وزیر ارشاد: آسیب‌های اجتماعی در دوره احمدی‌نژاد کمتر از قبل است

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد براساس تحقیقات انجام شده آسیب‌های اجتماعی کمتر و وضعیت بهتر است، گفت: نگاه دولت دهم به عنوان دولت مکتبی به مقوله فرهنگ بسیار عمیق و با برنامه بوده که در تمام مسائل فرهنگی نمود یافته است.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار تاسف در خصوص متهم کردن دولت به کم توجهی در فرهنگ حجاب و عفاف گفت: در این رابطه آمار بیانگر همه چیز است و باید در این راستا به آمار و ارقام توجه کنیم چرا که در دولت احمدی‌نژاد براساس تحقیقات انجام شده آسیب‌های اجتماعی کمتر و وضعیت بهتر است

سید محمد حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در سالن فرمانداری نکا اظهار داشت: نگاه دولت دهم به عنوان دولت مکتبی به مقوله فرهنگ بسیار عمیق و با برنامه بوده که در تمام مسائل فرهنگی نمود یافته است.

وی با بیان اینکه دولت در دور سوم سفرهای استانی خود با مردم 12 استان کشور دیدار کرده است، مدعی شد: در این سفرها کار فرهنگی وجود ندارد که نادیده گرفته شود و دولت به تمام زوایای فرهنگ در این سفرها توجه داشته است.

حسینی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن بیان داشت: از نظر فرهنگی سینما تاثیرگذارترین رسانه است که باید فیلم‌سازان ما در این راستا فعال شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: سینمای کنونی ما در گفتمان عشق مثلثی و فرهنگ غرب محاصره شده است و باید از این محتوا خارج شود و سوژه‌های مناسب به تصویر کشیده شود.

حسینی ادامه داد: متاسفانه حتی یک درصد از پیشرفت‌های فعلی جامعه در مقایسه با گذشته به تصویر کشانده نشده است و در قالب فیلم متبلور نشده است که فیلم‌سازان ما باید در این راستا فعال شوند.

وی همچنین با اشاره به مقوله قرآن و مسائل دینی در ارشاد گفت: با هماهنگی‌های لازم شورای توسعه قرآنی زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی در حال فعالیت است و ما در دولت دهم جایگاه قرآن را سطح قائم مقامی رسانده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به هدفمند کردن یارانه‌ها یادآور شد: هدفمند کردن یارانه‌ها از جمله اموراتی است که شورای فرهنگ عمومی در آن دخیل است و باید فرهنگ‌سازی مناسب در این راستا صورت گیرد.

0 comments:

ارسال یک نظر