کروبی در دیدار با مادر محمد داوری: امیدوارم فضایی فراهم گردد تا آنچه در بازداشتگاه ها بر مردم گذشته روشن گردد

با گذشت یکسال از بازداشت محمد داوری، عضو حزب اعتمادملی و سردبیر سایت «سحام نیوز»، مادر این روزنامه نگار، طی دیداری با مهدی کروبی، از وضعیت فرزندش ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان ساخت "نزدیک به یکسال است که فرزندم را بازداشت کرده و وی را در شرایط بد روحی و روانی قرار داده اند اما خداوند را شکر، شرایط روحی وی بسیار خوب است."

به گزارش سحام نیوز، مادر این فعال مطبوعاتی به مهدی کروبی یادآور شد "به چه جرمی و بر چه اساس برای فرزندم ۵سال حبس تعیین کرده اند؟ اکنون برای دیدار با وی باید با این شرایط سخت از بجنورد به تهران بیایم که این تازه اول ماجراست. از آنها خواستم تا بگذارند در تهران بمانم تا بتوانم هفته آینده با فرزندم ملاقات کنم اما موافقت نکردند."

کروبی نیز در این دیدار ضمن تاکید مجدد بر این نکته که داوری کارمند حزب می باشد، افزود: بارها و البته در نامه به دادستانی نیز گفته ام که همه مسئولیت ها به عهده من بوده و محمد داوری در این میان به عنوان کارمند حزب صرفا اجرای دستور کرده و به دستور من مسئول فیلم برداری و تهیه گزارش از افرادی بود که به حزب مراجعه می کردند.

کروبی به ذکر دلایل این گونه رفتار و فشار بر محمد داوری پرداخت و یادآور شد: طی این یکسال تلاش کردند تا به زور از محمد داوری اعتراف نمایشی بگیرند که موفق نشدند.

در پایان مهدی کروبی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر فضایی فراهم گردد تا آنچه دربازداشتگاه ها بر مردم و جوان های این کشور گذشته است روشن شود.

گفتنی است محمد داوری پس از نامه ای توسط مهدی کروبی به رئیس مجلس خبرگان پیرامون شکنجه و آزار زندانیان سیاسی در شکنجه گاه کهریزک دستگیر و تحت فشار و شکنجه قرار گرفت تا علیه مهدی کروبی در تلویزیون جمهوری اسلامی، اقرار کند. وی در مدت بیش از ۷ ماه بازداشت چند نوبت اعتصاب غذا داشت.

کروبی در نامه‌ای به دادستان تهران، مسئولیت تمام اسناد و فیلم‌هایی را که به عنوان مستندات وجود شکنجه و تجاوز جنسی در زندان‌های ایران ارائه کرده بود، بر عهده گرفت و محمد داوری را تنها فیلمبردار مصاحبه‌ها عنوان کرد و گفت او هیج نقش دیگری در این ماجرا نداشته است.

0 comments:

ارسال یک نظر