فشار بر ارژنگ داوودی برای قبول عواقب اعتصاب غذایش

ارژنگ داوودی پس از گذشت بیش از دو ماه از اعتصاب غذا در حالی که به سختی قادر به تکلم و گشودن پلک هایش است صبح روز گذشته به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، با وجود شرایط به شدت نامناسب ارژنگ داودی در بهداری زندان رجایی شهر، وی تحت فشار قرار گرفته تا فرمی را امضا کند که مسئولیت عواقب ادامه اعتصاب غذا را به عهده وی قرار می دهد.ایشان با تاکید بر ادامه اعتصاب تا رسیدن به تمام خواسته هایشان از امضای این فرم خودداری ورزیدند.

ارژنگ داوودی بیش از دو ماه پیش در اعتراض به قطع تلفن ها و عدم رسیدگی به شکایت‌اش از حاج کاظم رئیس زندان رجایی شهر، در اعتصاب غذا به سر می برد. این زندانی سیاسی همچنین عنوان کرده است در صورتی که برای باز پس گیری منزل و جلوگیری از آوارگی خانواده اش به شکایتش رسیدگی نشود به مراجع بین المللی شکایت خواهد کرد.

گفتنی است که منزل ارژنگ داوودی از سوی قوه قضاییه با حکم قاضی وقت پرونده، قاضی حداد، مصادره و به فروش رسیده است. همسر ارژنگ داوودی چندی پیش در مصاحبه با رادیو فردا در رابطه با این مسئله گفته بود که "منزل ما هم محل سکونت بود و هم مدرسه. مدرسه‌ای که مجتمع فرهنگی و آموزشی "پرتو حکمت" درآن قرار داشت و محل تحصیل دانش آموزان بود، که پلمب شد."

ارژنگ داوودی در تاریخ 18 آبان سال ۸۲ تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی و نوشتن مانیفست سکولار ایرانیان دستگیر شد و تاکنون در زندان به سر می برد.

0 comments:

ارسال یک نظر