بازداشت مادر نخبه 19 ساله، آرمان رضاخاني بعد از ملاقات حضوري

مادر آرمان رضاخانی نخبه 19 ساله زندانی، پس از ملاقات با فرزندش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش هرانا، خانم رضاخانی که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بود، پس از انتقال آرمان رضاخانی به بند 350 موفق به دریافت اجازه ملاقات حضوری از دادستان تهران شد، اما صبح امروز پس از ملاقات با فرزندش به دلیل نامعلومی بازداشت شد.

این دومین بار است که اعضای یک خانواده پس از ملاقات حضوری دستگیر می‌شوند؛ پیشتر یکی از اعضای خانواده کیارش کامرانی بازداشت و روانه بند 350 شده بود.

آرمان رضاخاني دانشجوي نخبه و از شهروندان معترضي است كه از آذر 1388 تا به حال در بندهاي 2 الف، اندرزگاه هفت و بند امنیتی 350 در اوين به سر مي‌برد؛ او همچنين مدت چند ماه را در انفرادي گذرانده و در برابر وعده دروغين آزادي و عدم آزار خانواده مجبور به اعترافات دروغين شده است.

بر اساس همين اعترافات در شعبه 28 دادگاه بدوي در ارديبهشت 1389 كه به مدت كوتاهي برگزار شد؛ براي توهين به رهبري دو سال، توهين به نظام یک سال و توهين به رئيس جمهور، 100هزار تومان محكوم شده است.

آرمان رضاخاني در حال حاضر از وضعيت جسماني خوبي برخوردار نيست. او بشدت کاهش وزن داشته است و مانند بسياري از زندانيان ديگر سرفه‌هاي خشك و ممتد مي‌كند كه نشان از بيماري مزمني است كه مسئولان زندان اوين به اين علامت‌ها بي‌توجه بوده و هيچ درمان مناسبي را انجام نمي‌دهند. 

گفتنی است در پي قطع گاز در زمستان و بهار، اكثر زندانيان از جمله آرمان رضاخاني به سرما خوردگي سختي مبتلا شدند كه در جهت بهبود اين وضع از طرف مسئولان هيچ اقدام جدي صورت نگرفت.
 
همچنین وضعيت بهداشتي و غذايي بندهاي 7 و 8 و بیش از همه 350 كه در حال ساخت و ساز بوده و زندانيان را مجبور به كارگري مي كنند، بسيار نگران كننده گزارش می‌شود 

0 comments:

ارسال یک نظر