اسناد مربوط به گزارش اختلاس ۱۰۰۰میلیاردی مفقود شد

در بحبوحۀ تایید و تکذیب اختلاس یک ‌هزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا، و درحالیکه رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وجود مدارک و مستندات زیادی در این خصوص خبر داده بود، منابع خبری گزارش داده اند که یک گروه مامور شده‌اند تا تمامی اسناد مربوط به این گزارش را از دسترس نمایندگان مجلس دور نگه‌دارند و اسناد مربوطه در حال حاضر مفقود شده است.

چند روز پس از انتشار خبر تخلف هزار میلیارد تومانی در صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه "برخی بدون مطالعۀ گزارش کمیسیون مجلس و مطالب تکمیلی، عجله کرده و بحث تخلف را تکذیب کرده‌اند"، گفته بود: "مدارک و شواهد لازم نشان دهنده تخلفات صورت گرفته در این بخش است که حتی برخی از مسوولین امر از سمت خود برکنار شده اند."

این نماینده مجلس هفته قبل در مورد دلایل تاخیر ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، ضمن تاکید بر "فشارهای سیاسی بر تیم تحقیق و تفحص"، به خبرگزاری مهر گفته بود: "چالش‌های پیش‌رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اینچنین سیاسی نشده بود...اگر هیئت رئیسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم. "

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته یک گروه مامور شده‌اند تا تمامی اسناد مربوط به این گزارش را از دسترس نمایندگان مجلس دور نگه‌دارند و ماموریت هم به‌خوبی انجام شده و تمامی اسناد طبقه‌بندی‌شده بدون معطلی به نقطه نامعلومی منتقل شده‌اند تا نمایندگان از دسترسی به آنها محروم شوند.

مهدی عیسی‌زاده، عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص، گفته است: تمامی گزارش‌های کارشناسان در انجام طرح تحقیق و تفحص از صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری مفقود شده‌است. او تهدید کرده که چنانچه این اسناد در دسترس اعضای کمیته تحقیق و تفحص قرار نگیرد هفته آینده اسامی کسانی را که در این تخلف‌ها دست داشته‌اند اعلام می‌کند.

عیسی‌زاده با بیان اینکه رئیس کمیسیون و کسانی که در این تحقیق و تفحص دخیل بودند گزارش این تخلف را به رئیس مجلس ارائه کرده‌اند، به خبرگزاری خانه ملت گفت: کسانی که مرتکب این تخلف شده‌اند باید هرچه سریع‌تر گزارش‌ها را ارائه کنند در غیراین صورت من هفته آینده تمام مسائل و کسانی که در مفقودشدن این گزارش‌ها دست داشتند را به‌طور علنی مطرح می‌کنم.

بر اساس این گزارش، تهدید این نماینده مجلس به افشای نام مخفی‌کنندگان اسناد نشان می‌دهد که مخفی‌کنندگان افرادی شناخته‌شده هستند و اعضای تیم تحقیق و تفحص نیز آنها را می‌شناسند، ‌اگر عیسی‌زاده به اجرای تهدیدش وفادار بماند هفته آینده در هر صورت اسناد تخلف‌ صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مخفیگاه خارج شده و در دسترس قرار خواهد گرفت. در غیراین صورت اسامی تعداد زیادی از متخلفان برای مردم منتشر خواهد شد.

متخلفان در پست‌های اجرایی
همزمان، داریوش قنبری یکی دیگر از اعضای تیم تحقیق و تفحص به ایسنا گفت: براساس گزارش‌های به دست آمده و تحقیق و تفحص صورت گرفته حجم تخلفات اتفاق افتاده در این پرونده بسیار بالاست و اشخاص فراوانی در آن دست داشته‌اند که برخی از آنها سمت‌های اجرایی در کشور دارند و لازم است نهادهای دیگر ذی‌ربط نیز در آن وارد شده و زوایای پنهان این تخلفات را آشکار کنند. باور اینکه افرادی که پست‌های اجرایی کشور را در اختیار دارند تخلف‌های سنگینی در شرکت‌های تحت سرپرستی صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری انجام داده باشند ممکن است سخت باشد اما به هر حال می‌تواند بخشی از یک واقعیت باشد که بهتر است مسئولان و مردم با آن روبه‌رو شوند.

تایید و تکذیب
طی هفته ای که گذشت، صندوق بازنشستگی کشوری ماجرا را به سکوت برگزار کرد تا از مهلکه بگریزد، با اینکه گزارش تیم تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی کشوری هم انجام شده، اما مسئولان این صندوق به روی خودشان نیاوردند تا موضوع به گم شدنِ اسناد منتهی شود.

0 comments:

ارسال یک نظر