محبوبه کرمی: اگر به جرم اعتیاد، دزدی یا قاچاق در زندان بودم، مشمول آزادی مشروط می شدم

دادگاه محبوبه کرمی، فعال حقوق زنان و کمپین یک میلیون امضا، روز دوشنبه 18 مرداد ماه در حالی برگزار می شود که نگرانی ها از وضعیت سلامت وی همچنان باقی است.

به گزارش تغییر برای برابری، محبوبه طی تماس تلفنی از زندان اعلام کرد که پزشکی قانونی پس از معاینات انجام شده درصد کمی افسردگی را برای او تشخیص داده و ذکر کرده است که این میزان افسردگی با وجود نیاز به مصرف دارو، موجب سلب مجازات کیفری نمی شود.

این در حالی است که پزشک داخلی اوین این گزارش را مورد قبول ندانسته و در گفتگو با خود محبوبه اظهار داشته که چون شرایط زندان باعث تشدید افسردگی است و پزشک مسئول باید درخواست آزادی برای محبوبه صادر می کرده است.

محبوبه کرمی همچنین می گوید که اگر به جرم اعتیاد، دزدی یا قاچاق در زندان بود، قطعا به دلیل این افسردگی مشمول آزادی مشروط می شد،اما ظاهرا فعالان حقوق بشر و حقوق زنان از چنین امکانی بهره مند نیستند و با این شرایط بیماری باید همچنان دربند بمانند.

محبوبه کرمی، از فعالان کمپین یک میلیون امضاء توسط ماموران امنیتی 11 اسفند پس از تفتیش خانه پدری اش ‏بازداشت شد. قرار بر این بود که دادگاه وی در روز 7 تیر ماه از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شود اما به ‏دلیل عدم حضور رئیس شعبه، روز دادگاه به 18 مرداد ماه انتقال یافت.

0 comments:

ارسال یک نظر