ديده‌بان حقوق بشر: يوتل‌ست اقدامات خود را برای مقابله با سانسور در ايران توضيح دهد

ديده بان حقوق بشر امروز گفت شرکت ماهواره‌ای فرانسوی يوتل‌ست، بايد سياست‌ها و اقدامات خود را برای حفاظت از آزادی بيان و مقابله با حکومت‌هايی که به طور سيستماتيک به سانسور مشغولند تصريح کند. اين شرکت همچنين بايد توضيح دهد چرا پس از آنکه حکومت ايران اوايل امسال بر روی يکی از پر طرفدارترين ماهواره‌های آن پارازيت فرستاد تصميم به لغو پخش برخی شبکه‌های فارسی زبان گرفت.

به گزارش گویانیوز، ديده‌بان حقوق بشر در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ با ارسال نامه‌ای به يوتل‌ست، يک بار ديگر خواستار اطلاعاتی درباره تلاش‌های اين شرکت برای مقابله با پارازيت‌های حکومت ايران بر روی امواج ماهواره‌ای شبکه‌های تلويزيونی بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمريکا شد.

ديده بان حقوق بشر نخست در هشتم فوريه، نامه‌ ای به اين شرکت فرستاد و خواستار توضيحات آنها برای تعليق پخش برنامه‌های ماهواره هاتبرد ۶ شد. سپس در تاريخ ۱۷ مارس نامه ديگری با سوالات بيشتر فرستاده و در آن از يوتل ‌ست خواسته شد اطلاعاتی درباره سياست‌ها و روندی که برای حمايت از آزادی اطلاعات به اجرا گذاشته ارائه دهد.

سارا لی ويتسون، مدير بخش خاورميانه ديده بان حقوق بشر می گويد: اکنون که تهران به دنبال ساکت کردن جامعه مدنی و قطع دسترسی مردم ايران به اطلاعات است، اين شرکت‌های ارتباطاتی طرف معامله با ايران هستند که در خط مقدم نبرد برای حمايت از آزادی بيان قرار دارند و بايد با اتخاذ سياست‌ها و گام های مقتضی به جريان اطلاع رسانی کمک کنند

0 comments:

ارسال یک نظر