مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: در حال بررسی تحریم کامل بخش انرزی ایران هستیم

جـــرس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریمها علیه بخش انرژی جمهوری اسلامی است.


به گزارش مهر، کاترین اشتون در یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب برگزار کرد، از نگرانی های جامعه جهانی – به ویژه اتحادیه اروپایی- از برنامه های اتمی ایران خبر داد و گفت: آماده ایم برای اینکه جمهوری اسلامی از برنامه هسته ای خود دست بردارد، بر این کشور فشار وارد کنیم.


وی در پاسخ به سئوالی که آیا اتحادیه اروپا با تحریم صادرات نفتی ایران موافقت خواهد کرد؟ گفت : مسائل کلی وجود دارد که بخش انرژی را در بر می گیرد، کارشناسان ما تصمیم مناسب را خواهند گرفت و امور موثرتر در خصوص ایران را بررسی خواهند کرد.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم بخش انرژی جمهوری اسلامی است.


خبرنگاری پرسید درباره بحران سفارت انگلیس گفتید اتحادیه اروپا اقدامات مناسب را اتخاذ خواهد کرد، چه اقداماتی اتخاذ خواهید کرد که اشتون پاسخ داد: در خصوص مسئله سفارت، همبستگی خود را با انگلیس اعلام کرده ایم و رایزنی ها درباره تحریمها علیه جمهوری اسلامی در پی حمله به سفارت انگلیس ادامه دارد.


کاترین اشتون در این کنفرانس گفت : در دیدار با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب درباره تحریمها علیه سوریه بحث و تبادل نظر کردیم.


گفتنی است، روز پنجشنبه اول دسامبر، اتحادیه اروپا بیش از ۱۸۰ شرکت و مقام جمهوری اسلامی را در لیست جدید تحریم اضافه کرد

0 comments:

ارسال یک نظر