عکس: باران کوثری و رخشان بنی‌اعتماد با نمادهای سبز در جشن خانه سینما

بامدادخبر:

باران کوثری بازیگر مطرح و رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان سرشناس سینمای ایران، پنج‌شنبه شب با نمادهای سبز در چهاردهمین جشن خانه‌ی سینمای ایران حضور یافتند. گزارش‌ها از تشویق شدید این مادر و دختر در هنگام حضور بر روی سن از سوی تماشاگران و سینماگران حاضر در مراسم جشن حکایت دارد.


رخشان بنی‌اعتماد که برای اهدای تنديس بهترين كارگردانی به اصغر فرهادی، کارگردان فیلم «درباره الی»، روی صحنه حاضر شد، در سخنانی گفت: «از هيات مديره خانه سينما كه پس از روزهای ابری، باران طراوتی با اين جشن بوجود آوردند تشكر می‌كنم و همچنين از تلاش‌های‌شان و مقاومت‌های‌شان كه پيرامون بحث امنيت شغلی انجام دادند. تاريخ شاهد و ناظر است كه هيات مديره‌‌ی خانه سينما در وانفسای شرايط حاضر چقدر در رابطه با امنيت شغلی تلاش كرد و چقدر سد و مانع وجود دارد اما مهم اين است كه ما خانواده سينما اينجا هستيم.»



اصغر فرهادی هم كه برای تندیس بهترین كارگردانی به روی صحنه آمده بود از گروه همكارانش در فیلم «درباره‌ی الی» تشكر كرد و گفت: امیدوارم وضع مملكت طوری شود كه گلشیفته بتواند برگردد، امیدوارم بهرام بیضایی برگردد. امیر نادری بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم جعفر پناهی هم بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم سال‌های آینده مجبور نباشیم اعلام كنیم كه ما عضوی از خانه سینما هستیم و به زودی وضع، وضع بهتری باشد.»


حامد بهداد بازیگر سینما نیز در سخنانی بر روی سن اهدای جوایز گفت: در جشن سينما در كنار همديگر هستيم و براي همديگر دست می‌زنيم و هورا می‌كشيم و چه چيزی از اين زيباتر. عرصه اگر تنگ است، هنرمند ايراني با هوش خود راه خودش را پيدا می‌كند.


گفتنی است مراسم چهاردهمین جشن خانه سینما شامگاه گذشته ـ 25 شهریور ماه ـ در تالار همایش‌های «برج میلاد» برگزار شد. این مراسم كه بیش از چهار ساعت طول كشید، از سویی با انتقادات سینماگران به مدیران دولتی سینما همراه شد و از سویی شاهد همدلی و اتحاد کم‌نظیر اهالی سینما در برابر محدودیت‌های موجود بود.

0 comments:

ارسال یک نظر