اخبار زندانیان سبز : تناقض‌‌گویی دادستان و بازپرس پرونده درباره پذیرش وثیقه نرگس محمدی

نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، که قرار بود امروز با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه از زندان آزاد شود، با تناقض‌گویی دادستان و بازپرس پرونده مواجه شد.

به گزارش خبرنگار جرس، تقی رحمانی گفت: خودشان گفته بودند که قرار وثیقه صادر کرده‌اند. امروز برای سپردن وثیقه به دادگاه رفتم اما برخورد ماموران بسیار بد بود، مرا بیرون کردند و گفتند که بازپرس پرونده گفته نرگس باید در زندان باشد."

همسر نرگس محمدی ادامه داد: اما ساعت سه بعدازظهر، همسرم مجددا تماس گرفت و گفت دولت‌آبادی با سپردن وثیقه موافقت کرده است."

رحمانی خبر داد که فردا بار دیگر برای سپردن وثیقه به دادگاه انقلاب مراجعه خواهد کرد.

وخامت حال علی بهزادیان‌نژاد در بند 350 اوین
بیماری سنگ کلیه‌ علی بهزادیان‌‌نژاد، برادر‌زاده دکتر قربان بهزادیان‌نژاد، که هم اکنون همراه وی در بند 350 اوین نگهداری می‌شود، به شدت عود کرده و وضع جسمی نامساعدی دارد.

بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، نزدیک به یک ماه پیش، وی موضوع بیماری خود را به بهداری اطلاع داد و پس از حدود سه هفته، متخصص او را ویزیت کرد.

پزشک متخصص برای علی بهزادیان‌نژاد سونوگرافی نوشت، اما از آن‌جا که در بهداری اوین دستگاه سونوگرافی نیست، باید در اسرع وقت به بیمارستان منتقل شوند.

با این حال در طی این مدت تنها کاری که بهداری برای وی انجام داده، تجویز قرص مسکن بوده است.

انتقال عبدالله مومنی و علی عرب مازار به بند 350
تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در اندرزگاه 7 و 8 زندان اوین به بند امنیتی و آلوده 350 زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش هرانا، تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در اندرزگاه 7 و 8 زندان اوین به همراه عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) و علی عرب مازار مشاور اقتصادی میر حسین موسوی به بند امنیتی 350 زندان اوین منتقل شدند.

در طی هفته‌های گذشته بسیاری از زندانیان سیاسی از اندرزگاه‌های مختلف زندان اوین به بند امنیتی 350 منتقل شده اند که دارای شرایط و محدودیت‌های ویژه‌ای برای زندانیان محبوس در این بند است.

زندانیان محبوس در بند امنیتی 350 از حق تماس تلفنی مناسب و ملاقات حضوری با خانواده‌های خود برخوردار نیستند، مشکلات بهداشتی و آب و رسیدگی پزشکی در این بند همچنان پا برجا است.

عدم موافقت با مرخصی عبدالله نژاد و فتاح بخش پس از یک سال زندان
فرامرز عبدالله نژاد و مهدی فتاح بخش دو زندانی حوادث پس از انتخابات که در تجمع های اعتراضی مردم در خرداد ماه سال گذشته بازداشت شدند همچنان بدون اینکه حتی یک روز به مرخصی آمده باشند در زندان اوین به سر می برند.

به گزارش کلمه، به رغم مراجعه مکرر خانواده این دو زندانی به دادگاه و دادستانی برای گرفتن مرخصی برای فرزندشان هنوز آنها به نتیجه ای نرسیده‌اند. در حالی که بیشتر زندانیانی که همزمان با این دو دستگیر شده‌اند حداقل برای چند روزی به مرخصی آمده اند. آن‌ها هم اکنون در بند ۳۵۰ به سر می برند.

فرامرز عبدالله نژاد، وکیل دادگستری است و در دادگاه به ۲۸ ماه زندان محکوم شده است. فتاح‌بخش نیز به سه سال حبس قطعی محکوم شده است؛ او در دادگاه تجدید نظر حبس‌اش از یک سال و نیم به سه سال افزایش یافت، اتفاقی نادر که در مورد کمتر زندانی رخ داده است. چرا که همیشه در دادگاه تجدید نظر میزان زندان افراد کاهش می‌یابد نه افزایش.

خانواده این دو زندانی نسبت به شرایط فرزاندانشان نگرانند و از مسئولان انتظار دارند که طبق قانون به آنها نیز مرخصی داده شود و یا شرایط آزادی شان فراهم آید.

درخواست خانواده مهدی مرتضی پور برای افزایش مرخصی پنج روزه وی
مهدی مرتضی پور، یکی از زندانیان حوادث پس از انتخابات با موافقت دادستانی تهران و وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای پنج روز به مرخصی آمد.

هر چند امروز (یک شنبه) مهلت مرخصی وی به پایان می رسد. اما خانواده این زندانی از مسئولان تقاضا دارند که مهلت این مرخصی را تمدید کنند.

به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی مرتضی پور، از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات است که در خرداد سال ۸۸ توسط سپاه بازداشت و به بند دو الف منتقل شد. اتهام وی شرکت در اعتراض های مردم نسبت به نتیجه انتخابات از جمله راهپیمایی ۲۵ خرداد ماه است. او بقیه مدت بازداشتش را در بندهای ۳۵۰ و اندرزگاه هشت زندان اوین گذارند.

خانواده مهدی مرتضی پور به زحمت توانستند وثیقه مورد درخواست دادستانی را تامین کنند. آنها برای تامین این وثیقه ناچار شده‌اند که بخشی از مبلغ وثیقه را به صورت نقد بپردازند، پولی که از طریق قرض از دیگران تهیه شده است. با این همه و پس از گذشت سه ماه با مرخصی پنج روزه این زندانی موافقت شد.

این زندانی و خانواده اش از مسئولان و دادستان تهران تقاضا دارند که مدت مرخصی وی را تمدید کنند تا این زندانی بتواند روزهای بیشتری را در کنار خانواده اش پس از یک سال حبس بگذراند.

درخواست  برای بازداشت عاملان ضرب و شتم عروس اسانلو
خانواده منصور اسانلو، خواستار پی گيری قانونی بازداشت و ضرب و شتم عروس جوان اين خانواده شدند. خانم اسانلو، در مصاحبه با روز ضمن اعلام اين خبرهمچنين گفت: عروس من دو ماهه باردار بود و ما اين قضيه کاملا بی اطلاع بوديم.او در اثر اين حمله به شدت دچار خونريزی شده و وقتی پی گيری کرديم متوجه شديم دو ماهه باردار بوده و جنين متاسفانه سقط شد. 

پروانه اسانلو گفت: قضيه عروسم، زنگ خطری برای همه ما بود. من از نهادهای بين المللی حقوق بشری ميخواهم کمک کنند و نگذارند چنين اقداماتی در هيچ کجای دنيا اتفاق بيفتد و همين جا اعلام مي کنم که هر يک از اعضای خانواده من جانش به خطر بيفتد و يا اتفاقی برای ما بيفتد مسئولان قوه قضائيه و مسئولان جمهوری اسلامی مقصر هستند. 
 
گفتنی است وی هفته گذشته توسط ماموران امنیتی ربوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت

0 comments:

ارسال یک نظر