تعداد صنعتگران جانباخته در حادثه لوله گاز سرخس به دوازده نفر رسید

بنا به گزارش منابع خبری و شاهدان عینی، تعداد جانباختگان صنعتگر هفشجانی، که در انفجار مهیب خط سراسری لولۀ گاز سرخس مشهد جان خود را از دست داده اند، به دوازده تن رسید.

انفجار خط لوله مذکور، بامداد روز جمعه ١۹ شهریور ماه رخ داد که در محل حادثه تعدادی از پرسنل شرکت پیمانکار شرکت ملی گاز در حال انجام عملیات مهندسی بودند.

یکی از مسئولان هلال احمر روز گذشته به خبرگزاری مهر گفته بود "مصدومان حادثه که ١۶ نفر بودند، به همراه جنازه ۹ نفر از فوت شدگان، سریعاً به مشهد منتقل شدند."

به گزارش منابع خبری جرس، پیکر نه تن از صنعتگران جانباختۀ حادثه فوق الذکر، امروز سه شنبه ٣۰ شهریورماه در هفشجان(از توابع شهرکرد) با حضور هزاران نفر از مردم تشییع شد.

بنا بر این گزارش، تاکنون یازده تن از کارگران این شهر، طی روزهای گذشته به خاک سپرده شده اند و عقیل کیوانی هفشجانی، یکی دیگر از آسیب دیدگان بود؛ که شامگاه دیروز بر اثر سوختگی شدید در بیمارستان چمران تهران جان خود را از دست داد و قرار است پیکر دوازدهمین جانباختۀ هفشجانی، امشب یا فردا به خاک سپرده شوند.

این در حالی است که خبرگزاریهای دولتی، تعداد جانباختگان این حادثه را چهار نفر اعلام کرده بودند.

اخبار موثق همچنین حکایت از آن دارد که تعداد دیگری از جانباختگان نیز، در شهرهای دیگربه خاک سپرده شده اند.

گزارش ارسالی مذکور در ادامه خاطرنشان ساخت "نقطۀ عطف این مراسم آنجا بود که مسئولین، جانباختگان را شهید ننامیدند و مردم به شعارهای دست اندرکاران و نیروهای بسیج توجهی ننموده و با شعارهایی از جمله: برادر شهیدم منزل نو مبارک، عزا عزاست امروز صنعتگر هفشجان پیش خداست امروز، به عزاداری پرداختند.

درقسمتی دیگر یکی از پاسداران سپاه قصد استفاده ابزاری از این مراسم را داشت و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر داد ؛ که عزاداران خشمگین، با بانگ الله اکبر به مراسم خود ادامه دادند.

اسامی جانباختگان هفشجانی تا لحظه تنظیم خبر، به شرح زیر اعلام شده است:
عباسعلی الله بخشی، سلیمان شیخی، نصرت الله عسگری، مسلم صادقی، فردین کیوانی، صادق کنعانی، سعید امینی، مهندس شهرام عالی پور، حمید کاظمی نیا، محمد خواستار، حسن کیوانی، عقیل کیوانی، عباس ضرغامپور(ساکن خوزستان)

گفتنی است مجری پروژه خط لوله سراسری گاز سرخس، قرارگاه خاتم الانبیا، وابسته به سپاه پاسداران می باشد و این درحالیست که اواخر هفته گذشته، مقامات دولتی، تمامی انفجارها و آتش سوزی های اخیر را، متعلق به عملکرد بخش خصوصی اعلام کرده بودند.

تاکنون دلیل و مقصر این حادثه تاسف بار مشخص نشده است.

0 comments:

ارسال یک نظر