قسم های دروغ؛ آب خنک پایان کار اعتماد به مهره های اصولگرا

قربانی شدن در سیاست شاید گاهی توطئه یا توهم به نظر بیاید اما این امر در مورد عباس پالیز دار دسیسه ای واقعی بود. بازی مردان سیاست با پالیز دار بنا به داستانی که وی پس از صدور حکم دادگاه روایت می کند بسیار خیانت بار بود.  

پالیز دار که با احتساب حذف اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 6 سال حبس محکوم شده تلویحا اشاره کرده که همراهانش به وی خیانت کرده اند

تا پای نظام و منافع آن پیش کشیده شد دیگر هیچکس پالیز دار را نمی شناخت.

نمایندگانی که عنوان اصولگرا را با خود یدک می کشند بی باک تر از اصلاح طلبانی که آنها را با صفات مختلف وصف می کنند،در انکار حقایق فعالند. به عنوان مثال خود پالیز دار می گوید: اوج همکاری من با مجلس هفتمی ها بود که در آن مقطع  ابتدا با برخي از نمايندگان مانند خانم آجرلو و آقاي کاتوزيان همکاري و جلساتي داشتم که در نهايت منجر به معرفي من به مرکز پژوهش‌ها براي شناسايي گلوگاه‌هاي صنعت کشور شد و با حکم رسمي مرکز پژوهش‌هاي مجلس که به امضاي آقاي احمد توکلي رسيده بود فعاليت خود را آغاز کردم که اسناد آن موجود است.

با این حال احمد توکلی هر گونه ارتباط با پالیز دار را تکذیب کرده است.

در سال 83 برخی نمایندگان همچون آجرلو، کاتوزیان، زاکانی ، کامران و دهقان که اشتیاق زیادی برای پیگیری پرونده مفاسد اقتصادی داشتند پای پالیز دار را به تحقیق و تفحص از قوه قضائیه باز کردند.

وقتی هیچ نماینده ای جرات ندارد !

ماجرا از این قرار بوده که ظاهرا هیچ نماینده اصولگرای مجلس هفتمی شهامت بر عهده گرفتن دبیری گروه تحقیق و تفحص را نداشته است.

بنا به روایت پالیز دار نمایندگان مذکور با اصرار وی را کاندیدا می کنند که به نظر می رسد هدفشان از این امر قربانی شدن فردی بی نام و نشان در صورت رسیدن پرونده به مراحل حساس بوده است.

نمایندگان اصولگرا حتی تا بدانجا پیش رفتند که در چراغ سبزی تاکتیکی به پالیز دار گفتند: اگر يک نفر با شهامت هدايت اين مجموعه را برعهده گيرد، ما حقوقدان‌هايي را به عنوان مشاور به او معرفي‌ مي‌کنيم تا در کنارش باشند.

نکته جالب در این بازی سیاسی قسمی است که احمد توکلی با دست گذاشتن بر روی قرآن اداء می کند و حتی خون شهدا را هم به عنوان شاهد قسم خود مطرح می کند که نمایندگان عضو مجموعه تا آخر خط با پالیز دار هستند.

با این حال پالیز دار به مراسم قسامه با تعداد دیگری از نمایندگان حامی طرح اشاره می کند و می گوید: پس از آن‌که به من حکم دادند به اتفاق خانم آجرلو و محمد دهقان که هم اکنون عضو هيئت رئيسه مجلس نيز هستند، دست روي قرآن گذاشتيم که تا آخر راه را ادامه دهيم و هم قسم شديم اگر يک روز جلوي ارائه گزارش تحقيق و تفحص گرفته شود، ما مطالب را منتشر کنيم.

ازقرار معلوم ماجرای تحقیق و تفحص از قوه قضاییه از زمانی وارد حیطه دانه درشت ها شد که طی جلسه ای در سازمان بازرسی موضوع پرونده هایی که راکد رها شده بودند مطرح شد.

ظاهرا این پرونده ها با وجود تلاش های بسیار به نتیجه نرسیده بود و یکی از مسئولان این سازمان ازاین موضوع ابراز گلایه کرده بود.

در اینجا بود که ابعاد ناگفته ای از فساد اقتصادی برخی سران مطرح شد و 123 پرونده از فساد دانه درشت ها رسما در اختیار پالیز دار قرار گرفت.

با این حال وی حتی در خلال بررسی هایش به موارد جزیی اشتباه هم برخور کرد که توانست آنها را تصحیح کند.

از این زمان به بعد بود که پالیز دار و مشاورانش به امور اداری مجلس معرفی شده و به عبارتی رسما حقوق بگیر نهاد مقننه محسوب شدند.

با نهایی شدن گزارش و افشای نام چند تن از بزرگان در زمره مفسدان اقتصادی سنگ اندازی ها با ممانعت های هاشمی شاهرودی ریاست وقت قوه قضائیه آغاز شد.

فریب دادن به سبک مجلس نشینان اصولگرا

این موضوع بالاخره آن قدر طولانی شد که به فصل مبارزات انتخاباتی مجلس هشتم کشیده شد و در اینجا بود که نمایندگان اصولگرا برای حفظ منافع خود دست از کار کشیدند.

پالیز دار می گوید حتی افرادی به وی مراجعه کردند و گفتند بی خیال ماجرا شو اما پالیز دار به نمایندگان حامی طرح مراجعه کرد که در اینجا آنها فاز دوم سوء استفاده از پالیز دار را آغاز کردند.

فریب کاری های نمایندگان اصولگرای حامی طرح تا آنجا پیش رفت که از پالیز دار به عنوان سخنران مبارزات انتخاباتی شان استفاده می کردند چون به وی گفته بودند قرائت گزارش منوط به پیروزی آنها در انتخابات است.

نکته جالب آنکه پس از پیروزی نمایندگان مورد نظر در انتخابات نیز آب از آب تکان نخورد . پالیز دار در این مورد می گوید: بعد از انتخابات و در حالي که هنوز دوره مجلس هفتم تمام نشده بود، از چند تن از نمايندگان خواستم که گزارش تحقيق و تفحص بر اساس وعده‌اي که داده‌اند در مجلس قرار شود. اين بار بهانه‌ ديگري آوردند و گفتند فضاي کشور براي اين کار آماده نيست.

فاز سوم بازی با پالیز دار پس از آن آغاز شد که نام 50 دانه درشت آماده قرائت در صحن علنی مجلس بود . اما حسب مصلحت های سیاسی نمایندگان پالیز دار را تحریک می کنند به دانشگاهها رفته و در این باره سخنرانی کند.

آنها وعده دادندکه خودشان نیز به محل سخنرانی خواهند آمد اما در روز افشاگری معروف در دانشگاه همدان در حساس ترین موقع تلفن همراه خود را خاموش کردند و به این ترتیب تماسهای پالیز دار با آنها بی نتیجه ماند.

آب خنک ، پایان کار اعتماد به مهره های اصولگرا

با امنیتی شدن ماجرا وزارت اطلاعات ابتدا به صورت توصیه ای مبادرت به نصیحت کردن پالیز دار کرد. اما با باز شدن پای مرتضوی دادستان سابق تهران به غائله  پالیز دار احضار و دستگیر می شود.

نکته جالب آنکه نمایندگان اصولگرای حامی پالیز دار قبل از بازداشت وی بلافاصله رنگ عوض کرده و وی را به خاطر اظهاراتش مورد سرزنش قرار می دهند و هنگامی که به این نمایندگان قسم هایشان یاد آور می شود خطاب به پالیز دار می گویند: مثل اینکه دلت آب خنک می خواهد.

در این بین پالیز دار خود متوجه توطئه هایی که بر علیه هاشمی و ناطق نوری در خصوص سوء استفاده های اقتصادی به راه افتاده می شود و حتی از آنها حلالیت هم می طلبد.

پالیز دار به خوبی می داند که در سیستم بی رحم اصولگرایان مثل آب خوردن فریب خورده و به عبارتی قربانی شده است.

وی می گوید: از کساني که از من تنها براي منافع خودشان به صورت مقطعي حمايت کردند نمي‌گذرم و در روز موعود ‌گريبان اين‌ها را مي‌گيرم و سوال مي‌کنم چرا با شعار مبارزه با فساد وارد شدند‌ ولي در عمل کاري نکردند؟ از اين بابت پشيمانم که چرا بازيچه دست ديگران شدم‌ ...

امیررضا پرحلم

0 comments:

ارسال یک نظر