی و راست‌های لیبرال گرفته تا انجمن پادشاهی‌ ایران، بهایی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها و جبهه بیرونی از جمله پارلمان و مجلس عوام انگلیس بیانیه صادر كردند و نقش آفرینی بی‌بی‌سی را نیز در جریان فتنه ایران و تهران ستودند. "


این مقام روحانی سپاه افزود "حتی رییس جمهورآمریكا هم خطاب به فتنه گران اعلام می‌كند كه ما فریاد شما را شنیدیم و پشت سر شما هستیم و گلدن تایم تبلیغاتی خود را نثار فتنه‌گران می‌كند. "

 

ذوالنور با طرح این سوال كه "كسانی كه عَلَم خط امام را به دوش می‌گیرند و عنوان خط امام را با خود یدك می‌كشند آیا لازم نیست به ملاكی كه امام به ما داد رجوع كنند؟"، گفت "اینها باید از خود بپرسند كه چرا دشمن از آنها حمایت و تجلیل می‌كند و به چه منظور است كه می‌گوید ما پشت سر شما هستیم؟"


ذوالنور گفت: كسانی هستند كه می‌دانند دست دشمن فعال است اما چرا در زمان فتنه نتوانستند صف خود را مانند قاطبه مردم كه ممكن بود در اثر القائات باطل دچار تردید شوند، از بیگانگان جدا كنند؟! وی پاسخ این پرسش را "فقدان بصیرت لازم" دانست و تاكید كرد: باید تلاش كنیم تا بر بصیرت خود بیافزاییم چرا كه در حقیقت، بصیرت خرج و سوخت حركت اصیل انقلاب است. 


 رهبر جمهوری اسلامی در جریان سفرخود به شهر قم، با تاکید مجدد بر واژه های "فتنه" و "بصیرت"، اعتراضات مردمی بعد از انتخابات سال ٨٨ را از "بر اثر بی بصیرتی" گروهی ذکر کرد، که به زعم وی، "ادعای تقلب را مطرح کردند، اما راه قانونی و مشخص را طی نکردند." آقای خامنه ای برای حامیان خود مجددا دست به شبیه سازی تاریخی زده و با بیان اینکه "فریب خوردن جمعی از یاران حضرت علی در جنگ صفین از مصادیق بارز بی بصیرتی در تاریخ است"، اظهار عقیده کرده بود "این غفلت ها و بی بصیرتی ها اگر امروز تداوم یابد، غیرقابل قبول است."

0 comments:

ارسال یک نظر