"تمردمرتضوی ازدستوررهبری محرزاست"

زهره الهیان با تاكید بر اینكه ماجرای كهریزك دل همه را به درد آورد خاطرنشان كرد: جنایت كهریزك ، دل خیلى‏ها را به درد آورد.اما نباید فراموش كرد كه این ماجرا با ورود مقام معظم رهبرى ختم به خیر شد. همین حكم شخص ایشان  باعث شد تا بازداشتگاه كهریزك بسته شود.

به گزارش جهان وی به نقش مرتضوی در ماجرای كهریزك اشاره می كند و می گوید:بزرگترین ابهامى كه در پرونده كهریزك وجود دارد، به عملكرد آقاى مرتضوى مربوط است. این سوال هم‏اكنون مطرح است كه چرا ایشان دستور مقام معظم رهبرى را اجرا نكردند. حتى چند روز بعد كه رهبرى مجددا جویاى وضعیت بازداشتگاه كهریزك مى‏شوند و متوجه مى‏شوند كه هنوز این بازداشتگاه به فعالیت خود ادامه مى‏دهد، مى‏فرمایندحتی اگر مشكل نبود جا برای زندانیان مطرح است زندانى‏ها باید آزاد شوند و بازداشتگاه كهریزك تعطیل شود.اما این تعطیلى باز هم به تعویق مى‏افتد .

نماینده مردم تهران ادامه می دهد:ما اعتقادمان این نیست كه فقط چند افسر و سرهنگ نیروى انتظامى در آنجا بازداشت، محاكمه و مجازات شوند، بلكه مسئولین مستقیم هم باید در این خصوص پاسخ بدهند.

وی در خصوص انكار این قضیه از سوى مرتضوى می گوید: شواهد موجود و اسنادى كه وجود دارد و حتى خود قاضى حداد كه مستقیما در این زمینه فعالیت مى‏كند، گویاى این واقعیت است كه دستور انتقال بازداشتى‏ها به كهریزك مستقیما از سوى آقاى مرتضوى صادر شده است.

الهیان درخصوص پیگیری این موضوع در قوه قضائیه می گوید: این روند در قوه قضائیه در جریان است. اطلاع دارم كه ریاست قوه قضائیه، آیت‏الله آملى لاریجانى روى این مساله حساس هستند و مستقیما موضوع را را دنبال مى‏كنند. اما مطمئنا زمان‏بر خواهد بود.

عضو كمسیون امنیت ملی با اشاره به انتصاب مرتضوی به سمت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز اظهار می دارد: من فكر مى‏كنم برخى از اطرافیان آقاى احمدى‏نژاد این مساله را دنبال مى‏كنند كه شخصى چون آقاى مرتضوى در دولت سمت داشته باشند. اما به هر حال قبل از اینكه پرونده وی در قوه قضائیه پیگیرى و به نتیجه‏اى برسد، نباید این كار انجام مى‏شد.

وی در پاسخ سوال خبرنگار هفته نامه یالثارات كه چرا خواندن گزارش كهریزك در مجلس به تاخیر افتاد توضیح می دهد: گزارش وقایع كهریزك قرار بود در هفته‏هاى گذشته در صحن مجلس قرائت شود. منتها اتفاقى در مجلس افتاد كه باعث شد این گزارش قرائت نشود. در جلسه‏اى كه قرار بود گزارش نهایى شود و براى قرائت آماده شود، آقاى مرتضوى بدون اطلاع قبلى در این جلسه حضور پیدا كردند و ریاست كمیته ویژه به اعتراض، در جلسه حضور پیدا نكردند و آن جلسه تبدیل شد به جلسه‏اى كه آقاى مرتضوى دفاعیات خودشان را مطرح كردند. جلسه به جاى اینكه جلسه نهایى شدن گزارش شود،تبدیل شد به جلسه دفاعیات آقاى مرتضوى.

وی ادامه می دهد:خود بنده كه به اعتراض جلسه را ترك كردم این گلایه را به دوستان نماینده و حتى رئیس محترم كمیسیون امنیت ملى آقاى بروجردى داشتم كه در این جلسه قرار بود گزارش نهایى شود. اما چطور شد كه تبدیل شد به جلسه دفاعیات آقاى مرتضوى.

با این حال وی تاكید می كند : تمرد آقای مرتضوی از اجراى دستور رهبرى براى ما واضح و روشن است و دفاعیات ایشان تاثیرى در این خصوص ندارد. وی در همین موضوع تمرد هم دفاعیاتى دارد. اما شواهد و مدارك ما و همچنین مطالبى كه از سوى آقاى جلیلى دبیر شوراى امنیت ملى مطرح شده، این تمرد را ثابت مى‏كند.

0 comments:

ارسال یک نظر