وضع جسمانی هنگامه شهیدی در زندان اوین رو به وخامت گذاشت

وضعیت جسمانی هنگامه شهیدی، عضو حزب اعتماد ملی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در زندان اوین رو به وخامت است. 

به گزارش کلمه، از ابتدای بازداشت مجدد هنگامه شهیدی در تاریخ شش اسفند ۸۸ وی به دفعات متعدد در بازداشتگاه ۲۰۹ دچار سرگیجه، دوبینی، عفونت لوزه و درد گوش شده است که حتی تا پس از انتقال وی به بند عمومی تا همین تاریخ پس از مصرف آنتی بیوتیک های قوی به مدت ۴ ماه ، به تشخیص پزشکان بهداری اوین بدن وی نسبت به داروهای آنتی بیوتیک مقاوم شده و اثرات منفی استفاده از انواع داروها معده وی را دچار مشکلات جدی کرده است.

وی از یک هفته پیش تا کنون توانایی خوردن غذاهای زندان را نداشته و فقط مایعات می نوشد و روز گذشته در بهداری اوین سرم درمانی شده است.

 اخیرا پزشکان متخصص اوین به دلیل درد شدید عضلات و استخوانها تشخیص داده اند که وی به تازگی به روماتیسم عصبی مبتلا شده است وبایستی تحت مراقبت و فیزیوتراپی های کامل قرار گیرد که امکان آن در زندان اوین وجود ندارد. همچنین به تشخیص متخصصان اوین باید به سرعت دربیمارستان بستری شده و از عفونت لوزه وی تکه برداری شود تا علت اینکه در این مدت طولانی بهبود نیافته است مشخص شود.

تا کنون از سوی خانواده هنگامه شهیدی و وکیل وی چندین بار درخواست مرخصی جهت معالجه به دادستانی ارائه شده است که با این درخواست موافقت نشده است.

بنا بر این گزارش از زمان دستگیری مجدد هنگامه شهیدی خانواده وی بارها و بارها درخواست ملاقات با دادستان را داده اند و علی رغم اینکه دادستان مدعی است که با خانواده همه زندانیان سیاسی به طور مستمر ملاقات دارد اما در خصوص خانواده هنگامه شهیدی این رویه اعمال نشده است.همچنین از زمان انتقال وی به بند عمومی وی چندین بار درخواست ملاقات با دادستان را داده است که تا کنون با این درخواست نیز موافقت نشده است.این در حالیست که وضع جسمانی هنگامه شهیدی روز به روز در حال وخامت است و امکانات درمانی در زندان بسیار محدود و حتی نا مقدور است و ادامه نگهداری هنگامه شهیدی در زندان سلامتی وی را با توجه به بیماری قلبی اش به مخاطره می اندازد.

0 comments:

ارسال یک نظر