ماکسی‌مال ورزشی سیاسی اخلاقی

تیم باشگاهی محبوب من آرسنال انگلستانه. این تیم هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ قدرت بازی یک تیم متوسطی بود. تا اینکه تو سال ۱۹۹۶ یک مربی فرانسوی به اسم Arsene Wenger رو به خدمت می‌گیره. این مربی این تیم رو تبدیل به یکی از چهار قدرت برتر جزیره می‌کنه.

چندین قهرمانی لیگ‌برتر، جام حذفی، جام اتحادیه، یک نایب قهرمانی جام یوفا و یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رو برای این تیم به ارمغان می‌آره. بازی این تیم به قدری جذاب و زیبا می‌شه که طرفداران این تیم به‌جای کلمه‌ی Football از اصطلاح Wengerball برای بازی این تیم استفاده می‌کنن.

این مربی با برنامه‌ی اقتصادی منحصر به فردش باشگاه رو تبدیل به سومین باشگاه ثروتمند جهان می‌کنه. پایین‌تر از منچستر و رئال‌مادرید و بالاتر از باشگاه‌هایی مثل بایرن‌مونیخ، لیورپول، آث میلان،بارسلونا، چلسی و یونتووس. احداث ورزشگاه جدید و شکیل امارت هم حاصل تلاش همین مربیه.

اما این تیم الان با یه مشکل مواجه شده. این تیم با این مربی برای پنج ساله که هیچ جامی رو نبرده. تصور کنین سومین باشگاه ثروتمند جهان پنج ساله که هیچ جامی نبرده. از طرفی این مربی در تز جدیدش که پنج ساله اون رو دنبال می‌کنه، اعتقادی به خرید ستاره‌ها و سوپراستار‌های فوتبال دنیا نداره. از بازیکن‌های جوان و گمنام استفاده می‌کنه و اونا رو پرورش می‌ده و همچنان جامی نمی‌بره. جالبه بدونین میانگین سنی بازکنان آرسنال ۲۳ ساله.

اما این مربی بعد از پنج سال بی‌جامی چنان از سوی مسوولین و طرفدارهای تیم حمایت می‌شه که حتی خوزه مورینیو در وصفش گفته: "در شمال لندن مردی زندگی می‌کند که بدون بردن هیچ جامی مردم می‌پرستندش". مردم و طرفدار‌های آرسنال تو این دوران بی‌جامی همچنان مثل دوران پرجامی به ورزشگاه می‌رن و در حمایت از مربی ۱۳ سال اخیر باشگاه فریاد "We Believe In Arsene Wenger " رو سر می‌دن. اون‌ها به انتخاب شایسته‌ایی که کردند اعتماد می‌کنن و با اعتماد و اعتقادشون جواب شایستگی‌های این مربی رو می دن. ونگر شایستگیش رو تو هشت سال اول مربیگریش و با کسب جام‌های زیاد نشون داد و حالا زمانیه که مردم و مسولین باشگاه باید ازش حمایت کنن و ایمانشون رو به مربی کارکشته حفظ کنن.

موسوی، کروبی و خاتمی تو هشت ماه گذشته شایستگیشون رو نشون دادند. حالا نویت ماست که از اقداماتشون، از بیانیه‌ ۱۷ و گفتگو با فارس و نامه به رهبری حمایت کنیم. این کمترین قدردانی از این نمایندگان شایسته‌ و شجاع و نجیب ماست.

اندکی صبور و قدردان باشیم و ایمانون رو حفظ کنیم.

منبع:
http://r-e-n-d.persianblog.ir/post/54

0 comments:

ارسال یک نظر