همسر حسن فتحی: بشدت نگران وضعیت همسرم هستم

مژگان مدرس علوم
  جرس: حسن فتحی، روزنامه نگار مستقل و رزمنده سالهای دفاع مقدس روز یکشنبه 22 آبان ماه توسط نیروهای سپاه بازداشت شد. اما با گذشت بیش از دو هفته، خانواده وی از اتهام او اطلاعی نداشته و پیگیری های آنها برای ملاقات با او بی نتیجه بوده است.

 
همسر حسن فتحی در خصوص آخرین وضعیت همسرش به "جرس" می گوید: "چند روز پیش همسرم یک تماس کوتاه تلفنی به مدت دو دقیقه با منزل گرفتند و در حد احوالپرسی صحبت کردند و حال بچه ها را پرسیدند و گفتند الان در زندان اوین نگهداری می شوند و به چیز دیگری اشاره نکردند. در ادامه هم خیلی نگران مادرشان بودند و گفتند که به مادرش چیزی در خصوص بازداشتش نگوییم زیرا مادرش هشتاد سال دارد و ناراحتی قلبی دارد و هر شوک و ناراحتی برای سلامتی اش خطرناک می باشد. الان مادرش هم فکر می کند که آقای فتحی مسافرت رفته است و زود بر می گردد. ایشان مادر دو شهید هم هستند و دو تا از پسرهایش از فرمانده هان سپاه بودند که در جبهه هشت سال جنگ ایران و عراق به شهادت می رسند. "


خانم فتحی با اشاره بر اینکه ما اصلا کاری به مسائل سیاسی نداریم و تنها نگران وضعیت همسرم هستیم، ادامه می دهد: "ما خیلی نگران وضعیت آقای فتحی هستیم و برای پیگیری به چند تن از قضات مراجعه کردیم اما می گویند مواردی از این دست که سپاه نهاد بازداشت کننده است یک پروسه ای دارد که باید طی شود. حالا دوباره مراجعه می کنم و کتبی درخواست می دهم تا ببینم یک ملاقات می دهند؟"


وی در خصوص نحوه بازداشت همسرش می افزاید: "ما هم منزل نبودیم، از طرف سپاه آقای فتحی را در بیرون از منزل بازداشت کردند و بهمراه او به منزل آمدند و بعد از تفتیش خانه دوباره او را با خود بردند. هنوز نمی دانیم او را به چه اتهامی بازداشت کرده اند."


بازداشت آقای فتحی یک روز پس از آن صورت گرفت که وی در گفتگوی با شبکه تلویزیونی فارسی بی بی سی درباره پوشش رسانه‌ای انفجار بزرگ در یک پادگان سپاه پاسداران شرکت کرده بود.


همسر این روزنامه نگار به فعالیت های همسرش اشاره کرده و بیان می کند: "آقای فتحی یک روزنامه نگار مستقل بودند. او در سالهای جنگ هشت ساله ایران و عراق رزمنده بودند و در کنار برادرهایش از کشور و مردم دفاع کرده و جنگیده است اما حالا..."


خانم فتحی در پایان می گوید: "پیش از این بازداشت چند بار همسرم را احضار کرده بودند اما این اولین باری است که او را بازداشت و زندانی می کنند و ما از وضعیتش بی خبریم. الان شرایط و وضعیت اعضای خانواده هم بهم ریخته است . ما دو فرزند دانشجو داریم که الان زمان امتحانات آنها است اما بشدت نگران وضعیت پدرشان هستند. امیدواریم هر چه زودتر ایشان آزاد شوند."


گفتنی است، سایت خبرگزاری فارس وابسته به سپاه آقای فتحی را به همکاری با بی بی سی فارسی متهم کرده است. اما بی بی سی در بیانیه ای این ادعا را رد کرده و نوشته است: "بی‌بی‌سی فارسی خبرنگار یا کارمندی در ایران ندارد و با آقای فتحی و بسیاری دیگر از روزنامه نگاران، دانشگاهیان و سایر شخصیت های ایرانی به عنوان تحلیلگران مستقل مصاحبه می کند."

0 comments:

ارسال یک نظر