حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، ۱۵ کشته و زخمی بر جای گذاشت

زخمی شدن هفت کودک

 جـــرس: نیروی هوایی اسرائیل پنج‌شنبه شب (۸ دسامبر/ ۱۷ آذر) نقاطی از نوار غزه را هدف حمله قرار داد، که در این حملات دستکم ۳ نفر کشته و ۱۲ تن دیگر – از جمله چندین کودک- زخمی‌ شدند.

درحالیکه ۷ تن از مجروحان، کودکان یک آپارتمان مورد اصابت بوده و وضعیت دو تن از آنها خطرناک گزارش شده، خبرگزاری آلمان گزارش داده است که ارتش اسرائیل هدف از حملات خود را "انهدام پایگاه‌های شبه نظامیان مسلح در نوار غزه" اعلام کرده است.

تلویزیون العالم نیز در این خصوص گزارش داده است که حمله جمعه شب هواپیماهای اسرائیل به غزه، منجر به هدف قرار گرفتن یک منزل در آن منطقه شد، که در نتیجه گروهی کشته و زخمی شدند.

بر اساس همین گزارش، کمیته فوریت‌های پزشکی و وضعیت فوق‌العاده در غزه اعلام کرد: ۷ تن از مجروحان کودک هستند که وضعیت دو تن از آنها خطرناک است.

حمله هوایی اسرائیل به غزه، چند ساعت پس از کشته شدن عصام البطش و صبحی البطش، از فعالان گردان‌های موسوم به «شهدای الاقصی» وابسته به فتح و گردان‌های موسوم به «القسام»، وابسته به حماس صورت گرفت.

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که فلسطینیان در پاسخ به این اقدامات، ۶ راکت به جنوب اسرائیل شلیک کردند.

رادیو اسرائیل نیز مدعی شده است که ارتش اسرائیل از این رویداد (کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان بیگناه از جمله کودکان) ابراز تأسف کرده است. ولی فلسطینیان می گویند که انتقام خون آنها را خواهند گرفت.

0 comments:

ارسال یک نظر